Testowanko

Środa, 7 czerwca 2023 · dodano: 07.06.2023 | Komentarze 5

Oj, ciepło się zrobiło. Jak na moje ZA ciepło.

Temperatury pod trzydziestkę jeszcze da się wytrzymać, ale męczarnie mam gwarantowane. Szczególnie gdy, jak dziś, wiało ciągle w pysk.

Wyjazd poranny, oczywiście przedpracowy.

Trasa wschodnia, klasyczna: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Krzesiny - Jaryszki - Żerniki - Tulce - Krzyżowniki - Śródka - Szczodrzykowo - Dachowa - Robakowo - Gądki - Koninko - Szczytniki - Sypniewo - Głuszyna - Starołęka - Las Dębiński - dom.

Jak zwykle zatrzymałem się w Szczodrzykowie. Okazja wybitna, bo na szybko chciałem przetestować nowy aparat - Nikona P950, który wczoraj do mnie przyjechał. To następca modelu, którego ostatnio ukatrupiłem, sprawdzony, znany, a cena - mimo że dość wysoka - na szczęście już nie taka jak za Covida. Do tego udało się złapać promkę, więc się nie zastanawiałem. Na grubsze testy przyjdzie czas, na razie jestem bardzo zadowolony. Wdzięcznym obiektem stały się łabędzie z młodymi.
Łabędź profilowo
Łabędzie z młodymi
Rodzic patrzy z czułością
Trzy łabędzie szkraby
Ciekawskie maluchy
Tu było łatwo, bo były blisko brzegu. Przy okazji wytłumaczyłem (chyba, bo nie znam ukraińskiego), że ptaków się nie karmi chlebem. Dotarło, przynajmniej na chwilę.

Większym wyzwaniem były te puchate kropki na środku zalewu.
Śmieszkowi juniorzy, kompletnie inni niż dorośli
Suną młode śmieszki
Wodne gepardy :)
Te śmieszne szkraby to... śmieszki. Dla przypomnienia - za jakiś czas będą wyglądać tak:
Dorosła śmieszka z patyczkami
Tu w sumie też nawiązanie do Kropki :)

Jeszcze jeden sprawdzian. Uchwycenie drobnicy, która znajdowała się na drutach po drugiej stronie drogi, patrząc z tego miejsca. Poziom szósty od góry :)
Na tych drutach są ptaki. Zdjęcie przed testowaniem aparatu
Nawet nie widziałem, co tam siedzi. Dopiero z zbliżeniu okazało się, że to pliszka żółta i mazurek.
Pliszka żółta i mazurek na drucie
Zbliżenie na aleję na poznańskim Sypniewie...
Aleja w poznańskim Szczepankowie w zbliżeniu
...rowerówka z Dębiny...
T-rek(s) na Dębinie
...i tyle. Potem pozostał jedynie dojazd do pracy.

| 00:24 poniedziałek, 12 czerwca 2023 | linkuj Dzięki :) Mam nadzieję, że będzie :)

No nieuczciwe, chcę zimniej! :)
| 08:52 niedziela, 11 czerwca 2023 | linkuj Zdjęcia pierwsza klasa, oby długo służył ^⁠_⁠^
Jak zawsze macie cieplej - nieuczciwe pff ;)
| 23:32 środa, 7 czerwca 2023 | linkuj Marecki - tak, tak jak kiedyś pisałem, podczas jazdy szosą nie mam czasu na powolną analizę świata, więc duży zoom jest mi niezbędny, żeby cokolwiek uchwycić zanim obiekt zniknie :) Do Nikona się faktycznie przekonałem, myślałem o P1000, ale jazda z haubicą na plecach mi się nie uśmiechała :) Kodaka wciąż będę brał w góry, bo do widoków jest super, ale na zwierzaki tylko Nikon.

Huann - hehe, dzięki :)
| 23:07 środa, 7 czerwca 2023 | linkuj Z tego co widzę, to bardzo ładne fotograficzne podzoomowanie wycieczki wyszło :)
| 22:45 środa, 7 czerwca 2023 | linkuj A jednak nowy megazoom. W sumie nie dziwota, do P900 byłeś przywiązany i pewnie nie będzie problemów z obsługą następcy. Widać że jakościowo to półka wyżej niż Kodak. Najważniejsze abyś Ty był zadowolony :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bokim