O wierz... wieży :)

Niedziela, 21 lipca 2019 · dodano: 21.07.2019 | Komentarze 14

Hm. Niedziela jeszcze nie upalna, powietrze fajnie przerzedzone nocnymi lekkimi opadami, co prawda mocny wiatr, ale to norma... Więc co? Może na moją ukochaną szosę?

A nie, szosa wciąż czeka na serwisowaną część.

Taki czarny, mało zabawny humor się mnie trzyma.

Skoro czarny, to oczywista oczywistość, że Czarnuch znów poszedł w ruch. Przez ten tydzień tak się ze sobą zżyliśmy, że aż żal mi go będzie skazywać zimą na bycie podstawką, czyli rowerem głównym na syfiaste dni. Oby ich nie było za dużo!

Sama dzisiejsza trasa, jeszcze bez detali: Poznań - Luboń - Wiry - WPN - Szreniawa - Rosnowo - Chomęcice - Konarzewo - Dopiewo - Dopiewiec - Palędzie - Dąbrówka - serwisówki - Plewiska - Poznań.

A teraz kilka szczegółów. Najpierw, korzystając z luzu "średniowego", jaki daje rower mtb, wspiąłem się na Wzgórze Papieskie w Luboniu. Ciekawe to miejsce w tym naszym "laicikim" kraju - powstało przy okazji budowy autostrady A2, na terenie dawnego wysypiska śmieci, oczywiście na cześć jedynego słusznego papieża, a co roku w rocznicę jego śmierci o godzinie 21.37 odprawiana jest msza z udziałem władz Lubonia. Cóż, przeszkadzać mi to nie przeszkadza, bo czemu by miało, ale bawi - owszem :) Dzięki temu miałem okazję do wykonania Krossowi foty pod - nomen omen - krzyżem.
Kross i krzyż - Wzgórze Papieskie, Luboń
Obok jest ciekawy pomnik o nazwie "Świadectwo Miłości". Wizualnie nawet dość intrygujący, lecz przesłanie wiadome (wyryty znacznie okrojony cytat z Biblii: "Wybierajcie życie, abyście żyli...") - a skoro poświęcił je arcybiskup Jędraszewski (ten od porównywania wytykania księżom pedofilii do propagandy nazistowskiej), to wiedz, że wszystko jest na swoim miejscu :)

Hm................ - Wzgórze Papieskie, Luboń
Koniec abstrakcji na dziś, jedziemy za to teraz w las. W Wirach bowiem wkroczyłem na teren Wielkopolskiego Parku Narodowego, którym dostałem się do Szreniawy. Łatwo nie było, ale Czarnuch dzielnie kroił piaskowe zaspy niczym PSL nadzieje opozycji na wygranie kolejnych wyborów, a bieżnik znakomicie sprawdził się w tych warunkach.
Koło piaskownicy - Wielkopolski Park Narodowy
Cywilizowany kawałek - Wielkopolski Park Narodowy
Lekka parówa - Wielkopolski Park Narodowy
Skoro już byłem, gdzie byłem, postanowiłem odnaleźć wieżę widokową. Znalazłem (fajne mikrowspinanko wpadło przy okazji), ale niestety spotkał mnie zawód. Jest ona zamknięta do odwołania z powodu... zagrożenia pożarami. Ciekawe wytłumaczenie, bo jakoś nie gryzie się ono leśnikom z prowadzoną ciągle wycinką, do tego w sezonie lęgowym ptaków - logiko, gdzie jesteś?
Hopka miniaturka - Wielkopolski Park Narodowy
Wieża widokowa w Szreniawie, zakaz wstępu gratis - Wielkopolski Park Narodowy

Polski leśny widok codzienny - Wielkopolski Park Narodowy
Fajnie, że jest podpórka, szkoda, że taka - Wielkopolski Park Narodowy
Od Szreniawy do końca trasy już tylko asfalty (prócz epizodu w Dopiewie), które zmęczyły mnie strasznie, bo walka z wiatrem w czołgu jest jeszcze bardziej upierdliwa niż na wąskich kołach. Aha, znów mijałem kilku szoszonów, dla których odpowiedzenie na pozdrowienie człowieka na mtb to dyshonor - cóż, pozostaje mi zapewnić, że ja do takowej "szlachty" nie należę.

A po południu w końcu swoje należne dostała Kropa - porządny spacer po Dębinie, którego psu zdecydowanie brakowało.
Przydomowy
Przegląd stomatologiczny - Las Dębiński, Poznań
Kropka jako kropka :) - Las Dębiński, Poznań
Klasyczna klasyka - Las Dębiński, Poznań
Pod koniec trafiliśmy na wciąż jeszcze budowany ale częściowo już oddany, nowy park z funkcjami naukowymi, który powstaje dzięki Poznańskiemu Budżetowi Obywatelskimi na Dębcu. Aż żal człowiekowi d...iplodoka ściska, że nie jest już dzieckiem :)
Aż żal d...inozaura ściska, że już się nie jest dzieckiem :) - Poznań Dębiec
Relive z jazdy - TU, a ze spaceru TUTAJ.

| 21:03 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Taaa, Jan Pancerz Drugi to dość wiarygodny kryptonim w temacie otwartości na informacje płynące ze świata w temacie pedofili wśród księży... :/

Nie pisz, nie pisz, bo w aktualnym rządzie potraktują Ciebie jako głównego stratega, a ja będę musiał Cię tytułować: Panie Ministrze :)
| 09:25 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Najbardziej zawsze lubiłem Papieża Pudziana, ale ten z chroniącymi małe dzieci też godny. Taki symboliczny xD.

Las, lasem - jak cały wytną to zniknie zagrożenie pożarowe. Dobra nie pisze tego na głos, bo jeszcze któryś to przeczyta i faktycznie pomyśli że to dobry plan xD
| 20:34 poniedziałek, 22 lipca 2019 | linkuj Oj, ten jeszcze ma jakieś walory artystyczne, choć dość mizerne, ale jednak. Mimo wszystko lepsze to niż kolejne koszmarki janopawłodrugie:

michuss
| 22:18 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Kolejny pomnik - straszydło ;)
| 21:43 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj No właśnie, na Grzybku byłem setki razy, a na tę wielkopolską wieżę wybrałem się raz i d...inozaur :P
| 21:30 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Na Wieży Bierbaumów kiedyś byłam, ale czym jest taka wieża w przeciwieństwie do jeleniogórskiego Grzybka hehe... Chociaż nie powiem, z tej naszej Wielkopolskiej wieży też był fajny widok :).
| 21:06 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Ja sam bym się tam bawił! :)

Psa nie wożę, ale mam to szczęście, że na Dębcu jest gdzie z nim (w sumie z nią) polatać, więc faktycznie może się to wszystko zlewać, szczególnie w czasach, gdy z musu stałem się mtb-owcem :)
| 20:42 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Super ten plac zabaw. Mojemu by sie spodobał. Ja mam wrażenie że ty tego psa wozisz w plecaku :D
| 20:26 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Jeszcze spać nie idę, spokojnie, najczęściej wykonuję tę czynność koło północy :)

Prowokacja? A kogo prowokuje dinozaur? :)

Kropa nie spławia - już się nauczyła, że zanosi badyle pod klatkę, tam zostawia. Zainteresowani wiedzą gdzie szukać :)
| 19:50 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Jeść, spać, prowokować. ;p Tylko kolejność inna, bo spać pójdziesz teraz, w poczuciu prowokatorskiej samorealizacji. :)

A pieseł to widzę, że badyle spławia rzeką - ja bym go wyprowadzał najpierw wzdłuż dróg. :)
| 19:24 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Huann - Kropkę muszę dawkować, bo się opatrzy :) Hehe, myślę, że tak oryginał, jak i wersja logiczna mają takie same szanse w tym dziwnym, choć pięknym kraju :)

DaruS - no wiadomo, że w samym lesie miałbym połowę tego, troszkę nadrobiłem po asfaltach, mimo wiatru :) Pomniki pewnie są dla kogoś ważne, ale że stoją w miejscu publicznym, to akurat uważam, że wypowiadać się można szczerze :) Za lajkowanie dziękuję, a co do dzieciozaura to miał zaskakująco dużą frekwencję - może jest jeszcze jakaś nadzieja dla ludzkości :)
DaruS
| 18:28 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Za dzieciaka szczytem frajdy był trzepak... Teraz nawet taki dinozaur nie wyciągnie dziecka sprzed smartfona czy innego tabletu.
| 18:26 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Jak to jest dla Ciebie ''lajcik średniowy'' to ja dziękuję. P rzeczonych pomnikach się nie będę wypowiadał. Może są dla kogoś ważne :p a zdjecia z lasu lajkuje i popsuje :)
| 17:57 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj No wreszcie wyKropkowany wpis! ;)

Co do logiki, to patafrazując Jedynego Słusznego - pozwolę sobie sparafrazować: "Niech zstąpi Logika i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi."
Wiem, już chyba bardziej realny w tym beznadziejnym przypadku jest oryginał ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iataz