Czarno-parno

Sobota, 9 marca 2024 · dodano: 09.03.2024 | Komentarze 8

Sobota wolna, więc oczywiście odespanie poszło na pierwszy plan.

Wyjście na rower po jedenastej, gdy słońce świeciło ładnie, a wiatr masakrował zdecydowanie nieładnie. Cóż, 50% z tego było ok :)

Trasa wschodnia: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Głuszyna - Sypniewo - Szczytniki - Koninko - Gądki - Robakowo - Dachowa - Szczodrzykowo - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - dom.

Na styku poznańskiej Głuszyny i Babek mogłem w sumie wracać, bo miałem fotki dnia, czyli parkę dzięciołów czarnych uchwyconych częściowo z daleka, częściowo z bliższego drzewa.
Dzięcioł czarny udaje Bukę
Dzięcioł czarny w zbliżeniu
Dwa dzięcioły czarne między drzewami
Dzięcioł czarny z dalekaAle że dystansu brakowało, to jeszcze wizyta w Szczodrzykowie...
Rowerówka ze Szczodrzykowa
Słońce nad stawem
...gdzie uchwyciłem żurawia w locie...
Lecący żuraw
...oraz brodzącą czaplę siwą.
Brodząca czapla siwa
A w Żernikach trafiło się jeszcze stadko saren.
Stado saren spod Żernik
A po południu, do kompletu, szybki wypad na stację na Dębcu, żeby powąchać parę. Tym razem udało się od przodu :)
Parowóz wjeżdża na poznański Dębiec
Parowóz rusza z Dębca
Całkiem bogaty dzionek :)

| 23:09 poniedziałek, 18 marca 2024 | linkuj Nie wiem, ale już spotkanie takiego to szczęście, więc pewnie tak :)
| 12:39 poniedziałek, 18 marca 2024 | linkuj A ja się zastanawiam, czy jak mi drogę przeleci czarny dzięcioł, czy to oznacza że będę miał szczęście jak przy czarnym kocie? ;-)
| 00:13 poniedziałek, 11 marca 2024 | linkuj Marecki - dziękuję :) Zasięg u mnie ok, ale ostrość, która wychodzi z Twoich fotek jest dla mnie nie do osiągnięcia. Coś za coś :)

Kolzwer - no w końcu :) W sumie bardziej skupiłem się nagraniu filmiku, który może kiedyś obrobię. Zdjęcia wpadły symboliczne. Dzięki :)
| 14:50 niedziela, 10 marca 2024 | linkuj Parowóz od jedynej słusznej strony :)
Czarny dzięcioł też doczekał się udanej sesji ;)
| 11:08 niedziela, 10 marca 2024 | linkuj kapitalna seria z czarnymi, zazdroszczę zasięgu. U mnie stosować konwentery do teleobiektywów, ale za to światło mocno spada..
| 00:38 niedziela, 10 marca 2024 | linkuj Huann - hehe :)

JPbike - nie no, raczej mieli to już wcześniej ogarnięte, czyli przodem do Poznania, cofka do Wolsztyna upupiona :) A szkoda, bo lepsze kadry miałbym z drugiej strony...
| 23:51 sobota, 9 marca 2024 | linkuj Ano, fajnie widzieć PT47 od właściwej strony - myślę że zaplecze techniczne z Wolsztyna zajrzeli na Twój blog wcześniej i ... :)
| 20:56 sobota, 9 marca 2024 | linkuj Dzięcioły na swój ślub przyjechały paro-wozem, choć pan dzięcioł ukradkiem po drodze zapuścił jeszcze żurawia na Babki ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa mnami