Wolnościowo

Poniedziałek, 7 marca 2022 · dodano: 07.03.2022 | Komentarze 12

Wyspałem się dzisiaj. Co wolne, to wolne. A że w sumie zostałem zmuszony do wykorzystania zaległego dnia urlopu z poprzedniego roku, to trzeba było pocelebrować :)

W nocy przymroziło, na szczęście już koło jedenastej, kiedy wyruszałem, było całkiem, całkiem. Do tego wyszło piękne słońce, czyli już wiedziałem, że spieszyć to ja się nie będę. Tym bardziej, że wiało z północy, co oznaczało kurs przez miasto. Jak zwykle zakorkowane - nie wiem gdzie ludzie tak jeżdżą w środku dnia przy aktualnych cenach benzyny...

Trasa: Dębiec - Hetmańska - Grunwald - Jeżyce - Sołacz - Golęcin - Strzeszyn - Psarskie - Kiekrz - Rogierówko - Kobylnica - Sady - Swadzim - Batorowo - Lusowo - Zakrzewo - Dąbrowa - Wysogotowo - Skórzewo - Plewiska - Poznań.

Dawno mnie nie było na wymienionym szlaku. Fajne było wrócić, ale zaskoczyły mnie nie tylko korki, lecz również całkowicie rozkopany poznański Kiekrz - do tego z objazdami, które olałem i postanowiłem zrobić sobie spacerek po polu budowy.

Ale marcowe Jezioro Strzeszyńskie, moje ulubione z tych poznańskich, wynagrodziło mi wiele.
Czyściutkie wody poznańskiego Jeziora Strzeszyńskiego
Poznańskie Jezioro Strzeszyńskie
Na strzeszyńskim pomoście
Marcowa Afryka nad poznańskim Strzeszynem
Tu podczas wspomnianego spacerku...
Rozkopany poznański Kiekrz
...a tu przy stałym motywie na Koszalińskiej. Dzisiaj go oczyszczano.
Dawno mnie nie bylo na Koszalińskiej
Zawitałem do Parku Sołackiego. Wiedziałem, że w poniedziałkowe przedpołudnie tłumów tam nie będzie. I się nie zawiodłem.
Słońce nad poznańskim Sołaczem
Obalone drzewo na Sołaczu
Poznański Park Sołacki
Przy kamiennym mostku, Park Sołacki, Poznań
Przy okazji "upolowałem" trochę ptactwa. Zarówno dość typowego, jak pani kaczka...
Pani kaczka
...czy śmieszki...
Śmieszki z poznańskiego Sołacza
Dryfująca śmieszka
...ale wpadła również łyska...
Łyska z profilu
Łyska między badylami
Sunąca łyska
...oraz - z daleka - kokoszka.
Płynąca kokoszka
Kokoszka od przodu
Przydybałem jeszcze sarenki.
Stanowisko do
Sarenki z okolic Sadów
Zbliżenie na sarenki
Aha, specjalnie podjechałem na Hetmańską, żeby uwiecznić mural Putina-Voldemorta, ale przeoczyłem info, że autor go zamalował, żeby namalować w tym miejscu coś innego. Musiałem więc obejść się smakiem i sfocić inne dzieła. Godne. I nawet trochę trollowe :)
Jeden z murali na Hetmańskiej w Poznaniu
Trochę z trolla ma :)
A po południu jeszcze Dębina. Niestety pogoda się zbiesiła i już na ładne foty okazji nie było. Za to uwieczniłem peryskop, z którego jakiś topielec obserwuje las :)
Peryskop na poznańskiej Dębinie
Spoko ten dzionek. Jednak wciąż w głowie miałem to, że na wschodzie są mordowani cywile przez barbarzyńców, więc nastrój zdecydowanie umiarkowany.

| 21:37 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Woda zdecydowanie mnie urzekła :)

Część z tych aut to na pewno służbówki, ale większość zapewne prywatne. I to jest właśnie fenomen.

Dzięki!
| 11:05 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Ta woda w sloncu to miazga
Jak sluzbowe auta to kasa na to by śmigać.
Ładny peryskop na koncu
| 21:40 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Cieszę się :)
| 07:49 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Jest na czym oko zawiesić ;)
| 21:47 środa, 9 marca 2022 | linkuj Dzięki :) No to... zapraszam, kurka wodna! :)
| 06:52 środa, 9 marca 2022 | linkuj To już tańsze będą wina Tuska ...

Tak, wiem w którym to jest miejscu :). Szkopuł w tym, że śmieszkę prowadzącą przez Ogrody do Kuzyna mam po drugiej stronie ... i przeważnie mi się śpieszy, bo Kuzynostre się śpieszy :D.

Reklamę jednak coby tam kiedyś przyglucić dałeś dobrą :)
| 22:24 wtorek, 8 marca 2022 | linkuj Huann - logiczne, logiczne... :) W Tuszynie kiedyś byłem, pomagałem kuzynce wybierać kreację na studniówkę. Kurde, jak dawno to było. I jakie to było męczące :) Żonie bym łyski nie zaśpiewał, bo moja nienawiść do Dżemu jest historyczna, w przeciwieństwie do dżemu :)

Lapec - muralowo też spoko, przesłanie popieram :) Jeśli kojarzysz tunel prowadzący na Golęcin, to Sołacz jest parkiem po drugiej stronie :) Klimatyczny szczególnie wiosną. O benzynie nie ucichło, tylko czekają w TVP aż będzie za dychę, żeby poinformować, że dzięki tarczy kosztuje tylko 9,99 :)
| 07:54 wtorek, 8 marca 2022 | linkuj W Kato jeszcze putin się trzyma :) => https://www.radio.katowice.pl/zobacz,59662,Put-In-Put-Out-Nowy-mural-w-miescie.html

Strzeszyńskie z racji bliskości domostwa Kuzynki mej, też często odwiedzam i mega lubię :). Oczywiście w tygodniu, w weekendy to ewentualnie rano na rowerze ;). Zazdro oczyszczenia Koszalińskiej, u nas na przedłużeniu Panewnickiej (Ruda Śląska ul. Piłsudzkiego bodajże) przez te durne ograniczniki to do maja/czerwca będziemy w syfie jeździć ;/.

O Sołaczu dużo słyszałem, ale chyba nigdy nie byłem. No chyba że przejazdem ... i nawet o tym nie wiedziałem :D. Do nadrobienia ;].

Za cenami benzyny nie nadążam => dobrze że autem jeżdżę jeszcze mniej niż rowerem :D. Dziwi mnie ino że w telewizji jakoś o obniżkach cen ucichło hmm?

Peryskop rulez! :DD
| 23:12 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Korki są spore, bo kierowcy spalają tańszą benzynę w drodze po droższą benzynę zanim ta stanie się jeszcze droższa ;D

Niezłe Bora Bora i Las Palmas tam macie :) Koło Łodzi też są takie: w Tuszynie i pobliskich Rzepkach.

Jakbyś rowerował z Żoną, to na widok łyski mógłbyś Jej zaśpiewać: "Łyski, Moja Żono!"
| 21:46 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Marecki - dzięki :) W sumie sarenki i tak z łapy robiłem, bo statyw okazał się za niski. W końcu miałem okazję przetestować Kodaka w słońcu i na spokojnie. W sumie nie wiem, czy aktualnie można tak łatwo przejść granicę białorusko-ukraińską, stawiam raczej na obcokrajowców-studentów z Ukrainy, którzy przecież też tam byli. Taki Kijów jest przecież większy niż Warszawa, już nie mówiąc o Poznaniu. A tu wszystkie kolory świata widzi się codziennie. To też ludzie, więc pomóc nie zaszkodzi. Brawa dla mamy :)

Bitels - dzięki. Staram się co jakiś czas tym, co uchwycę, lekko rozjaśnić ten paskudny świat. A najlepiej w tym temacie sprawdzają się, jak wiadomo, zwierzaki :)
| 20:38 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Jak kolorowo na zdjęciach. Zupełnie inaczej niż w naszej szarej rzeczywistości.
| 19:43 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Zapchnialo latem na pewnych zdjęciach.. Gratki za Kokoszkę aka Kurkę wodną i sarenki ze "statywu" :)
Wczoraj Moja Matka zaangażowała się w pomoc uchodźcom na dworcu, a tych do Rzepina przyjeżdża mnóstwo (stacja węzłowa przed Niemcami). Niestety w pierwszy dzień zwalili się przed wszystkim "studenci" i inżynierowie" z krajów afrykańskich, Podejrzewam że Łukaszenka pozbył się problemu.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rkije