Miejsko

Środa, 9 marca 2022 · dodano: 09.03.2022 | Komentarze 17

Od wybuchu wojny na Ukrainie minęły już dwa tygodnie. Aż ciężko uwierzyć... Z jednej strony to przerażające, ale też pocieszające - atak według mendy z Kremla miał być błyskawiczny i skuteczny, tymczasem sukcesów Rosjanom brak. Chyba że za takie uznać ponad tysiąc ofiar cywilnych.

Rowerowo dzisiaj pełno atrakcji. A największą była jazda przez kilkanaście kilometrów po mieście. Więc taka z tych, które można sobie włożyć głęboko w cztery litery :)

Wyjazd przedpracowy, zaspany. Z pewną misją, o której w sumie przypomniało mi się dopiero jak ruszyłem, ale uznajmy, że wszystko było zaplanowane :)

Trasa: Dębiec - Górecka - Hetmańska - Palacza - Osiedle Kopernika - Bułgarska - Bukowska - Ławica - Wysogotowo - Batorowo - Sady - Swadzim - Sady - Batorowo - Lusowo - Zakrzewo - Dąbrowa - Wysogotowo - Skórzewo - Plewiska - Poznań.

Wspomnianą misją było uwiecznienie nowego muralu na Hetmańskiej. Na Putina-Voldemorta nie zdążyłem, ale na Zełenskiego w tym samym miejscu już tak.
Nowy mural - był Putin-Voldemnort, jest Zełenski, ulica Hetmańska, Poznań
Poza tym miasto jak miasto. Ciężkie do jazdy, na szczęście dobre DDR-ki oraz kontrapasy rowerowe ułatwiają rowerowe życie. Mimo to o dobrej średniej nie ma co marzyć.
Pieczarka, czyli poznański Stadion Miejski
Parowóz spod poznańskiego stadionu
Ty51 od frontu
Poznańskie szklane domy :)
Lotnisko Poznań Ławica
W Sadach widać, że Polska zbroi się na własną rękę :)
Polska się zbroi ;)
No i jeszcze zwierzaki. Dzisiaj tylko sarenki, z dwóch miejsc. Niektóre nieźle podpasione.
Sarenki spod Batorowa
Grubaski trzy :)
Chwila ruchu
Stadko się zaniepokoiłoMłody młodziak ;)
Przed pracą (dojazd do niej również szosą) jeszcze na chwilę na Dębinę. A tam gągoły na fochu :)
Gągoły mają na siebie focha :)

| 22:07 poniedziałek, 14 marca 2022 | linkuj :)

Oby Putin skończył tak samo jak Voldemort!
SlaBo
| 00:19 poniedziałek, 14 marca 2022 | linkuj Masz rację, Trollking! To ja tego do końca nie przemyślałem. Ma sens!
| 21:35 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Hehe, w sumie może faktycznie jakiś pszczeli atak był :)

Teorie spiskowe sobie podaruję :) Ale fakt faktem, że Zełeński jest Żydem z pochodzenia, co mi głęboko lata. Póki co spełnia swoją rolę, lecz nie mam złudzeń - znam człowieczą naturę i wiem, że jeśli Ukraina się obroni (czego jej oczywiście życzę), to obrośnie w piórka i skończy jak Wałęsa.
| 10:53 niedziela, 13 marca 2022 | linkuj Niektore sarny wygladaja jak by je przczoly pogryzly hahahaha

Blitzkrig nieszczęście się nie powiódł

Mural Doroslego HaregoPiotera to juz pierwszy krok do stawiania pomnikow.
Na pierwszy rzut oka Wlad wydaje sie spoko gość i tez tak uważałem do czasu spiskowej teorii w ktorej ma on mieć korzenie żydowskie a co za tym idzie plan o kryptonimie Niebianska Ukraina. Polecam zaznajomić sie żeby potem nie było zdziwienia :P :) oby sie to nie spelnilo
| 21:55 piątek, 11 marca 2022 | linkuj Wydaje mi się, że to przemyślane. Z tego co pamiętam, tę zetkę w Potterze zrobił właśnie Voldemort, więc wszystko się zgadza :)
SlaBo
| 23:37 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Jeśli mam być panem negatywnym, to mógłbym jedynie skrzywić się z powodu zetki na czole na muralu. Rozumiem nawiązanie, ale jednocześnie "Z" to litera-symbol tych barbarzyńskich najeźdźców.
| 21:38 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Kolzwer - tak właśnie myślałem :)

Lapec - Lech jak zwykle gdy o majstrze myśleć zaczyna, to się zacina :) Kij z nim, nie obrażę się jak będą mistrzami, ale ważniejsze, żeby Warta się utrzymała :) Te sarenki mają obiadek chyba 24h na dobę :)
| 10:56 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Co do Lecha, to myślałem że odjedzie jak lokomotywa w ekstraklapie, a tu coś się zablokowało i śledzie z medalikami walczą :). W sumie fajnie :). Ciekawe ino, kto miszczowi dokopię w eliminacjach Ligi Mistrzów? :DDD.

Niektóre sarenki wiedzę (po pyszczkach) że zdecydowanie są po obiedzie :D.
| 08:15 czwartek, 10 marca 2022 | linkuj Mural udany, mnie za to najbardziej podoba się rowerowo-parowozowy motyw ;)
| 22:39 środa, 9 marca 2022 | linkuj Jeśli ktoś się zgłosi, a Kropa zaakceptuje, na tymczas weźmiemy jakiegokolwiek czworonoga. Mam swoje doświadczenie w uspokajaniu piesków, mam nadzieję, że zadziała w razie "w".
| 22:35 środa, 9 marca 2022 | linkuj Co do ukraińskich piesków, to podobno lepiej przyjąć naszego, już zsocjalizowanego i spokojnego, niż na tę chwilę pełnego traumy zwierzaka z Ukrainy. W ten sposób robimy jednocześnie miejce dla tych z Ukrainy w fundacjach, gdzie specjaliści doprowadzą je stopniowo do ładu i składu, by ich adopcje były potem obarczone jak najmniejszym ryzykiem niepowodzenia.
| 22:17 środa, 9 marca 2022 | linkuj Dziękuję :) Poznań i jego okolice mają w sobie to, co lubię, czyli wymienione przez Ciebie elementy. Wiedziałem gdzie się zagnieździć :)
| 21:59 środa, 9 marca 2022 | linkuj Fajbe połączenie w fotorelacji nowoczesnego miasta i natury.
| 21:36 środa, 9 marca 2022 | linkuj Huann - a niewykluczone, że się doczekamy :) Choć wtedy pewnie pojawią się pikiety blokujące mi śmieszkę...

Marecki - brawo. Zgadzam się z podejściem - ja też zagryzam zęby i staram się być miły, choć Ukraińcy jak upierdliwi byli, tak są. Ale sytuacja jest wyjątkowa, więc pomóc trzeba. To przecież ludzie w potrzebie, nie - tak jak do tej pory - głównie prości robole szukający okazji do zarobku w lepszym świecie, czyli tacy Polacy dwadzieścia lat później. Wiem też, że w końcu zaczną się niesnaski i konflikty, ale mam nadzieję, że później niż szybciej. Osobiście stawiam na pomoc finansową, chętnie też przyjmę ukraińskiego pieska, ale póki co nikt się nie zgłosił, czyli pewnie (mam nadzieję) znalazły sobie tymczasy :) Dzięki!

Eliza - hehe, całkiem możliwe :) Ale one chyba po prostu są na tyle mądre, że wiedzą, iż blisko zabudowań strzelać nie można, więc korzystają z sytuacji :)
eliza
| 21:13 środa, 9 marca 2022 | linkuj te sarenki to na noc chodzą chyba spać w te obejścia bo wygląda że tam mieszkają po prostu:)
| 21:12 środa, 9 marca 2022 | linkuj Mimo że nie darze ukrainców sympatią włączyłem się w pomoc, a także moja matka która pomaga na dworcu w Rzepinie. Siła wyższa, to cierpienie dzieci..
Ładne sarny kolejny raz..
| 21:02 środa, 9 marca 2022 | linkuj Czekam na Dudę-Hermionę miotającą w sami-wiemy-kogo migiem jak odrzutową miotłą!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zikie