Po Snickersa

Wtorek, 7 stycznia 2020 · dodano: 07.01.2020 | Komentarze 16

Dzisiaj już normalny, czyli nienormalny, dzień pracy, więc czasu na wylegiwanie nie było. Powinni tego zabronić. Pracy, a nie wylegiwania, oczywiście.

Drogi częściowo mokre, częściowo suche, postanowiłem więc zaryzykować jazdę Ventylem, który o dziwo jeszcze się całkowicie nie rozleciał. Co jest już pierwszym tegorocznym sukcesem marki Kross :)

Jechało się przyzwoicie, ale ostrożnie, bo świat wolę jednak podziwiać znad ziemi, a nie z jej poziomu. Z plusów - nie wiało mocno.

Trasa to najprostsza glizda południowa: Poznań - Luboń - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Żabno - Żabinko - hopka i nawrotka.

W tym zimowo-wiosennym miejscu - niczym Kubuś Puchatek czekający na miodek - miałem plan, żeby z plecaka wyjąć Snickersa, którego, byłem pewien, tam mam, i się nim delektować. Nawet macałem go łapczywie łapą. A tu zonk - to, co wyczuwałem, to multitool. W sumie dla ślepego nie do odróżnienia :) Byłem niepocieszony - ale główka pracuje, więc skojarzyłem, że w Żabnie jest sklepik (był, czysty PRL z niePRL-owską, bo miłą, panią), więc tym samym pozbywając się dwóch zlociszy spełniłem swą zachciankę.

Na śmieszce w Łęczycy postawili nowe (?) kierunkowskazy - na Wrocław (195 km) oraz Mosinę (8,5 km). Tu i tu rowerem bywałem, wybieram zdecydowanie tę drugą miejscowość. Nie tylko ze względu na mniejszą ilość bruku :)

Dystans zawiera dojazd do pracy, ale tylko w jedną stronę. I tak już dziś zostanie. Bowiem te pięć kilometrów to podróż T-rek(s)em do najbardziej sprawdzonego poznańskiego serwisu, z duszą na ramieniu (na najlżejszym przełożeniu, błagając o jak najmniejszą ilość startów i pauz. Dobrze, że miałem z wiatrem). Była co prawda nadzieja na odbiór szosy jeszcze tego samego dnia, bo chłopaki na miejscu mieli kasetę (dziesięciorzędowe są już na wymarciu), łańcuch oraz kółeczka do przerzutki, ale oczywiście coś musiało pójść nie tak, a tym razem negatywnym bohaterem (także finansowym) okazał się zamiennik dużego blatu, który zęby miał już takie, jak gadzi patron całego sprzętu. Wyszło w praniu, iż ten pod mój system już jest ciężki (choć nie niemożliwy) do dostania, więc gdzieś tam został zamówiony - dojdzie w wersji optymistycznej jutro, w wersji realnej pewnie pojutrze. No nic, od tego są ludzie, którzy się na tym znają, pewnie ja, gdybym zamówił, dzisiaj bawiłbym się w czytanie regulaminów zwrotu. Najbardziej przeraża mnie to, że z dwoma kółkami robi się ostatnio to samo, co ze sprzętem elektronicznym - naprawa ciut starszych modeli przypomina wyprawę archeologiczną. Oczywiście dość drogą.

| 22:11 sobota, 11 stycznia 2020 | linkuj Cel, jakby nie patrzeć, słodki :)
| 20:56 sobota, 11 stycznia 2020 | linkuj To Ci cel wyprawy :). Warto było!
| 21:34 czwartek, 9 stycznia 2020 | linkuj Dokładnie... Chore to. No i niestety nie widać chęci zmiany tego trendu :/
malarz
| 04:51 czwartek, 9 stycznia 2020 | linkuj Niestety, ale produkty (z różnych dziedzin) mają coraz krótsze "życie", ciągle wypuszcza się kolejną nowość i kolejną nowość, i kolejną...
| 16:24 środa, 8 stycznia 2020 | linkuj Żabka ma tylko lekko spłaszczoną czachę, reszta ujdzie :)

Też się nie znam na rowerowych szlakach (zawsze kreuję swoje), ale to chyba jakaś część EuroVelo, prowadzącego do Czech, a dalej chyba nawet do Chorwacji. Powtarzam: chyba :)
| 06:31 środa, 8 stycznia 2020 | linkuj Tym razem żaba z przystanku po metaamfetaminie :D

Z tą R-9tką mnie trochę zaskoczyłeś - cały czas byłem przekonany że to Wiślana Trasa Rowerowa która to omija i Poznań (Łęczyce) i Wrocław. Chyba że to coś innego :)
| 22:47 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj :-)
| 22:39 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Jeśli Tobie zajęło to godzinę, to pewnie ja, zaczynając dziś, pewnie skończyłbym w okolicach Walentynek :) A i tak bym nie trafił :)
| 22:22 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Ja jako lubiący majstrować powiem że w przypadku starszych komponentów to nieźle trzeba posurfować po internecie (lub maratonować po sklepach) by znaleźć coś czego się szuka - dla przykładu w poszukiwaniu odpowiedniego blacika do zimówki mi to zajmowało minimum godzinkę ... :)
| 22:14 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Dzięki :) Czyli w skrócie to, czego nie wiedzą (lub udają, że nie wiedzą) w polskim rządzie.
| 22:08 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Ekologia to nauka o powiązaniach pomiędzy poszczególnymi elementami środowiska ;)
| 21:45 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj No mi to nie przeszkadza, póki się nie dowiem, że części do mojej mogę szukać już tylko na archiwalnych aukcjach na Allegro :)
Katana1978
| 21:42 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj ja to chyba jestem dziwna, bo nie lubię mieć starszej generacji :P
| 19:44 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Bitels - no nie narzekałem za bardzo, szkoda tylko że za dużo musiałem hamować, co się przełożyło właśnie na tę słabiutką średnią. Dzięki, oj, już bym chciał mieć swoją szosę :)

Tycjan - dokładnie... Ja się w sumie cieszyłem, że mam przerzutkę starszej generacji, bo od razu te części były z "tamtych" (czyli zaledwie kilka lat temu) czasów, mocne i wytrzymałe. Przejechanie na jednym zestawie blatów ponad 30 tysięcy, przy jednej zmianie kasety i raz łańcucha nawet na mnie zrobiło wrażenie. Niestety, jak widać nie ma lekko przy serwisie. A ekologia? A co to? :)
| 18:48 wtorek, 7 stycznia 2020 | linkuj Fajną pogodę dziś miałeś. Już widzę jak średnia wzrośnie, kiedy naprawią Ci sprzęt. Szerokości i różnych innych fajności :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa tazrz