Apa(pu)ge! :)

Niedziela, 11 października 2020 · dodano: 11.10.2020 | Komentarze 19

Górski wypad minął ekspresowo, powrót jeszcze szybciej, dzisiaj nadszedł czas na rundkę po płaskim.

Nudno? Niekoniecznie. Można się zdziwić, o czym później :)

Najpierw o trasie. Wpadła jedna z moich ulubionych (zaraz po psutym przez powstającą śmieszkę "kondominium"), czyli południowa wisielcza pętelka: Poznań - Luboń - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Żabno - Żabinko - Baranowo - Sowiniec - Mosina - Puszczykowo - Łęczyca - Luboń - Poznań. W końcu objazd trochę ucywilizowano i nie trzeba spacerować.

Nie spieszyłem się, bo mi się nie chciało. Pogoda nawet sympatyczna, choć na pierwszych kilometrach było jeszcze chłodno. Wiatr taki sobie.

Czas na wydarzenie dnia. Gdy wracałem, w Mosinie, niedaleko ronda obok rynku, musiałem dać ostro po hamulcach, bo na drucie siedziała... papuga. Żywa. Wręcz wyluzowana. Wyjąłem aparat i zacząłem cykać foty, zastanawiając się, jak w niedzielę dodzwonić się na Straż Gminną, czy co tam występuje.
Apa(pu)ge!!!!! :)
Po przetarciu oczu musiałem uwierzyć :), Mosina
Punk's not dead! :)
Widzę Cię, tam na dole!
W tym momencie ara powiedziała
Na szczęście nie musiałem tego robić. Usłyszałem bowiem, jak jedna pani rozmawia sobie radośnie z panem z kebaba, zerkając na arę. Jak się okazało, nikomu nie uciekła, a za chwilę miał się pojawić opiekun, czyli brat. Zagadka więc się wyjaśniła. Generalnie jestem przeciwnikiem przybytków typu papugarnie, gdzie w niewoli trzyma się wiele ptaków na małych przestrzeniach, ale ta tutaj ma zdecydowanie dobre życie. Dowiedziałem się, że Kukuś (jeśli dobrze zapamiętałem imię) wylatuje sobie kiedy chce, ale zawsze wraca, zjada wszystko, co mu się zaproponuje, a do tego usłyszałem jak mówi, całkiem składnie. Najwyraźniej słowo... kebab :) Do tego "dom", "jeść" i coś tam jeszcze. Właściciel kebabowni zdradził do tego, że uczy się pilnie mało pochlebnych słów na temat Ziobry (tych czteroliterowych). Swój człowiek. To znaczy ptak :)
Jak się okazało, papuga nie uciekła, tylko poleciała na spacer, a opiekun się znalazł :), Mosina
Udało się zrobić fotkę z opiekunem i uzyskać zgodę na "publikację" :)

No i jeszcze pro forma fotki z samego rowerowania.
Jeszcze zielono, trzeba korzystać
Jesienny prześwit
Grzybki znalazłem! :)
Całkiem miły dzionek. Chyba niestety ostatni taki na jakiś czas.

| 20:52 wtorek, 13 października 2020 | linkuj Huann - a i być może kotolubnych bliźniaków :)

Ania - zgadzam się. Piękne zwierzę :)
| 07:31 wtorek, 13 października 2020 | linkuj Papuga wymiata! Ale jest barwna :)
| 22:23 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Gdybyś zaś gonił dwie papugi jednocześnie, to mogą być nierozłączki - podstawowy pokarm kotów syjamskich!
| 21:36 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Huann - no a(r)a jak! :)

Lapec - hehe, papugi potrafią żyć do 80 lat, więc to dobry argument :)

Kolzwer - dzięki, ale moje zasługi są minimalne-zmasakrowanie hamulców w szosie i wyjęcie aparatu :)

Meteor - o proszę, a ja z góry założyłem, że skoro je (grzyby) widzę, to na bank zabijają po dotknięciu zębem :)

Kamil - przeoczyłem widocznie te epoznaniowe fejsbuki, bo zaskoczony byłem autentycznie :)
| 20:37 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Papuga robiła już furorę w internetach, na pewno była na łepoznań i facebooku.
| 19:09 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Grzybki znalazłeś jadalne, serio :-) To czernidłak kołpakowaty, młode grzyby w kształcie pałki nadają się do jedzenia, starsze gdy już zaczynają się rozwijać i czernieć już nie.

Kiedyś na balkon przyleciała nam papuga, ale nie takie bydlę, dużo mniejsza. Zastanawialiśmy się co z nią robić, ale posiedziała i poleciała dalej.
| 13:37 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Dorwać papugę poza papugarnią, czy zoo to trzeba mieć szczęście, a jeszcze taką mądrą, gratulacje :)
| 08:56 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj A to Ci kARAkan :)

Kukuś w moich oczach został drugą najfajniejszą papugą o której słyszałem. Tu lider => https://kwejk.pl/obrazek/3553507/problem-rozwiazany.html

:DD
| 08:41 poniedziałek, 12 października 2020 | linkuj Tylko weź para-gon!
| 22:40 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Nie da się ukryć. Nie da się ukryć. Nie da się ukryć. Nie da się ukryć.

| 22:31 niedziela, 11 października 2020 | linkuj To jakbyś gonił ptaka o nazwie pardwa, czyli cztery.
| 22:20 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Raczej pARAolimpiada :)
| 22:18 niedziela, 11 października 2020 | linkuj No, a jakbyś jednak gonił tę Arę, to by była podpoznańska Aragonia :)
| 22:17 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Aaa, to sorry, bo ja myślałem o "moim" poznańskim Dębinello :) I tak ten wzrok odnajdę gdzieś na dysku i wkleję, skoro obiecałem :)
| 21:38 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Ja o mym Gustawie z Gucina, który obecnie pod Skierniewicami (a nie Pskowem) awansował na Stefana ;)
| 21:15 niedziela, 11 października 2020 | linkuj DaruS - no... zabawne :) Ja bym się poczuł zadowolony z takiej recenzji z dzioba papugi :)

Huann - to lekko niesprawiedliwe, bo i żółw potrafi zerknąć na mnie tak pogardliwie, jakbym był Ziobro, czy tam Ziobrem. Nie wiem czy zero się odmienia :) Mam gdzieś fotę, jak znajdę w bałaganie na dysku, to kiedyś wkleję :)

Eliza - dokładnie :)
eliza
| 21:01 niedziela, 11 października 2020 | linkuj tytuł jakże słuszny, zaiste pierwsza to reakcja na tak nieoczekiwany widok:))
| 19:25 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Jeśli ładnie mówi kebab, a brzydko Ziobro (niczym ta z Dezerterów o Miłościwie Nam Panującym), to przyznaję dzisiejszemu znalezisku palmę! (pierwszeństwa przed żółwiem;)
DaruS
| 18:38 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Maskotka kebabowni nie ma co świetna. Uwielbiam papugi. Jak wiosną byliśmy w Międzygórzu, właściciel agroturystyki miał papugę, która śmiała się z gości ''hahaha śmieszni ludzie, hahaha'' zabawne bardzo.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miesc