Gęsiówkowo

Środa, 12 czerwca 2024 · dodano: 12.06.2024 | Komentarze 5

Słonecznie też już było :) Dzisiaj wróciły chmury, a nawet lekki deszcz. A potem nagle zrobiło się na chwilę ładnie. No nie ma nudno :)

Dzisiaj w końcu dojechałem do właściwej Szklarskiej, a to był mój główny cel. Oscypki się same nie kupią :)

Trasa: Jelenia Góra - Cieplice - Wojcieszyce - Piechowice - Szklarska Poręba - Piechowice - Sobieszów - Zachełmie - Podgórzyn - Cieplice - Jelenia Góra.

Wiało, ale tak do przeżycia.

Fotki takie se, musiałem szukać momentów, gdy cokolwiek było widać. Przy okazji wypatrzyłem całkiem spore stado żurawi.
Poranny brak widoków
Żurawie u stóp Śnieżki
Żurawie pod Wojcieszycami
Pasące się żurawie
Latał też sokół, ale w tych warunkach i na wysokości był nie do uchwycenia.
Niewyraźny sokół
Pogoń Szczecin to powinna raczej na kolanach do Krakowa pielgrzymować za zawalenie finału Pucharu Polski, a nie się w górach rozbijać :)
Autobus Pogoni Szczecin w Szklarskiej Porębie
Spojrzenie na Kotły
Stacja przekaźnikowa na Śnieżnych Kotłach
Zjazd ze Szklarskiej
Na Stawach Podgórzyńskich chwila światłości.
Przy Stawach Podgórzyńskich
Błękity na stawie
Pomost na stawie
Zazieleniony Staw Podgórzyński
Widok ze Stawów Podgórzyńskich
Ledwo widoczne Karkonosze
Śnieżka w chmurach
Tamże miła niespodzianka - całe stadko gęsiówek, czyli gęsi egipskich.
Zaniepokojona gęsiówka
Gęsiówka z młodymi
Gęś egipska na wodzie
Tyle z atrakcji na dzisiaj. Jeszcze jest sporo fotek do przejrzenia, ale to na spokojnie lub - po poznańsku - ze spokojem :)

| 00:50 sobota, 15 czerwca 2024 | linkuj Kurczę, możesz mieć rację - zmyliła mnie wielkość, bo jeśli to pustułka to XXXL, choć wysoko była, co widać po "zdjęciu". No ale dobra, sokołowaty to sokołowaty :)

Dzięki, też się dziwię, że dla mnie gęsiówki stały się już normą w tych okolicach :)
| 18:44 piątek, 14 czerwca 2024 | linkuj Musze Cię Tomku zmartwić. To nie jest sokół, To jest klasyczna pustułeczka, z sokołowatych jak zapewne wiesz, ale niestety nie ten nasz rzadki - wędrowny. Gęsi Egipskie za to perełka jak cholera, nie widziałem na oczy. Mega zbliżenia na szczyty, zazdro :)
| 00:36 czwartek, 13 czerwca 2024 | linkuj Kolzwer - no nie dane mi było przy tym wyjeździe więcej słonecznych wkleić, ale mam nadzieję, że przy kolejnym nadrobię. Byle nie grzało za mocno :) Dzięki!

JPbike - nie do końca ok, bo chciałem dojechać do PKP i zjechać przez Szklarską Dolną, ale jakiś remont i wahadło było. No ale takie przeszkody są do ogarnięcia, zawsze można przez Trollandię :) Hehe, serduszko uratowało wyjazd :)
| 21:49 środa, 12 czerwca 2024 | linkuj Ano, dobrze że nawiedziłeś Szklarską i czy tam wszystko jest OK? Pytam bo pod koniec czerwca tam wpadam i przez kilka dni ta mieścina będzie bazą etapówki MTB :)

A tak poza tym pięknie ująłeś to liściaste serduszko dryfujące w oczku wodnym :)
| 19:59 środa, 12 czerwca 2024 | linkuj Jak wyszło słońce od razu przyjemniejsze widoki, kadry z ptactwem bardzo udane ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bezmy