Błocko!

Piątek, 9 grudnia 2022 · dodano: 09.12.2022 | Komentarze 18

Uff... Dzisiaj udało się pokręcić. Cieszy to, bo teraz każdy dzionek bez śniegu będzie jak wygrana w jakimś pogodowym totku.

Trochę bałem się rano spojrzeć za okno, ale opłacało się - mokre, a nie białe ulice cieszyły. Choć oczywiście ideałem by były takie fajnie suchutkie...

Wyjazd oczywiście Czarnuchem. Bo wiedziałem, co czeka mnie na Dębinie. Błoto. Błoto. I jeszcze błoto :) Nie ma niczego gorszego niż to, co pozostaje po białym gównie w lesie. Usyfiony byłem od stóp po kask.

Trasa wschodnia: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Głuszyna - Sypniewo - Szczytniki - Koninko - Gądki - Robakowo - Dachowa - Szczodrzykowo - Śródka - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - dom.
Poranna grudniowa Dębina
Błotko na Dębinie
Zdjęcia robiłem. Tylko... zapomniałem wziąć ze sobą kartę do pracy. Brawo ja :) Więc tylko z daleka fotka telefonem z widokiem na Żerniki (skojarzenie z "Diuną" albo "Panem z wysokiego zamku" Dicka)...
Klimatycznie nad Żernikami
...oraz zaległe: mewy srebrzyste znad Malty. Ptaki, które zeżrą wszystko. Dosłownie: wszystko :)
Poznańskie mewy srebrzyste
Dystans z dojazdem do pracy.

PS. do dupy ten mundial... Biedna Brazylia :/ Z moich zespołów została JESZCZE tylko Anglia.

| 23:48 czwartek, 15 grudnia 2022 | linkuj I właśnie o to chodzi. Grubego grzybiarza zniechęci jedynie grrrruba blokada :)
| 19:41 czwartek, 15 grudnia 2022 | linkuj No, w lasach generalnie jest zakaz wjazdu (niezależnie czy jest znak), czy nie, z wyjątkiem główniejszych, udostępnionych dróg. W praktyce jednak nawet taki znak by nie pomógł, jeśli nie ma szlabanu.
| 23:39 środa, 14 grudnia 2022 | linkuj W TYM moim lesie zakazu nie widziałem, bo jest wiele dróg bocznych. Ale jeśli rozsądny człowiek widzi drogę leśną + znak Natura 2000 + widocznie słabo używany szlak, nie pcha się autem. Podkreślam słowo "rozsądny" :) Generalnie mewy są wszystkożerne, tyle że śmieszki są bardziej cywilizowane i mniej bandyckie. Grzecznie czekają na swoją kolej. A srebrzyste? Po trupach do celu - potrafią nawet zaatakować kormorana, żeby wydrzeć mu z dzioba rybę.

A przy okazji: polecam Wam wypożyczyć świetne książki Jacka Karczewskiego o ptakach. Wciągają niczym dobre pozycje przygodowe :)
| 19:00 środa, 14 grudnia 2022 | linkuj Przyjrzałem się tym srebrzystym, może i rzeczywiście ta moja to od nich? Fakt, że zeżrą wszystko - kiedyś w żołądku mewy (ale nie wiem jakiej)znaleziono skrzynkę geocache... wielkości mikro, ale jednak ;-D
| 18:57 środa, 14 grudnia 2022 | linkuj Po piąte - tam pewnie jest zakaz wjazdu, co nie?
| 23:24 poniedziałek, 12 grudnia 2022 | linkuj No i będzie, że to w sumie Polska wygrała, bo dzięki niej mamy mistrza i wicemistrza :) Niech Maroko usadzi... Polaków ;)

| 09:03 poniedziałek, 12 grudnia 2022 | linkuj Raczej zapowiada się finał Argentyna - Francja i ohy, ahy że przegraliśmy tylko z mistrzem i wicemistrzem świata xD. Oby jednak Maroko coś zwojowało ;)

U nas na całe szczęście błotko przykryte puszkiem :). I od razy jakoś czyściej ;]
| 00:05 niedziela, 11 grudnia 2022 | linkuj Hehe, Poznaniem też na szczęście rządzi Zakład Lasów Poznańskich, który potrafi się postawić, oczywiście po delikatnych sugestiach, w tematach wiadomych :)

Póki co nie ograniczam komentarzy, bo to zawsze otwiera oczy na naszą kochaną polską społeczność internetową. Mimo, że z wykształcenia jestem politologiem, wiele mnie mentalnie i nieformalnie łączy z socjologią, więc podświadomie chłonę :)

Piłkę uwielbiam od bachorstwa, więc jestem wierny swoim :) Aktualnie w zestawie na MŚ mam... zero drużyn. Z braku laku: Maroko, jak ja Ci kibicuję wyjątkowo, spotkaj się z Chorwacją w finale, tyle sobie mogę wymarzyć :)
| 23:30 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj @Trollking - o, proszę, zawsze wiedziałem, że nie ma to jak Łódź - u nas jest z kolei (na szczęście!) Leśnictwo Miejskie a nie któreś z nadrzeźnictw ;)
Co do komentarzy z nieloga - polecam opcję "komentować mogą tylko zalogowani użytkownicy" - chyba, że cenisz nader szeroko pojętą rozrywkę :D

A co do meczów i kibicowania: ja to nawet często zmieniam kibicowskie preferencje podczas meczu, gdy widzę, że ktoś nagle gra, jakby nie umiał, a wiem, że umie - to zaczynam kibicować stronie przeciwnej ;p
Tak więc nasi zawsze mają u mnie szansę - ale jakże nader rzadko potrafią z niej skorzystać...
| 23:03 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj Hehe, dziękuję za "zrobienie" mi wieczora :)

Po pierwsze - nie kładę żadnych gałęzi koło Łodzi, ale jeśli ktoś to robi, to go w tym miejscu gorąco pozdrawiam :)

Po drugie - nawet jeśli bym to robił, to jaki przepis tego zakazuje? :)

Po trzecie - w lasach obok Łodzi ciężko by było zawiadomić nadleśnictwo, bo tam takowego... nie ma. Gdyż akurat rządzi Wielkopolski Park Narodowy, który ma dyrekcję. Oj tam, oj tam... :)

Po czwarte - raz jeszcze bardzo dziękuję za ten komentarz. Parsknąłem w głos po przeczytaniu :)

Pozdrawiam!
Zdzisław | 13:23 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj Ostrzegam Pana, że jeśli jeszcze raz będzie Pan budował z gałęzi przeszkody w lesie koło Łodzi zgłoszę sprawę na policję , di nadleśnictwa oraz udostępnię zdjęcia
| 01:02 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj PS. próbuję skasować dubla, ale coś nie idzie. BS ma ostatnio gorsze dni :/

Zaległości nadrobię niebawem, jak wszystko odżyje.
| 00:55 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj Hehe, czyli zapewne tak jak ja, Polsce nie kibicowałeś :) Mnie od zawsze cieszy brak awansu Polaków na cokolwiek, bo można skupić się na fajnej piłce, a nie gównoburzach. Niestety, ostatnio im fuksem wychodzą te awanse, a nawet wyjścia z grupy (niezasłużone).

Emocje być może, ale po prostu cenię sobie dobrą piłkę, więc na tym turnieju zaczynam szanować tych, którzy do tej pory mnie mierzili, czyli Francję oraz Argentynę. Czułem nosem, że najbardziej radosna Brazylia zlekceważy rywala, tak samo jak Hiszpania. Mega szkoda, bo istnieje szansa na to, że będzie jak z pewnymi paskudnymi Mistrzostwami Europy, które wygrała cementująca wszystko Grecja. Masakra. Antyteza futbolu.

Z moich faworytów (Brazylia, Hiszpania, Niemcy oraz Anglia) została tylko ta ostatnia. Która pewnie i tak przerżnie. Finał będę pewnie oglądał ziewając. Obym się mylił :)
| 00:37 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj O kurna, jakie emocje! :) Ja nie mam ulubionych reprezentacji, kibicuję tym, co ładnie w danym turnieju grają. Wtedy nie przysypiam, a jak w dzień przysypiam, to potem mnie łeb napiernicza, więc powody swoje mam ;)
| 00:30 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj Gnojki. Postawiłem na nich 10 zeta, jako kibic Brazylii. Wiedziałem, że jeśli moi przegrają, to przynajmniej będę się cieszył z wygrania prawie 80 PLN (taki był fajny kurs przed meczem). No i co? Zremisowali fuksem, żeby wygrać w karnych, za które nie wypłacają. Przegrałem trzykrotnie :/

No dobra, i tak ich lubię. To nie Serbowie, którym w swym nacjonalizmie mało brakuje do nowej wojny na Bałkanach. Ale to już wątek polityczny, sorry.

Za to po raz pierwszy w życiu (gdyż Brazylia od 1994, z Romario oraz Bebeto, the best) kibicowałem Argentynie. Bo tak jak lubię Holandię jako kraj, tak zawsze śmierdziała mi ich reprezentacja. Banda agresywnych cwaniaków. Nic się nie zmieniło.

Aha, no i Messi, jako antyteza żelusia Ronaldo, zrobił swoje. Powoli zapominam o ćpunie Maradonie, zaczynając szanować tę reprezentację za lidera :)
| 00:29 sobota, 10 grudnia 2022 | linkuj Gnojki. Postawiłem na nich 10 zeta, jako kibic Brazylii. Wiedziałem, że jeśli moi przegrają, to przynajmniej będę się cieszył z wygrania prawie 80 PLN (taki był fajny kurs przed meczem). No i co? Zremisowali fuksem, żeby wygrać w karnych, za które nie wypłacają. Przegrałem trzykrotnie :/

Za to po raz pierwszy w życiu (gdyż Brazylia od 1994, z Romario oraz Bebeto the best) kibicowałem Argentynie. Bo tak jak lubię Holandię jako kraj, tak zawsze śmierdziała mi ich reprezentacja. Banda agresywnych cwaniaków. Nic się nie zmieniło.

| 23:28 piątek, 9 grudnia 2022 | linkuj Chorwaci już tradycyjnie PRZEŚLIZGALI się dalej ;) Widać też taki mają klimat! :D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zensp