Nietypowa listopadówka

Czwartek, 2 listopada 2023 · dodano: 02.11.2023 | Komentarze 9

O dziwo miałem dziś wolne, więc kolejne wyspanie nastąpiło :)

Listopad póki co względnie ładny i ciepły, ale od jutra jakiś orkan, więc ostatni dzwonek na sympatyczne kręcenie. Do tego bez dzwona :)

Wyjazd około jedenastej. Wiało ciągle w pysk, czyli nie walczyłem.

Trasa wschodnia: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Głuszyna - Sypniewo - Szczytniki - Koninko - Gądki - Robakowo - Dachowa - Szczodrzykowo - Śródka - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - dom.

F16 mi nad łbem ładnie przeleciało. Pozdrowiłem pilota.
F16 podchodzi do lądowania
Mało kto wie, ale na poznańskiej Głuszynie urodził się słynny podróżnik, Paweł Edmund Strzelecki, ten od Góry Kościuszki w Australii. Jest jego rok, więc dostał między innymi dożynkę.
Pod
W Krzyżownikach zaskoczyła mnie tarka i oczywiście kolejna bezsensownie budowana śmieszka...
Tarka mnie zaskoczyła
...ale i tak z tym wygrała sytuacja na opisywanym przeze mnie już kilkukrotnie CPR-ze w Żernikach. Jakiś czas temu wykostkowano w końcu najbardziej newralgiczny wyjazd ze żwirowni (czy cokolwiek tam jest), co zapewne miało zmniejszyć syf. Nawet się ucieszyłem. I co? Mendy zaczęły, jakby na złość, jeździć obok. Już wiem, że w dupie będę miał zakaz, najwyżej sprawa wyląduje w sądzie.
Po to właśnie powstają śmieszki...
Syf i zakaz. W sumie to to samo
Listopad... zaskakuje.
Typowy listopad :)
A Brama Poznania łysieje.
Brama Poznania powoli łysieje
Górka na Garaszewie stoi.
Górka na poznańskim Garaszewie
...oraz czaple.
Dwie czaple na polu
Tyle. Jutro ma lać.

| 00:48 niedziela, 5 listopada 2023 | linkuj Mam wszystkie, czekam na kolejną :)
| 00:39 sobota, 4 listopada 2023 | linkuj @Trollking - szanuję, mam jego książkę o wilkach :)
| 23:36 piątek, 3 listopada 2023 | linkuj Huann - no właśnie, kiedyś to było normą, teraz na szczęście powodem do wstydu. Więc szanujmy na przykład naszego współczesnego i genialnego Marcina Kostrzyńskiego! :)

Lapec - też mi się wydaje, że to nie przypadek, ale dzięki za potwierdzenie od fachowca :) Tarka wszędzie wkurza, jednak masz rację - w lesie najbardziej... No przygluciłem, a nawet zrobiłem niespodziewanie fulla :)
| 09:25 piątek, 3 listopada 2023 | linkuj Mi się zdaję że mendy nie jeżdżą na złość, ino to przemyślany plan :P. Pewnie zarządca drogi w Żernikach nie dał wystarczająco dużo podbudowy pod tą nową kostkę, i teraz czeka na zimę :P. Taka ciężarówka ją w miesiąc pofaluje i można mieć pretensje ;). Asfalt nawet jak rozwalą, to można się bronić zmęczeniem materiału. Można jeszcze zwalić na grubasów na rowerach :DDD

Tarka zawsze drażni, ale gorsza jest ta w lasach - po gnojach z piłami ;/

PS: po radarach widzę że dziś przyglucisz raczej ;))
| 00:26 piątek, 3 listopada 2023 | linkuj Niestety, wtedy "wszyscy" polowali - i ciemnota - i światli w innych sprawach ludzie. Niedawno oglądałem film o księciu Monako Albercie I. Wybitny podróżnik, polarnik, założyciel Muzeum Oceanograficznego, prekursor ekologii, zdeklarowany pacyfista. A przy tym wszystkim... no właśnie, pif-paf. I to nie z powodów zrozumiałych (zdobywanie żywności w warunkach, gdzie jej brak), tylko towarzysko-rozrywkowych. Ale podejrzewam, że współcześnie osoba tego pokroju odstawiłaby strzelbę na rzecz aparatu fotograficznego. Zresztą jest sporo byłych myśliwych (choć wciąż za mało!), którzy właśnie tak zrobili - i chwała im za to.
| 00:03 piątek, 3 listopada 2023 | linkuj No właśnie :)

Choć pana Nowaka i ja bym nie celebrował, bo polował. Jak księża, zresztą, tylko że on po to, żeby przeżyć, a oni, żeby jeszcze bardziej zblatować się z władzą. Ale mimo tego minusa ma plusów wiele, więc jestem neutralsem :)
| 23:56 czwartek, 2 listopada 2023 | linkuj No, ale wiadomo, że taki ksiądz co śpiewa o Betlejem jeździ np. Bentleyem, więc jakiś chudzieńki bieda-rowerzysta w środku Afryki, w dodatku nawet nie misjonarz - to żaden autorytet. Więc dla owieczek tym bardziej.
| 23:42 czwartek, 2 listopada 2023 | linkuj Dokładnie tak. Strzelecki to jedno, ale taki Kazimierz Nowak, też poznaniak, który sobie rowerem przejechał Afrykę sto lat temu... O tym się powinno wspominać, a nie o jakichś schiz(m)ach :)
| 21:22 czwartek, 2 listopada 2023 | linkuj No i proszę - tylu było w naszej historii (zwłaszcza w XIX wieku) postaci pokroju niemal Indiany Jonesa, a i tak plebiscyty na popularność wygrywają różne Faustyny... Ale to niestety kwestia edukacji, więc tym bardziej akurat taka dożynka cieszy :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa orowm