Po spokój

Wtorek, 5 lipca 2022 · dodano: 05.07.2022 | Komentarze 11

Dzisiaj miałem pracować, ale wpadły nieplanowane wcześniej "cosie" na wieczór, więc finalnie wolne. Fajne, choć odrabianie już takie super nie będę :)

Znów się w miarę wyspałem. Wciąż mi z tym dziwnie :)

Wyjazd po dziesiątej, a trasa wschodnia: Dębiec - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Głuszyna - Babki - Daszewice - Kamionki - Borówiec - Robakowo - Dachowa - Szczodrzykowo - Śródka - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - dom.

Wiało tak jak wczoraj - ciągle w pysk. Olałem walkę.

Głównym punktem był zalew w Szczodrzykowie. W końcu jestem zadowolony - nie było ani zakały takich miejsc, czyli moczykijów, ani grillujących i głośnych Ukraińców, więc ptactwo mogło sobie spokojnie egzystować. Dzięki temu udało się uchwycić z bliska perkoza dwuczubego...
Reklamujący się perkoz dwuczuby
...również w wersji junior...
Zeberka, czyli młody perkoz
...a z daleka schowaną w szuwarach czaplę siwą...
Schowana w trzcinach czapla
...oraz już niestety niewyraźnie rybitwę.
Niewyraźna rybitwa
Po drodze wpadł jeszcze myszołów...
Polujący myszołów
...oraz makolągwa.
Makolągwa na krzaku
Dla znudzonych orniTROLLogią sam zalew...
Zalew w Szczodrzykowie
...wielkopolska "nuda"...
Pół na pół na polu :)
...błękitny potwór...
Mijanka z błękitnym kolosem
...oraz krzyż w Szczodrzykowie. W sumie jedyne miejsce, gdzie mogłem oprzeć rower, proszę się nie dziwić :)
Przy krzyżu w Szczodrzykowie

| 20:46 piątek, 8 lipca 2022 | linkuj Wszystko przed nim, ma czas. Najpierw musi nabrać barw :)
| 13:42 piątek, 8 lipca 2022 | linkuj Perkoz rzeczywiście z dwoma czubami, ale młody jeszcze się chyba nie zdecydował co do fryzu ;-)
| 21:17 środa, 6 lipca 2022 | linkuj Widzę, że temat nie daje Ci spokoju :)

Zdjęcie robiłem jadąc jakieś 35 km/h, telefonem. Sorry za małą szczegółowość :) Może być, że ten prześwit ma niewiele więcej niż metr, bo jak się kiedyś zastanawiałem nad wyprzedzeniem takowego dołem, to obliczałem, jak bardzo muszę się schylić. Wysoki zdecydowanie nie jestem, ale wyszło mi, że i tak za cholerę nie dam rady.
SlaBo
| 22:56 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Tak patrzę sobie na drzewko obok drogi. Prześwit wydaje się być na wysokości płotka wokół drzewka. A ile taki płotek może mieć? Może z wrażenia wydał Ci się większy niż jest? :)
| 22:48 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Standardowy prześwit tego modelu to 1,1 m, to wcale nie tak mało. W innym modelu widzę 1,6 m, ale tamten inaczej wygląda.
| 22:44 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Może jakiś wariant. Ewentualnie inny model, choć to jedyny, który pasował frontem w detalach do tego z Twojego zdjęcia. Inne były wyraźnie... inne. Z kolei styl dachu i świateł w kabinie jest tak charakterystyczny, że nie wydaje mi się by mogła być to inna marka.
| 22:37 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Kolzwer - dzięki :) Ja to coś widzę drugi raz, jakoś dwa czy trzy miechy temu zastanawiałem się dokładnie nad takim wyprzedzaniem, bo strasznie zamulał :)

Marecki - dziękuję :) Faktycznie, dzisiaj w końcu dało się zdjęcia zrobić w spokoju, bez stresu, które wśród ptaków powodują ludzie, więc jestem zadowolony :)

SlaBo - zdecydowanie rower na krzyżyku :) Młodziak zapewne wdzięczny, a co do tego zagadkowego kolosa to naprawdę nie mam pojęcia. Nie jest to ten wspomniany bez Ciebie, koła za małe. Jak kiedyś jeszcze spotkam, postaram się jakoś poszukać choćby marki.
SlaBo
| 21:30 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Mój strzał po pracy w Google, choć słaba rozdzielczość PBS nie pomaga: opryskiwacz samojezdny Matrot Xenon.
| 21:21 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Z racji wiatru, widzę, postawiłeś krzyżyk na rowerze. Czy tam rower na krzyżyku, w końcu co za różnica?

Młody perkoz mnie rozczulił.

A najbardziej intryguje mnie kolos. Ktoś musi koniecznie powiedzieć co to, bo nie będzie mi dawało spokoju.
| 19:34 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Super wodne ptactwo. Idealnie ostry perkoz i perkoz junior, oraz co trudniejsze, czapla siwa..Drogowy potwór też imponujący..
| 18:54 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Ekstra przyrodnicza seria, maluch perkoza najlepszy ;)
Pierwszy raz widzę takie rolnicze monstrum, rowerzysta pewnie pod spodem by się zmiescił :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dluje