O Kórnik!

Piątek, 11 marca 2022 · dodano: 11.03.2022 | Komentarze 13

Na wschodzie (tym europejskim) coraz "ciekawiej". Putin wymyślił (według przecieków) prowokację - rosyjskie samoloty wleciały na chwilę z terytorium Białorusi na Ukrainę, zbombardowały jakieś obiekty i wróciły. Cel: pretekst do rewanżu, czyli wzięcie udziału w wojnie wojsk kolejnej mendy, czyli Łukaszenki. To jest szyte tak grubymi nićmi, że nawet białoruskie organizacje pozarządowe szkolą poborowych (a ostatnie kilka dni to ostra mobilizacja rezerw), że najlepiej w ich sytuacji jest się pokojowo poddać Ukraińcom. Jest to jakieś wyjście.

Ja też byłem dzisiaj na wschodzie. Ale tym bliskim, pod Poznaniem. Stamtąd bowiem wciąż wieje, ciągle paskudnie i przejmująco zimno, dlatego ponownie wybrałem sobie do jazdy Czarnucha.

Trasa krojona na żywo: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Czapury - Babki - Daszewice - Kamionki - Borówiec - Skrzynki - Kórnik, tam nawrotka do Borówca, następnie Koninko - Szczytniki - Sypniewo - Głuszyna - Starołęka - Las Dębiński - dom. A potem do pracy.

Ten Kórnik wymyśliłem w ostatniej chwili. I nie żałuję. Odwiedziłem tam kilka ulubionych miejsc. Zamek...
Oświecony Kórnik
Tańczące rzeźby w Kórniku
Spacer w tańcu, Kórnik
Rzut słońcem :), Kórnik
...Wisławę Szymborską i kotka...
Ławeczka Wisławy Szymborskiej, Kórnik
Kotek pani Wisławy, Kórnik
...hotel dla owadów...
Hotel dla owadów, w tle Kórnicki Ośrodek Kultury
...oraz same Jezioro Kórnickie.
Nad Jeziorem Kórnickim
Niestety musiałem dwukrotnie zaliczyć Zemstę Adolfa. Jej, cholera, nic nie ruszy :/
Zemsta Adolfa niestety wciąż się mocno trzyma :/
Ze zwierzakami skromnie. Jedynie daleko, daleko sarenki...
Wieś Daszewice z sarenkami gratis
Sarenki z Daszewic
...oraz samotny myszołów.
Myszołów nad granicą Poznania
Za to zaatakował mnie... Bączek :) A w sumie to mały głód mnie skierował w jego wnętrze.
Pod sklepem Bączek :)
Bączek, sklep w Szczytnikach
Gdyby nie to, że zmarzłem solidnie i że sytuacja na świecie ogólnie jest średnia, byłoby spoko. A tak? Przynajmniej na fotach przywiozłem trochę słońca :)

| 22:03 poniedziałek, 14 marca 2022 | linkuj No tak, koty oczywiście rządzą. A pani Wisława z tego co wiem nie miała nic przeciw temu :)

Cholera, za głośno pisałem o tych remontach widocznie :)
| 08:17 poniedziałek, 14 marca 2022 | linkuj Raczej ławeczka kotka i tam trochę Pani Wiesławy ;))
Niezła zgraja czerwonych rowerów heh.

Na zemście Adolfa może posłuchali że nie lubisz remontów, i nie remontują :DDD.
| 21:26 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Roadrunner - dzięki :) Ale było już to miejsce, w ostatnią urodzinową stówę je opisywałem :)

Marecki - mała miejscówka, a arcyciekawa, polecam. Zakładaj ten hotel, super makra będą :)

Kamil - ja tam uwielbiałem takie motywy od dziecka. I wyrosło ze mnie to, co wyrosło :) Nie jesteś pierwszą i ostatnią ofiarą tego cholernego słownika :)
| 19:50 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj *Kórnika - słownik w przeglądarce...
| 19:49 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Nie wiem czy te rzeźby z Kurnika są odpowiednie dla dzieci. Trzydzieści lat temu śniłyby mi się po nocach...
| 14:23 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Atrakcyjny ten Kórnik.. Myśle o hotelu dla owadów na własnym ogrodzie i chyba go zrobię.
| 10:44 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Super wpis. Nieprzypominam sobie tego miejsca w poprzednich wpisach. Bardzo ladne i ciekawe zdjecia
| 21:27 sobota, 12 marca 2022 | linkuj Kolzwer - oj, wymęczył mnie ten wiatr srogo. Kórnik jest wart do odwiedzenia osobiście, szczególnie śladami siostry :)

JPbike - dzięki :) Wszystko to jest dookoła KOK-u, ja trafiłem na te instalacje w październiku ubiegłego roku, teraz jechałem jak po swoje :)
| 20:56 sobota, 12 marca 2022 | linkuj Ależ ciekawie ująłeś te instalacje w Kórniku - tego co wisi kolanami do góry to nie widziałem, do tego wcześniej nie zwróciłem uwagi na fałszywie pozłacane szczęki...
| 10:41 sobota, 12 marca 2022 | linkuj Pogoda tylko z pozoru idealna przez to lodowate powietrze.
W Kórniku kilka pewien dłuższy czas temu na kilka dni była moja siostra, więc na sporej ilości zdjęć miałem okazję podejrzeć jak to tam wygląda :)
| 21:48 piątek, 11 marca 2022 | linkuj Huann - fajna trasa. Prócz Śremu :) No niestety, czasem młodociani mają więcej rozsądku niż dorośli. A w sumie to chyba najczęściej mają... Czytałem o tym patencie, ma tylko jeden mankament: w dniu wygonieniu wojsk Putina nad Polskę nadlatuje na 99% atomówka :/

Bitels - Kórnik coraz piękniejszy. Wiem, że lubisz to miejsce :) Oby te przewidywania okazały się błędne... Miejmy nadzieję, że ujawnianie przez wywiad USA zamiarów powstrzyma Putina od takich kroków. Choć z tą mendą nic nie wiadomo.
| 19:18 piątek, 11 marca 2022 | linkuj Kórnik piękne miasto. No i promenada w końcu widać na zdjęciach też piękna.
Co do sytuacji na Ukrainie to spodziewany jest atak chemiczny, zanim w ciągu najbliższych siedemdziesięciu paru godzin ruszy szturm na Kijów. Jeśli te przewidywania się spełnia, to na Ukrainie będzie masakra, a Unia I NATO będą musiały podjąć radykalne kroki, żeby nie stracić wiarygodności.
Ogólnie coraz mniej ciekawie się robi.
| 19:10 piątek, 11 marca 2022 | linkuj Kórnik miałem przyjemność oglądać piękną złotą polską jesienią w październiku 2010 roku. Bezrowerowo niestety. A wcześniej tylko bez zwiedzania - tranzytowym rowerowym przejazdem z Łodzi nad morze via... Dolny Śląsk ;) Kornik był wówczas na trasie ze Śremu (tak, wiem...;) do Kostrzyna, Pobiedzisk - i dalej Wągrowca.

"Na wschodzie bez zmian", zaś dziś widziałem fantastyczny (w sensie sci-fi) pomysł zakończenia wojny: Ukraina wypowiada wojnę... Polsce, następnie od razu się poddaje - i wojska polskie w ramach NATO wkraczają na Ukrainę wyzwalając ją od ruskich i wspólnie przywracając pokój. Podobno wymyśliły to jakieś dzieci podczas zabawy - a to niestety świadczy, że dzieci znów się bawią, jak kiedyś - w wojnę :(

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa hodyp