avatar Ten blog rowerowy prowadzi Trollking z miasteczka Poznań. Od listopada 2013 przejechałem 197597.20 kilometrów i mniej już nie będzie :) Na pięciu różnych rowerach jeżdżę z prędkością średnią 27.88 km/h i się wcale nie chwalę.

Modelowo

Niedziela, 25 listopada 2018 · dodano: 25.11.2018 | Komentarze 14

Dzisiaj - podobnie jak wczoraj - było paskudnie :) Znów niezbyt mocny wiatr, temperatura powyżej zera i takie tam, choć muszę przyznać, że dość mokre drogi i spore zachmurzenie w trakcie wyjazdu pozwoliły mi na nieco mniejszy wyrzut sumienia podczas pisania poprzedniego zdania. A ono z kolei ma nie prowokować aury, zgodnie z teorią, iż jak chwalę pogodę, to ona w zamian postanawia się skopać :) I niestety wychodzi na to, że jednak nie mam z tym nic wspólnego, bo od jutra podobno wraca mróz...

Trasa to wschodni miszmasz: dom - Lasek Dębiński - Starołęcka - Głuszyna - Sypniewo - Koninko - Gądki - Robakowo - Dachowa - Szczytniki - Śródka - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Starołęka - Lasek Dębiński - dom. Tutaj Relive.

Z zaskoczeniem zauważyłem, że z opisywanym niedawno remontem kasztanowej alei na granicy poznańskiego Sypniewa i Koninka uporano się w mig - co prawda ładny asfalt jest jedynie do połowy drogi, ale lepsze to niż nic.

Po południu udało się jeszcze zdążyć zaliczyć coś, na co ostrzyłem sobie od jakiegoś czasu szczerbate ząbki, a mianowicie zorganizowaną w Zespole Szkół Komunikacji przez Poznański Klub Modelarzy Kolejowych z okazji Katarzynek wystawę makiet i miniatur, zawierającą tę najsłynniejszą, ze stacją Międzychód Letnisko. Genialna sprawa i wielki szacun dla organizatorów i hobbystów, bo każda makieta miała swój osobny nadzór, kontrolę ruchu, a nawet zamykane szlabany na rogatkach, o dbałości o szczegóły nie wspominając :)

No i przy okazji udało się (na razie z dołu) podpatrzeć coroczną atrakcję na Placu Wolności.

EDIT (po godzinie 23 tego samego dnia): tak mnie zauroczyły te mikro składy, że zrobiłem krótki filmik z modelarskich odwiedzin:

Niestety dzieciarni z niego nie dało się usunąć :) Ale trzeba przyznać, że wyjątkowo dawała radę, bo nie wrzeszczała, a skupiała się na podziwianiu.

| 18:51 czwartek, 29 listopada 2018 | linkuj Zaiste, majątek :)

Dodam, że kasa z biletów idzie na dalszy rozwój Klubu Modelarza.
| 23:08 środa, 28 listopada 2018 | linkuj Strasznie drogo. Tak gdzieś o 8 zł za drogo...
| 21:23 środa, 28 listopada 2018 | linkuj Jedne z najlepiej wydanych ośmiu złotych w życiu :)
| 09:20 środa, 28 listopada 2018 | linkuj Ciekawa ta wystawa i widać, że zrobiła na Tobie wrażenie :)
| 21:39 wtorek, 27 listopada 2018 | linkuj O proszę! Gratuluję i... zazdroszczę :) Szkoła, którą na pewno dało się lubić :)
| 21:35 wtorek, 27 listopada 2018 | linkuj ZSK - uczęszczałem :-)
| 20:40 poniedziałek, 26 listopada 2018 | linkuj Lapec - pan konstruktor był bardzo dumny z tego swojego patentu dymno-parowego :) Domyślam się, jakie zapasy były robione w Ostrowie, sam korzystałem swego czasu :)

Michuss - a są takie profile, faktycznie :) Ciekawe jest to, że mimo, iż to IC-ki mają wyższy priorytet, to spóźniają się o wiele częściej niż osobówki ;) A PIKO też miałem, choć w sumie to bardziej miał mój ojciec, hehe :)
michuss
| 07:28 poniedziałek, 26 listopada 2018 | linkuj IC w ostatnim czasie to grube nieporozumienie. Wieczne spóźnienia (polecam na fb profil "Opóźniony pociąg na dziś" oraz "Gdzie jest TLK Kociewie?"), krótkie składy, mało miejsca. PRy budzą większą sympatię, przynajmniej na trasie Szczecin-Trójmiasto (choć z przesiadką).

Kolejki świetne. Też miałem podobną, PIKO.
| 07:06 poniedziałek, 26 listopada 2018 | linkuj Też znalazłem błąd - nie ma żadnej makiety długowłosego rowerzysty czekającego przed przejazdem :) Fajny efekt parowozów z dymem i .. drzew przy drodze heh

PR były w dechę, lubiłem jeździć do Poznania z przesiadkami w Kluczborku i Ostrowie, nie dość że taniej to jeszcze szło do sklepu wyskoczyć ;) Teraz IC nie dość że niewygodne, drogie to jeszcze się wleką ;/
| 23:34 niedziela, 25 listopada 2018 | linkuj Wpis zrobiłem w trzy minuty, z czego większość czasu to dodawanie zdjęć :) Skupiłem się na filmiku. Zaraz zerknę, gdzie ów błąd.

Kasuję poprzedni komentarz, żeby sobie nie nabijać sztucznych - znalazłem błąd. Pewnie chodziło o brak "u" w słowie "ruchu"?
| 22:39 niedziela, 25 listopada 2018 | linkuj Asfalt ładny, ale drzewa wciąż straszą. :) Podobnie jak kolejny błąd we wpisie. ;p

Dbałość o szczegóły w tych kolejkach powala. :O
| 22:16 niedziela, 25 listopada 2018 | linkuj Huann - a się nie dziwę. Aktualnie składy IC to najgorszy wybór - spóźnienia są normą, jak się trafi miejscówka w innych wagonach niż te samolotowe to cierpisz dwa razy bardziej, a do tego cena... Jako fan starych dobrych PR-ów, teraz przemianowanych na jakieś PolRegia, współczuję :)

Bitels - oj, wróciły :) Do tego stopnia, że się zmobilizowałem i dodałem krótki filmik :)
| 20:26 niedziela, 25 listopada 2018 | linkuj Cudne te kolejki. Wracają czasy dzieciństwa i wpomnienia gwiazkowego prezentu firmy PIKO :)
| 20:13 niedziela, 25 listopada 2018 | linkuj Ja na dziś pociągów jestem (inter)syty. A zwłaszcza ich zawartości, zwanej społeczeństwem - choć to nie wina owegóż, że IC podstawia dwukrotnie mniej wagonów, niż by zwykła przyzwoitość nakazywała. Cena nie jest oczywiście przy tym o połowę niższa.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa jasie