KKK - Klemens, kormoran, katar

Wtorek, 10 listopada 2020 · dodano: 10.11.2020 | Komentarze 15

Ranek był trochę nie po kolei. Najpierw bowiem podjechałem do serwisu, zostawiłem tam T-rek(s)a, poszedłem z Kropą na spacer, a na rower ruszyłem dopiero koło południa. Miałem już bowiem dość latającego koła wydającego dziwne dźwięki. Pan serwisant jak zwykle uporał się z problemem szybko, oczyścił i nasmarował łożyska, coś tam wymienił, jest ok póki co, ale obawiam się, że bez wymiany piasty się finalnie nie obejdzie, bo to już któraś interwencja po deszczu. Przy okazji zmieniłem łańcuch.

Sama jazda - jak to ostatnio - w szarości i zestawie "jeszcze nie zima, ale coś więcej niż jesień". Czyli bez rewelacji i bez ciśnięcia. Wiatr niezbyt mocny, ale za to wciąż nastawiony na jedno: bycie upierdliwym, czyli wianie w pysk.

Trasa prościutka: Dębiec - Las Dębiński - Minikowo - Starołęka - Czapury - Wiórek - Sasinowo - Rogalinek - Rogalin - Świątniki - Radzewice i z powrotem.

Dawno mnie nie było na odcinku Wiórek - Sasinowo. Tam rządzi Nadleśnictwo Babki. Chyba nie muszę więcej pisać? Miałem ochotę dodać do tytułu jeszcze jedno określenie na "K', ale się powstrzymałem.
Rzeź w szczegółach. Nadleśnictwo Babki
I tak przez kilometry..., Nadleśnictwo Babki
Należal się raczej środkowy palec, ale się powstrzymałem
I tak kilometrami... A jeszcze nie skończyli :/ Niedługo widok drzewa będzie tam jak spotkanie Yeti...

Musiałem odreagować i posiedziałem sobie chwilę w znanym z tych "łam" Porcie Radzewice. Jak widać zacumował tam gość - Klemens. I to jakiś arystokrata, bo drugi :) Całkiem wypasiony.
Obowiązkowa fota w Porcie Radzewice
Pomost, Port Radzewice
Klemens 2, wypasiona
Widok na Port Radzewice
Warta rośnie w siłę - tam, gdzie jeszcze niedawno mogłem wleźć suchą stopą, teraz znajdują się barwne rozlewiska i mokradła.
Rozlewisko Warrty, Port Radzewice
Wciąż niezatapialna łódka, Port Radzewice
Nad kaskiem przeleciał mi myszołów...
Przelatujący myszołów
...lecz czekała też inna nagroda za marznięcie (teraz wiem, że inną jest lekki katar, na szczęście bez innych - wiadomo jakich - objawów). Bowiem tam, hen, daleko, gdzie przy brzegu jest niebieska kropka...
W poszukiwaniu ptactwa, Port Radzewice
...wypatrzyłem kormorana. Czyli nie tylko w Grzybnie da się je spotkać. Żałuję tylko, że światło było tak marne, a i odległość zbyt duża na dobre zdjęcie. Szkoda.
Kormoran czarny
No i jeszcze Dębina.
Przez jesienną Dębinę, Poznań
A jutro może się wyśpię. Czas zbierać siły przed dwunastkami :/

| 21:30 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj Z tym ostatnim zdaniem się zgadzam, z resztą oczywiście tylko częściowo :) Bo tu jakoś nie widzę tych ekologów, o których wspomniałeś wcześniej, a ostatnie lata to wycinka na maksa, która sama się zrobić nie postanowiła. Ale zostawmy to, niech dyskusja poczeka na lepsze czasy i na to piwko :)
Jurek57 | 19:45 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj Z mójej strony, to co napisałem to nie chęć rywalizacji z Tobą czy próba zaklinania rzeczywistości.
Ale smutna konstatacja naszych postaw.

Następny komentarz w wyżej wymienionym temacie i nie tylko musimy wygłosić najlepiej przy piwie ! :-)
Jurek57 | 19:19 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj A szukanie winy w tej rzeczywistości wśród rządzących teraz czy wcześniej to tania wymóka.
Jurek57 | 19:17 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj Tomaszu
Staram się jak mogę nie mieszać. Nie szukam też wroga bo tak mi pasuje. Zapewniam Ciebie.
Przytłaczające zasoby drewna w naszym kraju to drewno przemysłowe. A Lasy Państwo to przedsiębiorstwo które "żyje" z hodowli i handlu nim. Bo do tego zostało powołane.
Kiedy nas nie było w UE "sami" (byliśmy jednak w RWPG) decydowaliśmy o wielkości wyrębu. Tyle tylko że zapotrzebowanie na nie było znacznie mniejsze. Bo i przemysł przetwrzający był nieporównywalnie skromniejszy.
Po wejściu do wspólnoty musieliśmy ten rynek otworzyć. A zapotrzebowanie i rynki zbytu naszego drewna i jego prztworów są praktycznie nieograniczone.
Na terenie Polski powstały nie tylko fabryki przetwarzające drewno ale jesteśmy również potentatem na skalę Europejską w produkcji mebli, papieru czy opakowań. I tutaj kapitał jest różny.
Naszym pechem w tej dziedzinie jest np. to że Polska jest w środku Europy a transport surowca nie skoplikowany. Oraz same ceny surowca konkurencyjne.
Oczywiście i mnie razi wzrost zapotrzebowania na nasze drzewa. Ale nasz kraj tak długo będzie eksploatowany w ten sposób do puki nasz poziom dochodów z jego sprzedaży nie będzie porównywalny z rynkami europejskimi.
To jest kapitalizm !!! A w nim wszystko można kupić kiedy tylko się opłaca.
Jest takie powiedzenie :
"Kapitalista sprzeda Tobie sznur na którym go powieszą jeśli stwierdzi wcześniej że na tym zarobi"
Następna sprawa to konsupcjoniz.
Rozejżyj się na około. Ile my tego przepuszczmy.
Dzisiaj wszystko jest opakowane po wielokroć. Ile żeczy w ostatnich czasach jest jednorazowe.
Mógłbym wyliczać w nieskończoność i porównywać do czasów komuny.

Nie wiem czy wiesz?
Ale rocznie. My, ty, znaczy wszyscy wyrzucamy do śmieci tyle żywności !
Ile konsumuje miasto takie jak Warszawa w ciągu 10 lat.

Do puki nie ograniczymy konsupcji. Do puki wytwory przemysłu będą znajdować chętnych.
Degradacja, wycinka i to wszystko co ogranicza środowisko naturalne będzie postępowało.
| 18:43 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj Miałem taki zamiar, ale nie chciałem wulgaryzować BS-a :)
| 08:16 czwartek, 12 listopada 2020 | linkuj Palec powinien być skierowany w górę i ... nie ten xD.
| 21:16 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Kolzwer - dzięki, póki mam jeszcze emerycki sprzęt z konkretnym zoomem, to przynajmniej coś widać. Ale przy takiej szarudze to bardziej domysły w temacie obiektu :) No tną i ciąć będą, nie mam złudzeń, kasa z tego jest konkretna... :/

Jurek - chyba znów mieszasz, żeby Ci pasowało do "wroga". Niepotrzebnie. Prawda jest prostsza i nie trzeba jej komplikować: Polska założyła jakiś tam zysk do budżetu z wycinki i nadgorliwe nadleśnictwa (w tym takie Babki) się starają wykazać. Tu nie ma wielkiej filozofii, tylko ostatnie kilka lat oznacza rzeź.

JPbike - tylko nieśmiało spojrzałem przez przednią szybę, nie chciałem być wścibski. No wygląda na full wypas :)
| 20:31 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Całkiem ciekawy ten domek na wodzie - zaglądałeś do środka przez szybę? wypas jest? :)
Jurek57 | 09:32 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Tomaszu
Nadleśnictwa i jego zbroje harwesterowe ramię wykonuje usługi ... .
Jest zapotrzebowanie na "ekologiczne" np. meble czy pięciowarstwomy bezglutenowy papier toaletowy przez zatroskanych stanem planety "ekologów" z pod znakuzda "IKEI" to jeszcze nie jedno fotograficzne świadectwo wyłapisz niebawem.
"Kowal zwinił, cygana powiesili"
| 01:38 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Piękne ptaszysko nad wodą, ja przy takiej odległości swoim foto sprzętem nawet nie próbuję robić zdjęć, bo efekt był by jeszcze gorszy. W tym roku jakoś wszędzie masowo rżną lasy, u mnie też nienaturalnie dużo wycięli.
| 23:42 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj Dokładnie. Powinien kiedyś tu powstać jakiś Strajk Babek! No ale harwestery i tak by to miały w d...obrej zmianie :/
| 23:07 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj W kwestii tych konkretnie Babek staję się skrajnym mizoginem :/
| 22:20 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj Grigor - i to z winy Babek. To podleśnictwo powinno zmienić nazwę na Rzeźnik :/

DaruS - najgorsze, że to nie koniec. Wycinki. A z serwisem to się okaże :) Dzięki. To niebieski to chyba jakaś resztka łódeczki czy czegoś tam.
DaruS
| 21:19 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj Babki niezmiennie koszą. Dobrze,że obyło się bez większych napraw jakichś bardzo kosztowych i trwających niewiadomo jak długo. Kormoran świetny! A to niebieskie to jakaś boja czy ''przypływ przyniósł'' jakiś dziwny śmieć?
| 19:56 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj W Wiórku drzewa poszły na wiór :-(

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miesc