Czarnobociano

Sobota, 5 czerwca 2021 · dodano: 05.06.2021 | Komentarze 13

Dzionek rozpoczęty na agro musi być dniem udanym. W sumie tak było.

W związku z okolicznościami zamiast jak zwykle ruszyć najpierw na rower, wybrałem się na krótki, trzykilometrowy spacer. Radzewickie pola bowiem aż proszą o eksplorację gdy jeszcze poranna rosa nie wyschła, a wszelakie ptactwo lata jak głupie. Zdjęcia pewnie obrobię jutro, bo kilka okazów podczas wyjazdu się trafiło.

Co do wyjazdu to ruszyłem po prostu na wschód. Tylko że najpierw musiałem na południe, przez Trzykolne Młyny, Czmoniec, Orkowo, Nieslabin i Zbrudzewo do granic Śremu, które to miasteczko na szczęście udało mi się ominąć, bo to rowerowy koszmar. Skierowałem się bardziej na północ, do Zaniemyśla. Tam dojechałem do wąskotorowej stacji Średzkiej Kolei Powiatowej, mając nadzieję, że trafię akurat na kolejkę, ale niestety - cisza tam i spokój, wiatr hula... Chyba sezon się jeszcze nie zaczął.

Nie brałem ze sobą większego aparatu, tylko kompakt i telefon, co oczywiście okazało się błędem, bo przeleciał mi nad łbem między innymi rzadko spotykany czarny bocian.
Wzlatujący bocian czarny
Czarny bocian wysoko na niebie
A kawałek dalej siedziała sobie dzierzba gąsiorek.
Dzierzba gąsiorek slabo uchwycona z kompaktu
Profilowa dzierzba gąsiorek
Kilka dość smętnych kadrów z Zaniemyśla. Była nawet woda, tylko bez wajchy :)
Smętnie przy stacji w Zaniemyślu
Pusta stacja wąskotorówki w Zaniemyślu
Cennik Średzkiej Kolei Powiatowej
Wodna zdatna do picia, tylko wajchy brak :), Zaniemyśl
Droga powrotna to śledzenie samego siebie. Milicja mnie nawet zatrzymała, aż kopara opadła :)
Złapany przez milicję. Aż kopara opadła :)
Po powrocie nastąpiło pożegnanie z Radzewicami...
Pożegnanie z agroturystyką w Radzewicach
...i powrót do Poznania. Ja znów wybrałem rower, ale jazda była masakrą. Nie dość, że temperatura w słońcu była delikatnie tylko niższa od prędkości chwilowej...
Masakra była, ale prędkość w tym momencie na szczęście była wyższa niż temperatura
...to wiatr duł chamsko z północy, czyli w pysk. Zresztą dzisiaj przez cały dzień nie chciał współpracować, przez co stał się paradoks - jadąc na agro pod wiatr miałem wyższą średnią niż dziś, niby z jego pomocą.

Jeszcze na szybko kilka kadrów z dzisiejszego dreptania. Reszta w najbliższych dniach.
Mokradła w okolicach Radzewic o poranku
Czarna bestia atakuje :)
Zrelaksowana żaba :)
Żaba ma odpowiednie podejście do życia :)

Aha, wieczorem miałem odpocząć, ale gdy odpaliłem laptopa i czekałem dobrych kilka minut na włączenie systemu, szlag mnie trafił i zamówiłem nowego. Akurat trafiła się promka o trzy stówy taniej, więc od razu po niego poleciałem. A stary idzie na zasłużoną emeryturę, dobrze mi służył, ale jeśli wszelkie reinstalki już nie działały, oznacza to, iż nadszedł jego czas.

| 20:49 sobota, 12 czerwca 2021 | linkuj I jeszcze działa? :)
BUS
| 01:02 sobota, 12 czerwca 2021 | linkuj ...a ja z pirackim XP nie robiłem nic przez.....................

................................
16 lat xD
| 20:59 środa, 9 czerwca 2021 | linkuj No, bo Kropa już zaczynała głowę podnosić :)

Właśnie, miałem coś o tym Zaniemyślu napisać, ale że wpis powstawał na tablecie, na którym myśli mi się jakoś nie kleją, to brak rozwinięcia można uznać za dobre podsumowanie :)
| 12:32 środa, 9 czerwca 2021 | linkuj Ptactwo wyborne! No, Kropa, rzecz jasna, też :)

Taką tablicę bym u siebie widziała na ścianie... "Zaniemyśl". Ładne. Potrzebna mi bardzo owa czynność. Tak się zaniemyśleć np. na owych mokradłach...
| 20:21 poniedziałek, 7 czerwca 2021 | linkuj Bo to milicja na miarę naszych czasów ;)
| 19:09 poniedziałek, 7 czerwca 2021 | linkuj Cosik te alufelgi nie pasują do tej fiatowskiej milicji :)
| 20:44 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Kolzwer - niby PRL, ale wcale nietani :) Też wolnych trzech patyków nie miałem, ale trzeba było znaleźć, dobrze, że większość części rowerowych mam zakupionych, jakoś dam radę :)

Marecki - dzięki, dzięki, również za PRL :) Ja akurat dość często zmieniam lokalizację (pandemia to "lekko" ograniczyła), więc laptop jest podstawą. Mam sentyment do stacjonarnych, głównie przez to, o czym piszesz - dobre bebechy i spory dysk, ale jednak mobilność się przydaje. Łudziłem się, że tablet rozwiąże temat, jednak okazało się, że napisanie czegoś dłuższego niż kilka zdań mnie na nim przerasta.
| 09:52 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Lapka, nie mam, mam netbooka na sprawy mobilne wystarczy, za to w chacie mam stacjonarkę, specjalnie na ogarnianie spraw fotograficznych (dobra grafika, dużo pamięci)
| 09:49 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Gratki za czarnego. W tym roku też miałem okazję podziwiać go na niebie, ale Twój był niżej, więc lepsze foty. Gąsiorków w tej chwili jest od groma, zwłaszcza na polach. Na Twoich fotach zapachniało tez PRLem :)
| 05:36 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Fajne PRL-owskie klimaty :)
Sam ostatnio prawie straciłem cierpliwość, jak 30 minut po włączeniu lapka nie mogłem nic zrobić, na szczęście się opanowałem, bo na nowego nie mam wolnych 3 patyków, co najwyżej tylko takie jak lubi Kropa :)
| 22:10 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj PS. myślałem, że dzisiaj (w sumie wczoraj) nadrobię BS-a. Nie ma opcji. Jest szansa, że stanie się to dziś (czyli jutro?) :)
| 22:07 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj Czarne bociany okupują okolice rzek, zapuszczając się również sporadycznie na pola. Unikają ludzi i raczej nie mordują swoich potomków, gdy robi się za ciasno w gnieździe, za co mają u mnie zdecydowanego plusa w porównaniu z tymi "naszymi" białymi. Same plusy jak na moje :)

Przy mojej eksploatacji laptopa aż się dziwię, że dożył ze mną tych prawie czterech lat. Szkoda, że teraz dostanie kompa z napędem optycznym graniczy z cudem, a dysk 1 TB kosztuje miliony monet. Ale coś za coś - SSD zamiast HDD robi zdecydowaną różnicę, nagrywarkę się kupi zewnętrzną, ale już ograniczania wejścia na SD nie kumam. Komp świetny, ale tego nie przewidziałem. Za to jak ładnie mi się klawiatura świeci! :)
andale
| 21:44 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj Ciekawe, gdzie gniazdują takie bociany :)
Ja jeszcze mam cierpliwość do mojego starego laptopa. Albo to on jest pobłażliwy wobec mnie :P

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa rzepi