Trzeszcząc

Środa, 4 listopada 2020 · dodano: 04.11.2020 | Komentarze 19

Dzisiaj wolne, po dwóch dniach dwunastogodzinnej masakry w pracy. Można było się wyspać.

Oczywiście najważniejszym punktem dnia było - jak pół roku temu - oczekiwanie na konferencję premiera i przystawek. Ta w końcu nadeszła i na szczęście jeszcze będziemy mogli z domów wychodzić przez jakiś czas. Wreszcie też, oczywiście za późno, w pisowskim chaosie pojawił się jakiś plan, którego domagali się wszyscy, czyli zarysowanie z grubsza tego, co będzie, jeśli liczba zakażeń przekroczy kolejny punkt krytyczny. Oczywiście nie obeszło się bez szpili w kierunku ostatnio protestujących, niestety poniekąd słusznej. Bo wkurzenie było zasadne, pokazanie niezgody imponujące (choć forma mnie osłabiała, prymitywizmem się niczego nie zbuduje), ale już czas, żeby imprezująca jakby nic się nie działo gówniarzeria została w domu, bo w innym przypadku wszyscy skończymy tam, gdzie słońce nie dochodzi.

Co do rowerowania: pogoda była dziś całkiem fajna, choć wiało mocno. Jednak nie chciało mi się cisnąć, tym bardziej, iż po wczorajszym wyjeździe, gdy pogodynki nastawiły mnie na słońce, a trafiłem w środek ulewy, zalało mi bębenek w tylnym kole i prawdopodobnie w jakimś stopniu uszkodziło łożyska. Wstępnie umówiłem się na poniedziałek w serwisie na sprawdzenie. A póki co jeżdżę i trzeszczę. Muza w słuchawkach musi być na maksa, żeby to nie irytowało :)

A dzisiejsza trasa to zachodnia kombinacja: Poznań - Plewiska - Gołuski - Palędzie - Dopiewiec - Konarzewo - Trzcielin - Lisówki - Trzcielin - Dopiewo - Dopiewiec - Palędzie - Gołuski - Plewiska - Poznań. TU Relive.

Wizualnie było dzisiaj prawie lato :)
W świecie barw optymistycznych
Trzy do jednego
Oby szybko urosło
Młodość i dojrzałość
Wizualnie zupełnie nielistopadowo
Na mostku, Trzcielin
Kanalek w Trzcielinie
Z ptactwa trafiła się kania ruda, ale bardzo daleko na niebie...
Kania ruda w locie
...oraz coś pikującego.
Coś pikującego, sokołopodobnego
Jedynie kaczki dało się uchwycić wyraźnie. Jedna spała...
Ćhrapiąca kaczka :)
...a druga drapała się za uchem :)
Drapanko :)

| 10:01 wtorek, 10 listopada 2020 | linkuj Byłaby, gdyby nie biblioteki z bogatym księgozbiorem!
| 16:17 sobota, 7 listopada 2020 | linkuj No to faktycznie, pasja będąca drogą do bankructwa :) Ale warta swej ceny.
| 08:37 sobota, 7 listopada 2020 | linkuj Już po Akcji Biblioteka, ale to były intensywne dwa dni... ja to sobie poradzę, teraz książek dla siebie nawet teraz nie wypożyczałem. Najwyżej coś (wyciągnę z dna szafy, czy coś tam sobie dokupię, albo będę się posiłkował ebookami (choć wolę papier i chcę dawać Klusce dobry przykład, a nie siedzieć na telefonie).

Z Kluską jest trudniej, bo ona na dzień dobry czyta jedną-dwie małe książeczki, do tego dochodzą te które czyta w czasie jazdy rowerem i te które my jej czytamy... jeszcze nim zaczęliśmy gromadzić zapasy na lockdown, mieliśmy ok. 500 wypożyczych w tym roku. Wiosną musieliśmy się posiłkować zakupami, ale na dłuższą metę byśmy zbankrutowali.
| 21:23 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Nawet nie wiedziałem, że jest limit znaków w komentarzach. Już wiem :) Więc kończę odpowiadanie:

Grigor - ja dopuszczam brak słuchawek tylko w lesie. Lub gdy te na bluetooth wyładują na trasie :) Dzięki nim nadrabiam wiele zaległości literackich, muzycznych i informacyjnych (TOK FM). Kwaa! :)
| 21:22 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Malarz - dziękuję! W sumie mogłem napisać "mała rzeczka żwawo podążająca przez Trzcielin" :)

Lapec - dobre coś w słuchawkach to 50% udanej jazdy :) No szkoda, szkoda, z protestami się zgadzam, ale kurde, rychło w czas. Ktoś tych idiotów (PiS + Konfederacja) wybrał, w przypadku tych pierwszych po raz drugi. Trzeba było myśleć wcześniej. Ja w ogóle nie zostałem zaskoczony całą hecą, bo dawno straciłem resztki nadziei, że racjonalizm wygra z fanatyzmem.

Strus - też się łudzę... Ale cholera ich wie :/

Evita - zgadzam się, zdecydowanie lepiej to brzmi :) Akurat ja uważam, że decyzja o urodzeniu takiego dziecka powinna być wspólna, kobiety i mężczyzny (jeśli jeszcze gdzieś tam jest), oczywiście z przewagą kobiety. Tak jak pisałem - powiedzenie "nie" wobec religijnych oszołomów jest wręcz obowiązkiem, ale forma już była żałosna. Niestety. Dzisiaj mignął mi jakiś protest samochodowy w Łodzi, coś tam przebąkują o strajkach w pracy - to przynajmniej nie grozi za bardzo innym w aktualnej sytuacji. Ale zabawa w najlepsze obok siebie, nawet w maseczkach, darcie się, bluzgi... No chyba nie ten czas. Fajnie, że Kaczyński dostał wyraźny sygnał, lecz czas wyluzować. Oczywiście nie przenosić się do neta, bo to nie da nic. Z innej mańki - Morawiecki nakłamał ostatnio na konferencji, że naukowcy w UW udowodnili liczbowo, iż strajki wyraźnie wpłynęły na liczbę zakażeń. Słuchałem pani właśnie z UW, która wprost mówiła: nie ma modelu, który to udowadnia lub temu zaprzecza. No ale tego już nasz człowiek, który odwołał pandemię, nie "doczytał".

Meteor - to życzę powodzenia w polowaniu :) Ja mam tyle kupionych książek, które czekają na swą kolej, że ze na trzy pandemie by wystarczyło. Już nie mówiąc o ebookach i audiobookach...

Kolzwer - nawet z tym korzystaniem jest ciężko przy dwunastkach :/ Kaczorek pewnie się cieszy, że ładnie pozował :)
| 19:59 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Oj tak chrzęszczenie w piaście potrafi irytować i tylko w tym jedynym przypadku dopuszczam wkładanie słuchawek do uszu podczas jazdy na rowerze. Ps. kaczka drapiąca się za uchem wygrała :-)))
| 18:56 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Trzeba korzystać, póki można, bo w obecnej sytuacji kolejne działania rządu są nieuniknione.
Fajny kaczorek na podsumowanie :)
| 16:48 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Nas jeszcze nie zamknęli (ale tak, za tydzień pewnie zamkną), jednak zamknęli biblioteki... na szczęście nie z dnia na dzień jak cmentarze, toteż dziś i jutro mam kolejne Akcje Biblioteka, by się zaopatrzyć na kilka miesięcy (nie wierzę, że będzie to miesiąc, dwa minimum a jest ryzyko że więcej).
| 12:44 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Może zacznijmy od określeń... - kobiety brzmi lepiej, niż "baby".
I jak któryś z Was będzie miał rodzić dziecko bez mózgu i kończyn, pogadajmy po pierwszym USG. Ciche protesty w domu? Błagam...
I tak, protesty bez zachowania głowy podczas uczestnictwa skończą się wzrostem zachorowań, ale to nie one rąbią nam teraz 27 tysi, czyli jakieś 10x więcej realnie rzecz ujmując.
strus
| 09:04 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Mam nadzieje że tym razem nie zamkną nas w domach
| 07:19 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Motyw ze słuchawkami jak zawsze na czasie :).

Zdjęcia jakby z wiosny, szkoda że są z wczoraj pfff. Trudno, zamkną to zamkną - puszczą msze o 7:00, 10:00, 12:00 i 18:00 i będzie git majonez xD. A co do protestów to być musiały, jaja se rządzący robią, a jeszcze wczoraj coś czytałem że będą problemy z antykoncepcją w aptekach. Siedź w domu, rób dzieci, a może jeszcze ze trzy lata Ci 500+ wypłacimy ... Ogólnie to szkoda palców strzępić :I.
malarz
| 05:08 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj "Kanałek w Trzcielinie" - tytuł tej fotografii to niezły łamaniec dla osoby uczącej się języka polskiego.
PS. Super fotki :)
| 22:58 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Też się tego domyślałem. Zresztą nie trzeba się było zbytnio trudzić, tylko poczekać, aż TVPiS rozwinie skrzydełka.
| 22:55 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Obym się mylił, choć ostatnio niestety przewidziałem, że protesty staną się kozłem ofiarnym.
| 22:42 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Oj, to by było prawdziwe WOTdeFak...
| 22:24 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Mogą poszczuć jednych na drugich, by jeszcze bardziej odwrócić uwagę od covida. To byłoby w ich stylu - i dało asumpt do wyprowadzenia WOT na ulice. A potem to już hulaj tłuszcza...
| 21:36 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Marecki - widziałem, ale to wciąż aktualne, niestety :) Granice na bank zamkną, mam nadzieję, że skoro Szumowski już nie respiratoruje, to z zakazem uprawiania sportu i łażenia po lasach się wstrzymają. Zresztą póki nie będzie stanu wyjątkowego, to sobie mogą - będzie jak wiosną, ruch przecież jest niezbędną potrzebą życiową i z tego będziemy korzystać. No i nie da się ukryć - masy ludzi na protestach nie pomogły w spadku zarażeń. Dlatego byłem bardzo sceptyczny wobec tego tańczenia na Titanicu.

Huann - no tak, dość życiowy argument. PiS nie pozwoli sobie na zakaz tego marszu, bo byliby jeszcze bardziej w dupencji. Mieć przeciwko sobie młódź i narodowców - to już za wielkie kombo. Ale jednak mamy swojego Kaczygullę, więc kto wie, jak to się skończy? :)
| 19:57 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Obstawiam, że do tzw. Marszu Niepodległości - po to, by się mógł odbyć - nie będzie lockdownu. Czyli 12-13.11. to realne daty.

Z żarcików - ongiś rzymski cesarz Kaligula w ramach walki z... Posejdonem wysłał swoje legiony, by okładały mieczami fale. Obecnie nam panujący, gdyby ich to dotyczyło, zapewne nazwaliby owo zjawisko "Aktywną Strategią Wypłaszczania Fali".
| 19:23 środa, 4 listopada 2020 | linkuj Nie wiem czy widziałeś..
Tak z grubsza, mamy jeszcze z tydzień luzu, potem szlos. Ciekaw jestem czy granicę i lasy też przymknie. Pewnie tak. Spory ten wzrost zakazań. TK i kaczor winny, opozycja i baby też winne. Według mnie wszystko sie rypło wzraz z powrotem dzieci do szkół. Myślę że ludzie wytrzymają z tydzień szlosa i się zacznie jazda.

Dzień fajny, troszkę chłodniej, ale jak jest słoneczko, to jest gitara, może być nawet -5, fajne fotogeniczne kaczuchy

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa pkres