KHŻP - gadzinówka

Wtorek, 7 kwietnia 2020 · dodano: 07.04.2020 | Komentarze 27

Dobra, czas przestać się szczypać ze słowami. Naprawdę starałem się być tolerancyjny dla władzy od czasu ”ataku" koronawirusa. Żeby nie jątrzyć i nie sugerować niekorzystnych dla społeczeństwa postaw analizowałem i pisałem jedynie o nieścisłościach, które nam zafundowała. Tych nielogicznych, wręcz szkodliwych dla zdrowia, będących czystymi paradoksami, do tego zależnymi od interpretacji osób nie zawsze kompetentnych. Chwaliłem jednocześnie rzeczy słuszne – zakaz grupowania się czy zamknięcie miejsc, które z natury przyciągają tłumy, w tym wiele – nie ma co ukrywać – osób niepełnosprawnych psychicznie, nierozumiejących rzeczy podstawowych. Gryzłem się w język i omijałem kwestie typowo polityczne. Wydawało mi się, że działa to w obie strony – w końcu tak władza, jak i społeczeństwo, aktualnie powinny mieć jeden cel: walkę z pandemią.

Ale czas powiedzieć: dość z tolerancją dla chamstwa. Wczorajsze powtórzone głosowanie, łamiące podstawowe zasady prawa wyborczego powoduje, że jako obywatele ponownie zostaliśmy potraktowani niczym bezmyślne bydło, które może sobie beczeć gdzieś w oddali, ale i tak pastuchy zrobią swoje. Starałem się nie używać wyrażeń typu ”po trupach do politycznego celu”, ale niestety to się potwierdziło. Może nie wprost, bo niby głosowanie korespondencyjne jest bezpieczniejsze niż klasyczne, ale prawda jest oczywista chyba dla każdego: ono w ogóle nie powinno się odbyć w majowym terminie. Niestety, wszystko wskazuje, że mamy stan zbliżony do klęski żywiołowej – a rząd zrobił wszystko, żeby ograniczyć nasze prawa starając się go uniknąć. Z jednej strony się cieszę, bo wtedy żadne pole manewru w obronie choćby naszej potrzeby samotnego wychodzenia już nie ma prawa bytu, ale albo rybka, albo akwarium – stan wyjątkowy i zakazy, albo brak zakazów i ufność w ludzki rozsądek, bez łamania prawa, które ma się w nazwie partii.

To, co rząd wczoraj zrobił przeraża konstytucjonalistów. To, co zrobił wcześniej, zakazując całkowicie wchodzenia do lasów, nie mogło zostać wykonane na podstawie walki z Covid-19. To, że podobno zdarzają się mandaty za spacery jest niezgodne ze stanem, jaki w Polsce obowiązuje. To, że każdy solowy wyjazd na rower wiąże się z mniejszym czy większym stresem, jest nam znane z autopsji.

Podsumowując: to, że władza nam mówi, że to jednak słońce krąży wokół ziemi, nie może powodować, że staje się to prawdą. Bądźmy po prostu racjonalni i rozsądni – nie wychodźmy w grupach, nie spotkajmy się, trzymajmy dystans, poczekajmy, aż w końcu debilne zakazy się skończą, jeśli chcemy – to tylko moje zdanie – jeźdźmy na rowerach, byle solo. W wielu krajach jest to wciąż propagowane jako najzdrowsze (vide: Holandia). Przestrzegajmy prawa, skoro już jest, ale niech to wynika po prostu z troski o innych, a nie z powodu drakońskich kar, które też są dyskusyjne – dodam, że w konstytucyjnym stanie wyjątkowym wynoszą one MAKSYMALNIE pięć tysięcy, a nie minimum. No i pamiętajmy, że władzę kiedyś trzeba będzie rozliczyć za jej czyny. Najgorsze jednak jest to, że opozycja jest tylko delikatnie mniej żałosna niż ona, więc alternatywa jest średnia.

Aha, dobrym podsumowaniem jest zachowanie poznańskich policjantów (TU link), przyłapanych na… grillowaniu nad Maltą. Grupowo. W pracy.

No, to się wykrzyczałem :) Sorry, musiałem. Żeby lekko zluzować, moje autorskie, wykonane na szybko podsumowanie tych naszych niemy(ty)ch bohaterów, którym jest po prostu dobrze jak jest. A może nawet lepiej niż było. Z lekkim przymrużeniem oka.

Co do rowerowania, Dzisiaj podjechałem sobie do Podłozin i z powrotem. Spokojnie, jak zwykle zaspokajając swoją Krótką Higienę Życia Psychicznego. Zatrzymałem się przy zakazie wchodzenia do lasu, zrobiłem kilka fotek przy moim ulubionym krzyżu (naprawdę mi się podoba, to nie ironia)...
Z perspektywą zakazu - Podłoziny
Kliamtyczny krzyż - Podłoziny
Drogi dzieci, oto las. Siedziba Covid-19
...i już miałem spadać, gdy zauważyłem nagrodę dnia dzisiejszego – jaszczurkę żyworodną. Nie chciałem jej stresować, posiedziałem więc tylko chwilę i dałem jej robić swoje. Nie ma co, piękna to gadzina, choć ciężka do uchwycenia.
W pełnej krasie - jaszczurka żyworodna
No i foch :) - jaszczurka żyworodna
W końcu twarzą w twarz :) - jaszczurka żyworodna
Idę na spacer z psem. To jak wyjście na wojnę. Może wrócę :)

| 21:21 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj O! :) I to jest ostateczny dowód! :)
| 21:11 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Włacha!!! Dwie rolki papieru o_O i to niezabezpieczone? To nie ja :D
| 20:55 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Nie, nie i nie. Odrzucam te insynuacje - to nie Marcin. A wręcz przeciwnie :)
| 20:28 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Z fryzury to nawet podobny do Lapeca.. ;))
| 19:04 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Lapec - wezmę to pod uwagę :)

Ania - fajnie, że się podoba, ale bez przesady :) Zwykłe bazgroły. Za to zwierzaki faktycznie zasługują na uznanie same przez się :)
| 17:09 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Dzieło pierwsza klasa! Masz talent :). A ostatnie zdjęcia przyrodnicze robią wrażenie.
| 16:12 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Spoko, mnie ciężko urazić ale następnym razem proponuje np. Zulwca z Żywca, bo tego nie lubię :P
| 15:38 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Hehe, bez urazy - nie o Ciebie mi chodziło, choć wiem, że lubisz ów trunek :)
| 08:11 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Sam jesteś Żulbr :P
| 18:58 środa, 8 kwietnia 2020 | linkuj Roadrunner - drogi by był ten grill: na razie piątka od łebka i postępowanie dyscyplinarne :)

BUS - coś w tym jest, ale Kaczyński chyba nie pije wódki, bo on jest ciągle w gotowości wojennej. Przecież nas zewsząd atakują obce siły :)

Mors - w sumie słuszna sugestia z tym strojem, ale cóż, już go nie przebiorę :) Republika ostatnio się myliła z tymi kilkuset metrami od domu, mam nadzieję, że tym razem też tak będzie...

Evita - dzięki, ale rzadko mam wenę :) Coś tam już tu umieszczałem, ale sam nie pamiętam kiedy. Na pewno wykonałem z nudów w pracy tego kanciastego trolla na rowerze z mojego "avatara" :) Oj, istnieje spore ryzyko, że jak poczują, że mogą, to nie odpuszczą... Szansa jedynie w tym, że już nikt nigdy nie będzie rządził praktycznie samodzielnie.
| 07:11 środa, 8 kwietnia 2020 | linkuj Morsie, luzują, kościoły - wizyta do 50 osób + 500 pod :)

Trollu, wincyj rysunkuff, skoro już objawiłeś swój talent ( w przynajmniej wcześniej nie widziałam Twoich dzieł ).

W kwestiach politycznych - poglądy mam zbieżne z Twoimi, więc nie będę się powtarzać. Obawiam się tylko, że jak już pis zniknie z pierwszych ław, ci następni i następni uznają, że skoro chamstwo, brak poważania prawa i bezpardonowe pokazywanie fucka obywatelom było na porządku dziennym i zbierało plon, to dlaczego by tego nie powtarzać...?

Aleja leśna przepiękna! Kocxham takie! I cieszę oko nadrzewnym zwierzełem :)
| 22:51 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Wróbelki ćwierkają (TV Republika, czyli prawie PIS), że na Wielkanoc mają dać wajchę z obostrzeniami na full o_O
Przyznam, że spodziewałem się raczej zluzowania, choć na te 2 dni..

PS. odnośnie rysunku: na mój gust to prawdziwy, odrażający "Janusz" powinien mieć podkoszulek-bezrękawnik. ;]
BUS
| 22:30 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Uważajcie. Kaczyński z Tuskiem chleją tą samą wódę od lat.

Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. Chcą abyście tak myśleli. Teraz zrobią wszystko aby wszyscy znienawidzili PiS. Nawet ich zwolennicy. Te same mordy znów będą przy korycie. Koło KRĘCI (;P) się dalej.
| 22:11 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Bo przeczytaniu obrzernej Lektury powiem tyle że nie cierpię polityki. Każdy ma za uszami i szkoda nerwów na takich ludzi.
Fajna ta Gadzina na korze, a Policjant też człowiek Majówkę szybciej Chłopy sobie zrobili, sam bym się przyłączył na Grila hehehehe
| 20:13 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Póki co bądź mentalnym Wiedźminem :)
| 20:09 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Za kilkanaście godzin napiszę, czy nadal jestem kułakiem, czy już tylko chudopachołkiem ;)
| 20:07 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Michuss - dzięki. Oj, musiałem się wypisać, bo kumulowałem to w sobie zbyt długo :) Chyba niepotrzebnie. Kurczę, ale nie wiem, jak było z tym rowerzystą z Krakowa na bulwarach - takie info znalazłem:

"12 tys. zł zapłaci m.in. mężczyzna, który w sobotę jeździł na rowerze po Bulwarze Kurlandzkim. Taką samą grzywną ukarano kobietę, która tam spacerowała. Po 12 tys. zł zapłacą także dwie kobiety, które spisano w Parku Dąbie. Wobec jednej z nich, która piła piwo, sporządzono wniosek o ukaranie sądowe". Nic o kwarantannie :/
michuss
| 19:56 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj W pełni się podpisuję. Szacun, że chciało Ci się pisać. Mnie, gdy widzę to parcie po trupach do wyborów chwyta jedynie odruch wymiotny.

BTW, te wysokie kary dotyczą osób niestosujących się do kwarantanny! Czyli takich, które zostały na nią skierowane, ale mają to gdzieś. To tak na marginesie, żeby nie było paniki, że zwykły rowerzysta czy spacerowicz tyle dostaje :)
| 19:29 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj O, "tylko" za las. Lajcik.
| 19:25 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj @huann - przygotuj sobie trasę alternatywną do przemykania się.

A tutaj info co kontrolowali policjanci u nas i za co można było zarobić mandat (za samą jazdę na rowerze zdaje się że nie):
| 19:15 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj To na pewno. Pytanie tylko za ile :)
| 19:03 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj O działkach pisali w kontekście ROD, a nie kułaków ;) Co do czwartku - to wracam w piątek. Wracam?... ;)
| 18:32 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Gość - ciekawy komentarz, a nawet w sporej części w punkt. Szkoda, że się nie podpisałeś, bo bym z imienia pogratulował analizy :)

Bitels - troszkę się bała, ale tylko na początku. Potem, gdy zobaczyła, że nie chcę jej zjeść, lekko się wyluzowała ;)

Huann - słyszałem o tym. Z tym, że akurat parki i bulwary jestem w stanie zrozumieć, bo tam akurat było najwięcej patologii. Leśnego zakazu nie kumam kompletnie. Aha, na działki można, powinno być ok :) Do tego działkowiczów nikt nie ruszy, bo to idealni wyborcy partii rządzącej: emeryci oraz grillowce :)

Meteor - podobno w czwartek mają nas zaszczycić kolejnymi newsami... :/ No nic, zostały prawie dwa dni na już oswojoną rzeczywistość, co będzie potem? Strach się bać.
| 17:30 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj @huann - Z tego co widzę, mandaty o których piszą dotyczą przede wszystkim jazdy/spaceru bulwarami/parkami... z tym, że na powrót trzeba się szykować na różne niespodziewajki, bo mogą w międzyczasie coś nowego wprowadzić.
| 15:59 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Szczegółów i okoliczności zdarzenia nie znam, ale dziś w Krakowie rowerzysta jadący bulwarami dostał za to 12 000.
Jadę jutro z wypchanymi na full sakwami grabić działkowe liście. Ciekawe, czy nie zwrócę tym faktem uwagi jakichś antyterrorystów, albo GROM-u.
| 15:09 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Jaściurka fajna. Aż dziwne, że się nie spłoszyła.
Gość | 14:52 wtorek, 7 kwietnia 2020 | linkuj Może dlatego istnieją takie a nie inne zakazy, bo spora część społeczeństwa (bez względu na polityczne preferencje, czy sprawowane funkcje) to idioci? Potwierdziłeś to nawet w linku o policjantach, którzy urządzili sobie zbiorowego grilla. Są ludzie tak nieskomplikowani, że rozumieją tylko: "tak" albo "nie", bez opcji pośrednich, i to pod nich robione jest prawo, podobnie jak na szlaku tempo ustala się pod najsłabszego uczestnika. Mamy takich polityków (wszystkich opcji) i takie państwo, jakie społeczeństwo. A za wszystkim stoi jak zwykle Matka Natura, obniżająca poziom inteligencji ludzkości, bo ci zbyt mądrzy nie chcą się rozmnażać, a ci głupi mnożą się na potęgę. Lepiej już nie będzie.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa czaso