Bielikowo

Wtorek, 5 września 2023 · dodano: 05.09.2023 | Komentarze 11

Lato wróciło. Póki co nie narzekam, bo nie w wersji hard i jeszcze da się oddychać, ale podobno w najbliższych dniach ma być w okolicach 30 stopni. Wtedy będę marudził, obiecuję :)

Dzisiaj przynajmniej wiatr zmienił kierunek na południowy (i wiał całkiem mocno), dzięki czemu mogłem przejechać się dawno niejeżdżoną "szubieniczką": Poznań - Luboń - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Żabinko - Żabno - Baranowo - Sowiniec - Mosina - Puszczykowo - Łęczyca - Luboń - Poznań.

Po cichu liczyłem na jakieś fajne spotkanie ze zwierzem i się nie zawiodłem. Bo w pewnym miejscu, przy szczycie drzewa, zauważyłem jaśniejszą plamkę. Musiałem sprawdzić. No i mam - ledwo uchwycony, ale jednak bielik :)
Ledwie widoczny, ale jest - bielik :)
Bielik prezentuje profil
Oczywiście po chwili odleciał w las. A to wspomniane drzewo i plamka:
Drzewo z pewną kropką...
Poza tym odwiedziłem BS-ową blokadę i ze zdziwieniem stwierdziłem, że stoi :) Przy okazji wpadło kilka leśnych ujęć.
Rowerówka z istniejącej wciąż blokady
Leśne prześwietlenie
Oświecony las
Na trasie również były. Niestety w połączeniu z lasem idealnym według Lasów Państwowych.
Leśna droga
Las idealny według Lasów Państwowych
No i jeszcze - znów (ile można?) - Luboń, czyli stan umysłu. Tym razem z blachami, a co.
Luboń to stan umysłu
A co, za zasługi będą i blachy w necie :)
Dystans z dojazdem do pracy.

| 23:51 poniedziałek, 29 stycznia 2024 | linkuj Dzięki :)

Faktycznie, z "kompaktowych" prawie najlepszy w tym temacie. Oczywiście rządzi P1000, ale to już trochę inna bajka wagowa.
| 23:22 poniedziałek, 29 stycznia 2024 | linkuj Ten zoom w aparacie masz niesamowity, graty za świetne ujęcie bielika ;)
| 00:53 piątek, 8 września 2023 | linkuj Zacznę od trzech ostatnich - no niestety :(

A co do tego mieszania - było prosto, a nawet częściowo logicznie. I komu to przeszkadzało? :)
| 13:05 czwartek, 7 września 2023 | linkuj Bielikom ponoć bliżej genetycznie do kań niż do orłów. A jeśli być ścisłym, to zarówno orły jak i bieliki należą do podrodziny jastrzębi.

Tak w ogóle, to badania genetyczne namieszały tu i ówdzie w systematyce, na przykład ostatnio sporo ciekawych rzeczy dzieje się w systematyce grzybów, na przykład rodzaje borowik, czy podgrzybek zostały podzielone na kilka innych rodzajów... i na przykład najbardziej podgrzybkowy podgrzybek, czyli podgrzybek brunatny już nie jest podgrzybkiem, tylko podgrzybem ;->
| 12:49 czwartek, 7 września 2023 | linkuj Ale za to ładnie dziób zaprezentował :-)

Trzy ostatnie fotki, to niestety polska norma.
| 23:57 środa, 6 września 2023 | linkuj Lapec - czytałem, obietnicę spełniłeś, szanuję :) Na widok takiego orła budzi się paw :) Dzięki!

Grigor - i rodzi się pytanie: co Polska ma faktycznie w herbie? :)
| 22:15 środa, 6 września 2023 | linkuj No też słyszałem, że orzeł bielik to dziś jest jastrzębiem bielikiem.
| 10:35 środa, 6 września 2023 | linkuj Gratki za Bielika, co zoom to zoom :)
Fajne te leśne, mocno kontrastowe foty..
| 09:39 środa, 6 września 2023 | linkuj Mhmmm idą upały, dziś jechałem rano w upalnych 8*C :). Jak się wezmę za wpis, to będę marudził. Obiecuje ;)))

Orzeł to jest na ostatnich zdjęciach, do tego na bramie zaparkował xD. Brawo :P

Graty za bielikowskiego, a także za ptaszki z poprzednich wpisów :)
| 23:44 wtorek, 5 września 2023 | linkuj O tak, bielik jest cudownie imponujący, wciąż nie wiem, czemu skasowali mu bycie orłem :)

Las mam pod domem i mam kiedy go chronić, z tym jest gorzej, bo jak wiadomo dla Lasów Państwowych wycięcie nam tlenu jest pozytywne, bo służy "gospodarce leśnej"... Ręce opadają.
| 21:07 wtorek, 5 września 2023 | linkuj Ależ piękne to ptaszysko! Podoba mi się Twoja trasa dziś, bo zahaczyłeś o las, ale szkoda że sukcesywnie go tam ubywa :-(

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa kapot