Glut deszczowo-krzyżowy

Środa, 3 lutego 2021 · dodano: 03.02.2021 | Komentarze 9

Znów tegoroczny styczeń pokazał swój paskudny ryj. W sumie pokazuje go od samego początku, czasem to sroga morda zimy, czasem łagodniejsze oblicze wiosennej mordki, a czasem - tak jak dziś - jakiś rozlazły żulerski pysk.

Menelowa pogoda na dziś to deszcz. Paskudna, listopadowa masakra. Gdy wyruszałem kropiło, porem lało, potem prawie się topiłem i zamarzałem na raz, potem dojechałem do połowy gluta, stwierdziłem, że mam dość i zawróciłem :)

Wyszła więc nieskomplikowana trasa: Dębiec - Hetmańska - Starołęka - Minikowo - Krzesiny - Jaryszki i nawrotka.

Zapomniałem wspomnieć o mgle. Momentami widoczność była na kilka metrów. Do tego momentami ślisko i niebezpiecznie. Istna droga krzyżowa.
Zamglony krzyż
Aparatu nie brałem, więc dzisiaj tylko przypomnienie, że na poznańskich Krzesinach jest jeden z dwóch kościołów w stylu norweskim. Ten drugi to Wang w Karpaczu, zdecydowanie bardziej urodziwy. No ale ten tu jest? Jest. No to niech będzie :)
Kościół w stylu norweskim na poznańskich Krzesinach. Są w Polsce tylko dwa w tym stylu - ten drugi to Wang w Karpaczu
Jazdę rowerem do pracy sobie odpuściłem. W zamian za to nakarmiłem pralkę po glucie.

PS. Właśnie przeczytałem, że poseł Lewicy Marek Rutka złożył do ZUS pismo o wyrównanie opłat ze świadczenia 500+ za okres, kiedy jego córka była jeszcze nienarodzona, powołując się na wyrok Trybunału Konstytucyjnego. Idealnie w punkt tej abstrakcji, która krąży nad Polską. Ciekaw jestem reakcji i oficjalnej odpowiedzi :) Rodzice, wniosek jest chyba ogólnodostępny, dodatkowa kasa do zgarnięcia, zachęcam :) TU info.

| 21:55 czwartek, 4 lutego 2021 | linkuj Evita - też czekam z niecierpliwością :) W przeciwieństwie do kolejnych dni, bo znów mają wrócić mrozy, podobno nocą nawet w Poznaniu ma być minus 20 :/

Lapec - pewnie zostaną zapomniane jak zeszłoroczny śnie... a, nieważne :)
| 10:19 czwartek, 4 lutego 2021 | linkuj MaDki teraz dopiero ruszą xD. Wniosków będzie jak grzybów po desz... a nieważne ;)
| 08:03 czwartek, 4 lutego 2021 | linkuj ZUS zgłupiał i przesłał dalej, ale ciekawa jestem uzasadnienia odmowy ;))

Listopad w pełnej krasie ;)
| 21:40 środa, 3 lutego 2021 | linkuj Miciu - tak myślę, że to pierwsze wymarzone oczekiwanie rowerzysty :)

Bitels - nawet nie mam złudzeń, że wyjdzie. Jak zwykle udają, że nie czytali/nie słyszeli, albo wydadzą kolejne uzasadnienie przez Trybunał Niekonstytucyjny :)

Eliza - no fakt, chyba coś przeoczyłem :) A na poważnie to myślałem "zima", napisałem "styczeń", do tego nawet dostosowując formę męską, nie wiadomo czemu :)

Kolzwer - no właśnie, jak nie o takie zimy walczyliśmy globalnym ociepleniem :) Mam nadzieję, że lato również będzie chłodne, czyli idealne.

DaruS - ja tam za 500+ może i bym był, gdyby szło to dla tych, którzy tego potrzebują, a nie dla bogaczy z kilkorgiem dzieci. Tę kasę naprawdę by się dało lepiej spożytkować. W sumie nic śmiesznego, idąc tropem Twojego cytatu :)
DaruS
| 20:28 środa, 3 lutego 2021 | linkuj Fakt tegoroczna zima jest wyjątkowo do D. U mnie w okolicy ciagla chlapa. Idąc tokiem rozumowania partii rządzącej 500+ się należy... w końcu to od poczęcia dziecko... A na dziecko się należy. POPieram! A zza mgły wyłonił się las... krzyży
| 20:08 środa, 3 lutego 2021 | linkuj Styczeń był kapryśny, ale teraz to już kapryśny luty mamy ;) Bardzo ponuro, u mnie od rana słonce, chmurzyć zaczęło się od 14-tej i dopiero około 18 doszedł do mnie deszcz
eliza
| 19:36 środa, 3 lutego 2021 | linkuj mmm. Styczeń powiadasz? u mnie jakoś czas szybciej płynie, trzeci lutego jak nie patrzeć:)))
| 19:21 środa, 3 lutego 2021 | linkuj U mnie pada od wieczora. Jutro pewnie też będzie.
Z tym 500+ nic nie wyjdzie, no chyba że pisowcy sami sobie to przyznają.
miciu22
| 19:03 środa, 3 lutego 2021 | linkuj U mnie deszcz ma się pojawić tej nocy, czekam niecierpliwie :D Niezły pomysł tego posła :D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa cztwa