Biały poniedziałek

Poniedziałek, 5 września 2022 · dodano: 05.09.2022 | Komentarze 12

Poniedziałek wolny, ale zalatany. Jednak wyspanie wpadło, a to najważniejsze :)

Wyjazd rowerowy przed jedenastą, w pełnym słońcu, ale i niestety pod mega upierdliwy i całkiem silny wiatr, który nawet przez sekundę nie chciał pomagać. Średnia więc dzisiaj nie istniała.

Trasa ponownie wschodnia: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Krzesiny - Jaryszki - Żerniki - Tulce - Krzyżowniki - Śródka - Szczodrzykowo - Dachowa - Robakowo - Koninko - Szczytniki - Głuszyna - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - dom.

Szczodrzykowo mnie nagrodziło. Biały poniedziałek się trafił: czapla biała i łabędź w dobrej komitywie, to mnie urzekło :)
Czapla siwa i łabędź niemy w komitywie
Do tego śmieszka i perkoz, ten ostatni bardzo daleko.
Śmieszka z lekkim fochem
Zasłuchana śmieszka
Perkoz w oddali
Na śmieszce w Żernikach klasyk... Czyli plaża. Masakra.
Tak, tak, ta plaża to fragment śmieszki, równolegle straszy zakaz, Żerniki
Ale dobrze, że przejechałem tym gównem, bo kawałek dalej zobaczyłem jadący równolegle radiowóz.

No i jeszcze akcja ratunkowa :) Gdy jechałem śmieszką w Dachowej, zauważyłem na drodze coś, co początkowo wziąłem za balonik. Zatrzymałem się jednak i po chwili trzymałem w łapach pingwinka :)
Pingwinek znaleziony na DDR-ce. Udało się ustalić komu wypadł i wrócił do opiekuna :)
Po chwili skojarzyłem, że niedawno mijałem się z panią z dzieckiem. No to myk, kilkaset metrów wstecz i jak się okazało trafiłem - zguba wróciła do właściciela, a ja dostałem gorące podziękowania :)

| 21:20 poniedziałek, 19 września 2022 | linkuj Faktycznie, tego nie przyuważyłem :)
| 06:33 niedziela, 18 września 2022 | linkuj Tylko perkoz się z tej białości wyłamał , bo nawet pingwin ma biały brzuszek i pyszczek ;-P
| 20:47 piątek, 9 września 2022 | linkuj Dziękuję, mogłem tylko żałować, że akurat wziąłem ze sobą Kodaka, a nie Nikona. Jednak staram się tego drugiego oszczędzać, bo nie wiadomo kiedy odejdzie całkowicie na łono cyfrowego Abrahama :)
| 15:09 piątek, 9 września 2022 | linkuj Super ta fota czapli i łąbędzia. Takiego combo jeszcze nie widziałem. Brawo za akcję pingwin :)
| 21:04 czwartek, 8 września 2022 | linkuj Hehe, patent dobry, ale przy szosowych prędkościach +/- 30 km/h ciężki do wykonania na każdym przejeździe :)
| 22:12 środa, 7 września 2022 | linkuj W sumie jest na to sposób: ponieważ przejazdy dla rowerów są prawie zawsze tam, gdzie przejścia dla pieszych - zsiąść z roweru na sekundę stając się pieszym z pierwszeństwem w celu zatrzymania aut, a następnie już na przejeździe wsiąść z powrotem na siodełko :) Mina kierowców - zapewne bezcenna!
| 21:19 środa, 7 września 2022 | linkuj Tego dowiemy się już niedługo... Najciekawsze jest wytłumaczenie na rządowej stronie, że w sumie nic się nie zmienia, bo i tak rowerzyści nie mieli pierwszeństwa na przejeździe, mimo że go mieli... PiS w piiii(p)gułce.
| 22:10 wtorek, 6 września 2022 | linkuj Tak się zastanawiam, czy bycie połową przedniego koła na przejeździe to już na nim bycie, czy jeszcze nie. I jak to będzie interpretowane teraz rzez kierowców, którzy (podobnie jak rowerzyści) z dnia na dzień dowiadują się o całkowitej zmianie przepisów.
| 20:54 wtorek, 6 września 2022 | linkuj Doczytałem, że i tak niby jesteśmy bezpieczni, bo jakieś inne przepisy są wyżej, ale w świat poszło. Więc jak to w Polsce: mając pierwszeństwo i tak go mieć nie będziemy :/

Na szczęście to dwie różne śmieszki, więc nie musiałem robić kolejnego rajdu Safari :)
| 07:09 wtorek, 6 września 2022 | linkuj Rząd utrudnia? No niemożliwe rzeczy czytam heh xD.

Podziękowania są zawsze najlepszą nagrodą :). Nawet kosztem dwukrotnego przejazdu przez wydmy heh.
| 22:41 poniedziałek, 5 września 2022 | linkuj Obiecuję, że tylko te szczere, niezawistne i typowe zwierzęce kaczory będą ratowane jakby co :)

Naprawdę? Przecież ten przepis miał nie przejść! Znów gdzieś ukryli to w jakiejś ustawie o ochronie ludzi przed skutkami agresywnych ślimaków? :( Jutro zerknę... Masakra...
| 22:33 poniedziałek, 5 września 2022 | linkuj Ostatnio codziennie kogoś ratujesz: a to jeżyk, a to pingwin :) Tylko jak przyjdzie co do czego, to zrób na chwilę wyjątek i kaczorów nie ratuj, błagam! ;)

Acha, Kol. Bitels dziś zalinkował, że kaczyści po cichu zmienili przepisy dotyczące pierwszeństwa na przejazdach dla rowerów. Teraz to rower musi czekać, aż go auto przepuści.... Link na fb.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa kalne