Lot trzmiela

Sobota, 3 czerwca 2023 · dodano: 03.06.2023 | Komentarze 8

Wolna sobota.

Wyspanie się.

Tak, te dwa elementy zdecydowanie poprawiły mi nastawienie do jazdy :)

Słońce też było ok, tym bardziej, że zrobiło się wyraźnie chłodniej.

Zaczęło wiać ze wschodu, więc wpadł klasyk: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Krzesiny - Jaryszki - Żerniki - Tulce - Krzyżowniki - Śródka - Szczodrzykowo - Dachowa - Robakowo - Gądki - Koninko - Szczytniki - Sypniewo - Głuszyna - Starołęka - Las Dębiński - dom.

Bohaterem dnia był lot trzmiela. Zgrabnie zaatakował maka, a mi się udało telefonem zrobić małe slow motion :)
Trzmiel nadlatuje
Trzmiel podchodzi do lądowania
Trzmiel wysuwa podwozie :)
Trzmiel wylądował na maku
Chaber i róża miały więcej spokoju :)
Piękny chaber
Kwiat dzikiej róży
W Szczodrzykowie...
Szczodrzykowska rowerówka
...testy - z musu - nowego-starego taniego Kodaka. Chomikowanego właśnie na takie "okazje" jak utrupienie (chlip, chlip) Nikona. Trochę się napociłem, coś tam wyszło, coś nie wyszło, ale w sumie nie jest najgorzej, biorąc pod uwagę, że odległości były spore. No to lecimy. Perkoz...
Perkoz próbuje się ukryć
...łyska z juniorami...
Łyska rozmawia z młodym
Pisklaki łyski
...gęgawy, które na jednym ze stawów zmieszały się z młodymi kaczuszkami.
Rodzinka gęgaw na wodzie
Dużo młodzieży w Szczodrzykowie
Młode gęgawy mijają się z młodymi kaczkami
Kacze przedszkole
Niestety, nie dał rady w szuwarach, gdzie kryły się wyjątkowe ptaki: płaskonosy. O ile samica jeszcze jakoś wyszła, to samiec ewidentnie nie lubił ostrych zdjęć...
Płaskonos, który nie lubi ostrych zdjęć
Słabo widoczny samiec płaskonosa
Samica płaskonosa w szuwarach
W każdym razie udokumentowane mam. I tyle :)

Jeszcze bociek z dziwnym wyrazem dzioba i mogę kończyć.
Bociek z dziwnym wyrazem dzioba

| 22:21 środa, 14 czerwca 2023 | linkuj Ale zapewne dla obopólnej korzyści :)
| 19:58 środa, 14 czerwca 2023 | linkuj U mnie chaber nie miał spokoju, był napastowany przez modraszka ;-)
| 23:32 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj Lapec - Ty mi grozisz? :))))

Marecki - dzięki! W tym przypadku zamiast makra w telefonie użyłem głównego aparatu, o dziwo dał radę :)
| 18:11 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj Fajny bociek jak i makro..
| 06:26 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj Jeszcze będzie cieplej, jeszcze będzie piękniej :)))

Mak dał pozwolenie na lądowanie to skorzystał ^⁠_⁠^
| 00:06 niedziela, 4 czerwca 2023 | linkuj Huann - jakiś rok temu widziałem w tym miejscu samicę, a że to ptaki przelotowe, to nie liczyłem na powtórkę. Lubię takie niespodzianki :) Dzięki!

Eliza - do tego chroniony, rzadko spotykany i takie tam. Ot, Szczodrzykowo :) Jak może być zimno? Przecież temperatura 20 minus to ideał :)
eliza
| 22:06 sobota, 3 czerwca 2023 | linkuj jaki śmieszny ptaszor z komicznym dziobem:))) a bocianowi jest po prostu zimno!
| 21:58 sobota, 3 czerwca 2023 | linkuj Płaskonosa nigdy nie spotkałem, a to ciekawostka :)
Fajna sesja z trzmielem!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oispo