• Sprzęt Heksa

Objeżdżanie Heksy :)

Niedziela, 4 sierpnia 2024 · dodano: 04.08.2024 | Komentarze 12

Pojawił się nowy rower na pokładzie - oto Heksa :)

Krótki wstęp: jakiś czas temu podczas rozmowy z kolegą bąknąłem, że powoli zacznę się rozglądać za nowym rowerem na jesień i zimę. Czarnuch ma już swoje lata, jakoś jeszcze da się nim jeździć, ale na przykład amotyzator zaczął już żyć swoim życiem i kwestią czasu jest to, kiedy całkowicie się zablokuje. Inwestowanie w niego nie za bardzo ma sens, jest dobrą opcją na najgorsze warunki, ale przyjemności z jazdy ciężko się doszukiwać. Nie chciałem fundować sobie czegoś już teraz, ale okazało się, iż ziomek ma górala, którego kupił sobie dwa lata temu, przejechał jakieś 300 kilometrów i stwierdził, że jednak woli siłownię i dwa kółka się marnują.

I tak - po trzech wizytach i testach na przełomie ostatnich dwóch tygodni - zdecydowałem się wczoraj na przygarnięcie Heksy, czyli formalnie Krossa Hexagon 5.0, model 2022. Za bardzo rozsądną cenę, biorąc pod uwagę, że więcej na niej kurzu niż śladów używania, w stanie niemal idealnym, do tego po przeglądzie. Zęby są jak nowe, póki co nawet rysek nigdzie nie ma. One czekały na mnie :)

Osprzęt to nic specjalnego, ale w zupełności mi wystarczy: z tyłu Acera, z przodu Turney, całkiem rozsądne w hamowaniu tarczówki (choć wolałbym klasyki), oczywiście rama aluminiowa, w miarę lekka. Z minusów: brak blokady amora (myślałem, że będzie to większy problem, jednak czuć to dopiero podczas jazdy na stojąco) oraz rozmiar ramy: L, gdy dla mnie optymalna jest M. W praktyce okazało się, że podczas jazdy jest mi nawet wygodnie, trzeba tylko lekko uważać przy nagłym zsiadaniu :)

Dzisiaj przyszedł czas na krótki, porządny test, niemal całkowicie w lesie, oczywiście tym moim, czyli Dębinie. Jestem więcej niż zadowolony :) Szkoda tylko, że piesi i rowerzyści mnie spowalniali :)
Wielka Heksa :)
Hexagon na Dębinie
Jazda Heksą
Dębińskie single. To Rowerowy Poznań chce asfaltu
Napęd po długim leżakowaniu
Kaseta po dwóch latach
Heksa na mostku
Test na asfalcie
No i temat rezerwówki-zimówki tym samym się rozwiązał :)

| 23:20 środa, 28 sierpnia 2024 | linkuj Dokładnie i dzięki :)
| 21:29 sobota, 24 sierpnia 2024 | linkuj Ważne, że rower uratowany od rozpadnięcia się przez długie bezczynne stanie w kącie, zdecydowanie lepiej niech zużywa się podczas jazdy i oby bezawaryjnej i bez pan ;)
| 00:35 czwartek, 8 sierpnia 2024 | linkuj Wiem, no ale póki co jestem, szczególnie w czasach, gdy nowa budżetówka kosztuje tyle, ile kiedyś wypasiony sprzęt :)

Najfajniejsze jest to, że mam zapas takich samych dętek, opona też się znajdzie, zamówienie kasety póki co nie jest problemem, no i amor działa aż za bardzo :)
| 17:21 środa, 7 sierpnia 2024 | linkuj Osprzęt trochę budżetowy, ale skoro ma robić za zimówkę i zastępstwo czarnego, to niech służy. Najważniejsze że jesteś zadowolony :)
| 00:16 środa, 7 sierpnia 2024 | linkuj Lapec - hehe, jak widzisz zakup został idealnie wynegocjowany :) Dzięki, a niech Twoje Krossiwo będzie miało piękną jesień (byle nie życia) :)

JPbike - no cóż, okazałem się patriotą zakupowym, wolę wspierać rodzimy przemysł za 1 000 plus niż amerykański za 10 000 plus. Niech to będzie oficjalna wersja dla mediów :) Dziękuję :) A Hexe to po niemiecku wiedźma, w regionalizmach poznańsko-śląskich jędza :)
| 22:58 wtorek, 6 sierpnia 2024 | linkuj A myślałem że po zajechaniu Czarnucha sprawisz sobie Treka Supercalibera :)
Cóź, bezawaryjnej eksploatacji życzę na Heksie (słowo które brzmi jakoś w języku norweskim) :)
| 12:27 wtorek, 6 sierpnia 2024 | linkuj Też się zastanawiałem kaj go zaparkujesz ;). Układ twojego mieszkania troszkę znam ;)). Fajnie że się udało i oby służył tak długo jak służy (choć teraz bardziej blokuje piwnicę :P) mój Hexagon czyli Krossiwo :))
| 23:17 poniedziałek, 5 sierpnia 2024 | linkuj Andale - hehe, dzięki, oby! :) Ależ ja byłem bardzo kulturalny, nawet za składaczkami grzecznie czekałem :)

Szczypiorizka - dziękuję, oby taki był na dłuższą metę :)
szczypiorizka
| 06:56 poniedziałek, 5 sierpnia 2024 | linkuj Gratulacje udanego zakupu :D
andale
| 00:52 poniedziałek, 5 sierpnia 2024 | linkuj Spojrzałem wpierw na zdjęcie i tak nieswojo wyglądał. Ładny, oby służył lepiej niż te wszystkie gravele :P
Nieładnie ścigać się między ludźmi na terenach rekreacyjnych ;)
| 00:00 poniedziałek, 5 sierpnia 2024 | linkuj Hehe, a ramach negocjacji udało się umieścić STaRucha u kolegi w tej samej garażowej piwnicy, w której chowała się Heksa :) No bo faktycznie, miejsca u mnie mniej niż zero.
| 23:18 niedziela, 4 sierpnia 2024 | linkuj Heksa Ukrossowana :) Teraz chyba trzeba postawić już jakąś stajenkę, bo czeladka coraz liczniejsza!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa oispi