Płaskonos na płaskim

Piątek, 13 sierpnia 2021 · dodano: 13.08.2021 | Komentarze 11

Najważniejszym newsem dnia było to, że mogę odebrać przednie koło od szosy z serwisu. Jak się okazało szprycha nie pękła, ale od uderzenia w coś nieokreślonego wypadł nypel i wleciał do obręczy. Czyli skończyło się jedynie na szukaniu go wewnątrz i centrowaniu. Zawsze to jakaś oszczędność.

Po montażu szybkie ruszenie w drogę, bo czas naglił. Dobrze, że jeszcze udało się przed upałami, które nadeszły po południu.

Trasa wschodnia: Dębina - Las Dębiński - Starołęka - Minikowo - Głuszyna - Babki - Daszewice - Kamionki - Borówiec - Gądki - Robakowo - Dachowa - Szczodrzykowo - Śródka - Krzyżowniki - Tulce - Żerniki - Jaryszki - Krzesiny - Minikowo - Starołęka - Las Dębiński - Poznań.

Zalew w Szczodrzykowie po raz kolejny mnie nie zawiódł. A dziś wręcz zachwycił, bowiem po raz pierwszy widziałem na oczy płaskonosa. A w sumie to płaskonoskę, bo to samica. To taka kaczka z dziwnym dziobem, migrująca sobie po świecie i w sierpniu bywająca na chwilę w Polsce.
Samica płaskonosa zwyczajnego, rzadkiego ptaka pojawiającego się w Polsce tylko na chwilę przelotem
Poza tym młody perkoz...
Młody perkoz
...łyski "stare"...
Parka łysek
...oraz jedna młoda.
Młodziutka kokoszka
Dębina powitała mnie słońcem...
Poranek na poznańskiej Dębinie
...przed Tulcami taka sytuacja...
Taka sytuacja... :)
...a przy przebudowie eski powstał nowy kierunek - Kornik. Czyżby drogowcy chcieli w ten sposób upamiętnić zmarłego ministra Szyszkę, który słynął ze schizy związanej z tymi owadami? :)
Objazd do
Potem już tylko dojazd do pracy. Oczywiście z obowiązkową wizytą u kota, któremu już się kończą pomysły w temacie: gdzie by tu jeszcze nasr... nabrudzić?

| 23:17 poniedziałek, 17 stycznia 2022 | linkuj Dzięki :) Też widziałem po raz pierwszy - zdziwko było solidne.

Hehe, z tą poziomką masz rację :)
| 01:45 poniedziałek, 17 stycznia 2022 | linkuj Płaskonosa jeszcze nigdy nie spotkałem, dobra fota!
Temu zielonemu gigantowi z drogi niewiele brakuje, żeby można było wyprzedzać go pod spodem np. rowerem poziomym :)
| 21:50 wtorek, 17 sierpnia 2021 | linkuj Dziękuję, miałem szczęście :)
| 10:55 wtorek, 17 sierpnia 2021 | linkuj Ale ładne foty ptactwa potrzaskałeś :) Płaskonos to wielkie WOW! :)
| 18:38 poniedziałek, 16 sierpnia 2021 | linkuj Marecki - hehe, trochę tak :) dzięki!

Lapec - oj tak... :) To nie lasek, tylko kilka drzewek, zaraz za nimi jest eska. Ale dobrze kombinujesz, tak pisowsko-lasopaństwowo :)
| 10:46 poniedziałek, 16 sierpnia 2021 | linkuj Zawsze jak się wydaje mniej niż zakładano, to tak lżej na serduszku :))

Strzałka z Kornikiem wskazuje w sumie na lasek ... oby nie wzięli sobie tego do serca i nie wycieli z rozpędu xD.
| 08:58 poniedziałek, 16 sierpnia 2021 | linkuj Gratki za tego płaskonosa. Wygląda jak dziobak :)
| 21:53 niedziela, 15 sierpnia 2021 | linkuj A przynajmniej jakieś bagienko. Może być finansowe :)
| 21:28 sobota, 14 sierpnia 2021 | linkuj Suma do suma - i zbierze się fortuna :)
| 19:52 sobota, 14 sierpnia 2021 | linkuj W sumie logiczne :)

I w sumie widać :)
| 22:36 piątek, 13 sierpnia 2021 | linkuj Skoro Robakowo, to musiał być i Kornik :)
Płaskonos dowodem na wypłaszczenie fal! (co widać;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa kuibe