Tiromotywacyjnie

Poniedziałek, 17 sierpnia 2020 · dodano: 17.08.2020 | Komentarze 15

Niestety, znów wróciła konieczność wczesnych wyjazdów. Nie ma wyjścia - w pracy kiedyś pojawić się trzeba. Plus z tego jest jeden - unikam największego gorąca.

Wiało dziś ze wschodu, tam więc pokręciłem, robiąc jedną z klasycznych pętelek: z Dębca przez Wartostradę, Jana Pawła, Maltę, Miłostowo, Antoninek, Swarzędz, Jasin, Paczkowo, Siekierki, Gowarzewo, Tulce, Żerniki, Jaryszki, Krzesiny, Minikowo, Starołękę i Las Dębiński do domu.

Popełniłem jeden taktyczny błąd. Nie sprawdziłem, że od Antoninka do hen, hen, hen daleka (w sumie nie wiem dokąd) wyłączony jest jeden pas DK92. No cóż, nie trzeba było lepszej motywacji do ciśnięcia pod wiatr niż jazda wąską krajówką bez pobocza ze sznurem tirów sapiących mi za plecami, które nie miały jak mnie wyprzedzić ;)

Wcześniej na chwilę zatrzymałem się na Malcie. Lubię te jezioro, gdy jest niemal puste, co dzieje się tylko z rana lub u szczytu jakiejś pandemii :)
Szosowe zerknięcie na Jezioro Malta. Poznań
Odnowione trybuny prezentują się całkiem ładnie...
Trybuny na poznańskiej Malcie
...senne kaczki nic sobie nie robią z towarzystwa ludzi...
Kaczka po poznańsku
...a Poznań pokazuje z punktu startu tak swoje ładne, jak i brzydkie atuty.
Kawałek centrum Poznania z toru startowego Jeziora Maltańskiego
Od lewej: budynek Uniwersytetu Ekonomicznego, kładka i okolice Galerii Malta, Nowy Bałtyk, Akumulatory
Jako bonus miałem okazję podziwiać czaplę, która akurat leciała znad jeziora.
Pełnoskrzydłe wydanie czapli siwej lecącej nad Poznaniem
Czapla siwa bierze zakręt
Przed Tulcami trafiłem jeszcze na jakieś bocianie niedobitki. Ten miał o dziwo białe nogi. Pierwszy raz widziałem takiego albinosa.
Bocian-albinos, przynajmniej na nogach
A w samych Tulcach... dziewicza dożynka 2020! :) Ciężko z nimi będzie w tym roku, z powodów oczywistych, więc biorę bez wybrzydzania wszystko do kolekcji :)
Pierwsza tegoroczna dożynka!, Tulce
Dystans zawiera dojazd do roboty.
Kategoria Dożynki!!! :)

| 20:33 sobota, 22 sierpnia 2020 | linkuj Chyba już nadchodzi ta upragniona chwila :)
| 21:44 piątek, 21 sierpnia 2020 | linkuj Jeszcze dwa dni i takie gorące lato się skończy.
| 18:07 czwartek, 20 sierpnia 2020 | linkuj To jak mnie kiedyś zobaczysz tam po drodze, to zaklaksoń dwa razy (wtedy wiem, że to pozdrowienie, a nie zachęta do konfrontacji) :)
| 08:28 czwartek, 20 sierpnia 2020 | linkuj Lubię widoki z Malty :). Dożynka niedawno co się pojawiła w Tulcach, mijam ją codziennie teraz :)
| 20:28 środa, 19 sierpnia 2020 | linkuj Też się nad tym zastanowiłem. Człowiek jak był młodszy, to rok wydawał się wiecznością. A gdy wpadł w rutynę codziennego łażenia do pracy, to rok mija niczym kwartał. Dlatego właśnie roweruję, żeby mieć te namiastki normalności choć przez chwilę dziennie :)
| 18:48 środa, 19 sierpnia 2020 | linkuj Masakra. Jak ten czas leci. Znowu dożynki a czlowiek juz rok starszy
| 20:47 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Huann - też na te flagi zwróciłem uwagę :) Polska tylko biała, czysta niczym bocianie nóżki, z wariacjami barwowymi głównego mentalnego uzurpatora :)

BUS - no to dzięki za info. Odpuszczam te kierunki, nie ruszam tam już rowerem. Mam nadzieję, że wyrobią się z tym remontem przez najbliższe 10 lat :)

Lapec - co więcej, ona już była rok temu :) Ale jak pisałem, biorę co jest, bo w tym roku może być słabo :) Tak, to chyba słoneczniki... Malta jest naprawdę fajnym jeziorem, tylko ludzie... wiadomo co :)

Meteor - w sensie, że wapniak? Raczej małe szanse :)
| 15:10 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Może ten bocian w jakieś wiadro z wapnem wdepnął?
| 06:26 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Ale kicz ta dożynka :D. Tam po prawej stronie ktoś wbił dwa słoneczniki "dla ozdoby" czy źle widzę? :DDD. Plus ino taki, że mogą ją na przyszły rok schować - trzeba ino na nowo napisać "NKI 21" i git ;].

Z Maltą to ino raz miałem fajnie - nocny tam kończyłem. Było mega ciepło, pusto, i ogólnie tak fajnie się jechało, że chyba ze trzy kółeczka zrobiłem ;]. Poza tym, to raczej klasyczny slalom-gigant :D
BUS
| 00:33 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Oni będą robić całą DK92 na nowo. To znaczy wymiana asfaltu. Generalnie od w zasadzie ETC przez Jasin-Paczkowo-Kostrzyn do prawie Nekli. Na razie wyłączają pasy ruchu i robią nitkę północną, także trzeba jechać do Kostrzyna w zasadzie jak normalną drogą, już to przerabiałem. Za Kostrzynem normalnie idziesz marginesem. Od Nekli nie polecam bo zjeżdżasz "pod prąd" i tam naprawdę nie mają jak Cię wyprzedzić. Jakiś czas trzeba będzie zrezygnować z powrotów od Nekli ale po wymianie asfaltu będzie tam turbo wiksa.
| 22:45 poniedziałek, 17 sierpnia 2020 | linkuj Sądząc po flagach - traktor słomiany w koprodukcji ojczysto-watykańskiej. Bocian zaś biały rasy białej ;)
| 21:33 poniedziałek, 17 sierpnia 2020 | linkuj Na szczęście ten pierwszy za mną był bardzo tolerancyjny. Aż mu pomachałem, gdy mogłem w końcu skręcić i dać luz. Zresztą na kierowców tirów rzadko narzekam - jednak zawodowstwo to zawodowstwo. Gazeciarzy i morderców jest najwięcej wśród zwykłych, szarych kierowców, mających największe pole manewru.
gizmo201
| 21:20 poniedziałek, 17 sierpnia 2020 | linkuj Tir na plecach to najgorsze co może być
| 18:44 poniedziałek, 17 sierpnia 2020 | linkuj Hehe, tylko one kończą się naprawdę dożynaniem, takim na amen :)

Dzięki. Bocian mnie zadziwił.
| 18:33 poniedziałek, 17 sierpnia 2020 | linkuj Narkomani też mają swoje dożynki - dożyłki :)
Bocian albinos, człowiek sie uczy całe życie. Fajnie ustrzelona czapla w locie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa losic