Glut wartostradowy

Poniedziałek, 6 grudnia 2021 · dodano: 06.12.2021 | Komentarze 20

Kolejne małe życiowe zwycięstwo. Pokręciłem dziś :)

Wszystko dzięki temu, że w w nocy już nie napadało. Czyli leżało jeszcze sporo białego syfu, jednak przeważnie na bocznych osiedlowych uliczkach - główne były czarne i przejezdne, tak samo jak większość asfaltowych dróg rowerowych w Poznaniu. I tylko tu, o czym za chwilę.

Dzisiaj normalny dzień pracowy, a że do dziewiątej zapowiadano lekką szklankę, założyłem wykonanie tylko gluta. W sumie na więcej nie miałem ochoty, czyli chyba normalnieję :)

Trasa północna, w tę i z powrotem: Dębiec - Wartostrada - Gdyńska - Koziegłowy - Czerwonak, tam nawrotka i powrót prawie dokładnie swoimi śladami.

Gdy zatrzymałem się jak zwykle przy Moście Jordana i Katedrze...
Most Jordana i poznańska katedra
...nagle "zaatakowali" mnie Mikołaje :)
Mikołaje biegną! :)
Wartostradę odśnieżono całkiem dokładnie. Pojawiały się pojedyncze placki lodu, ale nie stanowiły zagrożenia.
Wartostrada była dziś dobrze odśnieżona
Choć już ślepi takowe stanowić mogli :)
Czy ślepi nie boją się biegać w miejscach publicznych? :)
Po raz pierwszy miałem okazję przejechać się świeżo wyremontowanym odcinkiem - jest świetnie, prócz zjazdu z Mostu Przemysła, gdzie zalega błocko. Wielki szacun za brak wycinek, a nawet zrobienia czegoś więcej. Brawa dla miasta Poznań!
Szacun za pozostawienie drzewka na wyremontowanym odcinku Wartostrady
Pięknie przestało być w Koziegłowach, od jakiegoś czasu zwanych przeze mnie Kozidupami. I tak już pozostanie. Dokładnie w miejscu, gdzie się zaczynają, zaczyna się też kwintesencja żałości, jaką jest ta wiocha. Nie dość, że niedawno zbudowano tam debilną śmieszkę z kostki, jeszcze nie są w stanie jej utrzymać przejezdną zimą.
Koniec Poznania, początek Koziegłów, czyli zaczyna się syf
Śmieszka olana, oczywiście bez klaksonu się nie obyło
Oczywiście olałem i OCZYWIŚCIE nie obyło się bez klaksonu. I mojej reakcji, której cytował tu nie będę. Nie ma co, Koziedupy do idealny Luboń północy, nawet ludzie zachowują się podobnie kretyńsko.

Za to do położonego kawałeczek dalej Czerwonaka nie mam zastrzeżeń. Grzecznie utrzymują chodnik z dopuszczeniem, jak robią mural to nawet z klasą...
Mural z Powstania Wielkopolskiego w Czerwonaku
...no i przede wszystkim mają dziewięć procent wzniesienia na drodze w kierunku Dziewiczej Góry.
9% w górę, czyli jak na Wielkopolskę solidnie, Czerwonak
Na koniec jeszcze zimowa Warta.
Na moście Przemysła
Zimowa Warta w Poznaniu
I tyle. Myślę, że jak na relację z gluta i tak sporo udało mi się umieścić :) Do pracy zaś już rowerem nie jechałem.

| 23:31 sobota, 15 stycznia 2022 | linkuj O proszę, a no to nie wpadłem :)
| 20:22 sobota, 15 stycznia 2022 | linkuj Bidon kolorystycznie dopasowany do mostu, Mikołaje na tej samej zasadzie chcieli się wpasować :)
| 21:29 piątek, 10 grudnia 2021 | linkuj Oczywiście, wjechałem na samą górę ulicy i potem zrobiłem Vmaxa tego dnia :)
| 19:14 piątek, 10 grudnia 2021 | linkuj Skorzystałeś z full deptaniem w pedały z tych 9% pod górę? :)
| 16:07 czwartek, 9 grudnia 2021 | linkuj :)
| 21:56 środa, 8 grudnia 2021 | linkuj Tak myślałem, że takie wpisy mogą tylko zachęcać do jazdy w Polsce :)
| 16:12 środa, 8 grudnia 2021 | linkuj Bardzo ladny wpis aż sie stęskniłem heheheh
| 22:47 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Hehe, każdemu się zdarza rowerowo stracić Ludzkiegłowy :) Ja na eskę pod Poznaniem też raz wpadłem, zanim się zorientowałem, że ktoś skosił znaki (remont albo coś) było już kilka kilometrów za mną. Bardzo w sumie komfortowych kilometrów :)
| 22:37 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj W tych śląskich wyjechałem na Gierkówkę :D
| 22:01 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Meteor - jedno jest pewne: te mazowieckie Kozie są bardziej szlachetne. Wystarczy wspomnieć, że w tych wielkopolskich mieszczą się "zakłady drobiarskie", czyli obóz śmierci dla kurczaków :/

Huann - a tam też są jakieś Kozie. Coś Kojazię :)
| 20:50 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj To ja z kolei jadąc po ciemku i omacku trafiłem w Koziegłowy w województwie śląskim. Ale to dłuższa historia o tym, jak w... Warszawie pomyliłem pociągi...
| 19:55 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Tak mi pingnęło, że przez jakieś Kozie-cośtam przejeżdżałem na północnym Mazowszu. Sprawdziłem i to były Koziebrody, to chyba te Koziegłowy tam zgubiły (może się ogoliły).
| 19:11 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Huann - dokładnie tak.

Lapec - mam nadzieję, że o tym pomyślano i jakoś zabezpieczono okolice drzewa :) Mi tam do mijania aut wystarczy kawałek pobocza lub trochę miejsca z lewej, śmieszki - szczególnie takie jak tam - są wrogiem mym :)

Pianroo - w sumie jakaś trauma mi pewnie została, bo jako gówniak... lubiłem śnieg :) Generalnie wciąż go lubię, ale tylko na spacerze, po rowerze. Jazda po tym białym po prostu nie sprawia mi przyjemności, nie widzę też za bardzo sensu. Zgodzę się z tym jednak, że jest lepszy od deszczu - o to nie trudno :) Pozdro! :)
pianroo
| 16:21 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Musze stanąć w końcu w obronie śniegu ! Nie wiem dlaczego Kolega tak się uwziął na ten symbol zimy, ale przypuszczam jakąś traumę z dzieciństwa... (żart - psychologowie tak to często tłumaczą :p) Rozumiem gdyby była mowa o lodzie - tutaj nie pogadasz, a raczej - nie pojeździsz, ale śnieg jak dla mnie jest bardzo spoko. Oczywiście w trakcie zimy przybiera on mniej lub bardziej przyjazne postaci ale jak tylko nie ma chlapy, zapewnia niezłą przyczepność, nie brudzi, a zatem wg mnie jest lepszy np. od deszczu. Wiadomo - po śniegu szosówką nie pojeździsz ale teraz tak mało dni w ciągu roku jest ze śniegiem, że te parę dni urozmaicenia chyba nikomu dużego zła nie wyrządzą. Ale też i prawda taka, że - każdy lubi co innego i nic innym to tego !
| 07:21 wtorek, 7 grudnia 2021 | linkuj Też zwróciłem uwagę na te drzewo na Wartostradzie :). Fajnie wygląda, ale niestety za jakiś czas będzie pewnie falować nawierzchnia od korzeni ;/. Trudno ;)

Koziegłowy mi się dobrze kojarzą - ostatnio ruch samochodowy był tam taki, że masakra. A by bockiem, bockiem ;].
| 23:10 poniedziałek, 6 grudnia 2021 | linkuj To Lord Voldemort krajowego osadnictwa.
| 22:59 poniedziałek, 6 grudnia 2021 | linkuj A przynajmniej nie takiej, która nie łamie ustawy o ochronie języka polskiego :)
| 22:46 poniedziałek, 6 grudnia 2021 | linkuj Czymś Bez Nazwy :)
| 22:00 poniedziałek, 6 grudnia 2021 | linkuj Filozoficznie rzecz biorąc boję się tego, czym jest w takim razie Luboń :)
| 19:25 poniedziałek, 6 grudnia 2021 | linkuj Morał wycieczki: ostateczną granicą Poznania są Kozie Dupy :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iotaj