Ciepło

Poniedziałek, 10 maja 2021 · dodano: 10.05.2021 | Komentarze 12

Ciepło. Jeszcze nie ZA ciepło, ale już powoli mój organizm daje znać, że do granicy jest blisko. Moimi idealnymi warunkami są te pomiędzy piętnastoma a dwudziestoma stopniami, wszystko co powyżej wymaga ode mnie większego wysiłku, również mentalnego. Co robić - urodziłem się w klimacie umiarkowanym i o takim marzę, niestety znów mamy jakieś dziwne przeskoki - w tym roku z zimy do prawie lata, ale w międzyczasie zaliczając... jesień. Pogubić się można.

Wiatr wciąż dokazywał. Ale momentami cieszyłem się, że jest, bo przynajmniej chłodził.

Dzisiejszy wypad to kolejny przedpracowy, tym razem na południe i wschód - z Dębca przez Las Dębiński, Minikowo, Starołękę, Czapury, Wiórek, Sasinowo, Rogalinek, Rogalin i Świątniki do Radzewic, gdzie jak zwykle nastąpiła nawrotka, poprzedzona chwilą w tamtejszym porcie. Zdziwił mnie poziom Warty, wyraźnie wyższy niż zazwyczaj - widocznie śnieg w górach już w większości stopniał i zdecydował się na transport na północ.
Warta na wysokości Radzewic
Wzburzone wody Warty
Łódeczka w Porcie Radzewice
Warta wychodząca z brzegów
Port Radzewice
Dzisiaj na szczęście było pusto, udało mi się więc ponownie wypatrzyć czaplę na półwyspie. Żaden moczykij jej nie przeszkadzał, mogła więc w spokoju robić swoje,
Krajobraz Radzewic z czaplą gratis
Samotna czapla w Radzewicach
Dookoła krążyły jaskółki dymki, ciężkie do uchwycenia w locie, udało się dopiero gdy na sekundę przysiadły napić się z kałuży.
Dwie jaskółki dymówki przy kałuży
Rozrabiająca dymówka
W Świątnikach latała mi nad głową kania ruda, ale zbyt daleko do dobrej foty. Szkoda.
Krążąca kania ruda
Już w Poznaniu, na Minikowie, zaraz przy A2, przeleciała przez drogę kura bażanta. Zanim się schowała, udało mi się na szybko ją sfocić.
Kura bażanta w Poznaniu, nad autostradą A2
Fajnie, że pogoda odżywa. Szkoda, że ja zdycham :)

Dystans zawiera dojazd do pracy.

| 20:09 sobota, 15 maja 2021 | linkuj Mi się to zdecydowanie NIE podobało :)

Dzięki!
| 17:46 sobota, 15 maja 2021 | linkuj Mnie bardzo spodobała się ta wizyta lata, termometr na rowerze wskazywał mi w cieniu 28*C ;)
Ujęcia z czaplą i dymówkami pierwsza klasa!
| 21:36 wtorek, 11 maja 2021 | linkuj Raczej do morza od moszna :)
| 19:13 wtorek, 11 maja 2021 | linkuj Polska od można do nie można? ;)
| 21:41 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Rozsądne podejście do rodzimych realiów :)
| 21:39 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Ja też nie wiem, czy było - ale być np. mogło :)
| 20:40 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Marecki - dymówki tylko na drutach i pod dachami czują luz :) Dziękuję :) Fakt, może i być to związane z opadami, choć jedne drugiego nie wyklucza :)

Miciu - czyli paskud w całej Polsce :)

JPbike - hehe, mało brakuje :)

Roadrunner - za ptactwo dzięki, ale za dla mnie już za bardzo letnio :)

Huann - ja chyba na starość mam większą tolerancję, bo kiedyś miałem przedział 10-15 :) Z tym Jeziorskiem też może być, ale nawet nie wiedziałem, że tam puszczanko było.
| 20:13 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Kiedyś moje optimum było między 5, a 10, teraz oscyluje pomiędzy 10, a 15: tak, czy siak nie nadążam za ociepleniem klimatu, choć bardzo się staram ;)

Wysoki poziom Warty może być także spowodowany np. wypuszczeniem większej ilości wody naraz z Jeziorska.
| 19:58 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Klimat istnie letni hehehe, ptastwo wygląda czadersko
| 19:32 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Ano, jeszcze troszeczkę i tą łódką w Radzewicach będzie można popływać :)
miciu22
| 19:30 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Czyli pogoda identyczna jak u mnie, wietrzny guronc :D
| 17:50 poniedziałek, 10 maja 2021 | linkuj Dymówkowo dziś też i u mnie.. Faktycznie ustrzelenie w locie tych ptaków graniczy z cudem, rzadko też przysiadają. Rewelacyjny kadr z czaplą..
Podobają mi się też ujęcia nad Wartą, zwłaszcza drugie, gdzie pachnie latem. Wyższy poziom rzek to nie roztopy, ale niedawne dość duże opady w kraju.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa serwo