Zwiedzając rzepak :)

Sobota, 7 maja 2022 · dodano: 07.05.2022 | Komentarze 11

Wyjazd po odespaniu, przed jedenastą, drugi raz na krótko. Co oznacza, że zapewne pogoda była zacna. Potwierdzam: była :)

Wiało cholera wie skąd, raz mocniej, raz słabiej, jednak na poziomie do ogarnięcia. Dzięki temu średnia wyszła sympatyczna, a i łyknęło się kilku szoszonów po drodze, którzy zimę chyba przespali :)

Zanim jednak mogłem zacząć kręcić, musiałem przejechać przez Luboń. Było dzisiaj nawet bardziej "wybitnie" niż zazwyczaj, co oznacza poprzeczkę powieszoną na wysokości kosmosu. To, że chyba już dawno ustalono tam, że pierwszeństwo ma każdy wyjeżdżający z podporządkowanej, byle był większy, jest oczywiste. Na to jestem przygotowany. Ale że najpierw ktoś się rozpędza, żeby po chwili zahamować kompletnie bez powodu, już nie. A że też już zdążyłem osiągnąć na liczniku 30 km/h, a hamulce w szosie jak wiadomo służą tylko do zmiany biegów, było gorąco. Na szczęście udało się uniknąć kolizji, zabrakło może z centymetra. A wina? Oczywiście byłaby moja.

Ale hitem była "Gazeta Polska Codziennie", czyli prawie skasowanie mnie podczas wyprzedzania - tu z kolei były już milimetry. Na szczęście chwilę później było czerwone, mogłem więc zamienić kilka słów z paniami, które jechały autem. Bardzo przepraszały, ale "się zagadały, bo wie pan, dwie baby, hihi". "Hihi" mi nie do końca było, ale wybaczyłem i kazałem uważać dalej. Przy okazji spojrzałem na rejestrację: PKS. To było combo: kierowcy z Kościana w Luboniu to jak wrzucić granat do płonącego domu.

Trasa klasyczna: Poznań - Luboń - Wiry - Komorniki - Szreniawa - Chomęcice - Konarzewo - Trzcielin - Lisówki - Trzcielin - Dopiewo - Dopiewiec - Palędzie - Gołuski - Plewiska - Poznań.

Pogoda była piękna, a rzepak wciąż cieszy.
Rzepakowe pola
To zdjęcie zrobiłem ze "swojej" antyzabójczej niebieskiej ambony w Lisówkach. Za każdym razem, gdy do niej wchodzę, życzę gnojom-myśliwym zacięcia się broni i palnięcia sobie w łeb. Może kiedyś się doczekam :) A tymczasem korzystam z okienek.
Bezkrwawy widok z ambony
Ambona w Lisówkach
Miałem czas, więc w rzepak też wlazłem.
Cztery kolory :)
Wśród rzepaku
Coś mi trzeszczało koło ucha. Potrzeszcz :)
Potrzeszcz trzeszczy w rzepaku :)
Aha, gdy sobie robiłem spacerek, towarzyszyła mi pliszka siwa. Nie stresowała się, więc mogłem ją uwiecznić. Pozdro, siwucho! :)
Pliszkowe zdziwko :)
Spacerująca pliszka siwa
Nie mogłem sobie odmówić chwili przy bagnie w Trzcielinie. Jak zwykle było żabawnie :)
Bagno w Trzcielinie
Żabi duet
Żaba wodna odpoczywa
Jeszcze parka dymówek...
Dymówki dwie
...i można było wracać do jazdy :)

Spoko wyjazd. Lubię takie.

| 20:57 poniedziałek, 16 maja 2022 | linkuj Dobrze, że bez samego szczacza :)
| 14:54 niedziela, 15 maja 2022 | linkuj Wytrzeszcz na potrzeszcza ;-) Oczywiście wytrzesz obiektywu ;-)
| 21:25 poniedziałek, 9 maja 2022 | linkuj Ojej, ależ to by było piękne - mieszkańcy Kościana jadący PKS-em przez Luboń, który dopuszcza tam jedynie transport publiczny i rowery... :)

Rzepak w sumie jest obok WPN-u, tylko nie widać na fotach :)
| 10:32 poniedziałek, 9 maja 2022 | linkuj Czyli mieszkańcom Kościana polecamy PKS :). Dobrze że bez strat wyszło, bo mandaty srogie są :)).

Rzepak ładny, ale zamiast niego ... bym tam las widział :))
| 20:54 niedziela, 8 maja 2022 | linkuj Na logikę wszystko powinno szybciej wschodzić na wschodzie :)
andale
| 10:29 niedziela, 8 maja 2022 | linkuj No proszę, zachód jak zwykle ma wszystko szybciej. Na wschodzie rzepak dopiero myśli o kwitnieniu :P
| 21:45 sobota, 7 maja 2022 | linkuj Kolzwer - oj, jak ja bym chciał, żeby się wyczerpał :) Niestety, jestem optymistą żyjącym w Polsce, czyli pesymistą, więc nie sądzę... Dziękuję! :)

Huann - ojojoj... Aleś mi zrobił masakrę mentalną... :)
| 21:29 sobota, 7 maja 2022 | linkuj A jakby tak cały Śrem przyjechał na kościańskich barkach lubońskich kierowców? Istna zgroza!
| 21:24 sobota, 7 maja 2022 | linkuj Niezła kumulacja drogowych zdarzeń, może dzięki temu limit na podobne negatywne wyczerpał się do końca miesiąca. Rzepak, bagienko, zwierzaki - jest na czym oko zawiesić i to tak na dobre parę minut ;)
| 20:51 sobota, 7 maja 2022 | linkuj Nie no, na śremskich kierowców nie narzekam za bardzo, w przeciwieństwie do infrastruktury antyrowerowej tej miejscowości :)

Dzięki! :)
| 20:37 sobota, 7 maja 2022 | linkuj Do pełni drogowego "szczęścia" zabrakło tylko Śremu ;)

A reszta zaiste zacna :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ibylu