Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Trollking z miasteczka Poznań. Mam przejechane 209170.90 kilometrów w tym 4.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 27.79 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 700345 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Trollking.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 63.40km
  • Czas 02:11
  • VAVG 29.04km/h
  • VMAX 61.00km/h
  • Temperatura 14.0°C
  • Podjazdy 191m
  • Sprzęt T-rek(s)
  • Aktywność Jazda na rowerze

Rzeźne kondo

Sobota, 6 czerwca 2020 · dodano: 06.06.2020 | Komentarze 15

Zanim przejdę do tytułowego sedna, podsumowanie poranka. Jako że sobotę miałem pracującą i w samo południe musiałem być w robocie, a przedtem ogarnąć kilka spraw, wstawanie nastąpiło w środku nocy (lekko po siódmej). Gdy już wypiłem kawkę, zacząłem realizować plan wyliczony niemal co do sekundy. Najpierw udałem się do sąsiedzkiego serwisu, żeby pan fachowiec ogarnął tylna przerzutkę w Czarnuchu (masakra, jak teraz ciężko z terminami) - ja się z tym męczyłem kilka dni, niby wszystko robiłem zgodnie z zasadami, ale i tak niektóre biegi nie wskakiwały. Jak się okazało, miały prawo, bo do wymiany poszły linka i pancerz, a przy okazji klocki hamulcowe (prawie ich nie było). 

Pan fachman potrzebował na realizację maks pół godzinki, więc w międzyczasie wykonałem kurs do Teściowej po żarcie dla Kropy, potem dom i po odbiór roweru. Niestety, jak zwykle okazało się, że niedługo czeka mnie coś jeszcze do wymiany, bo tylna kaseta zaczyna się już powoli poddawać (pięć tysięcy w syfie zimowym zrobiło swoje), co oznacza, że łańcuch też trzeba będzie zafundować sobie nowy. Ech, urok górali. Ale póki co jeszcze dokręcę na tym, co jest, tym bardziej, że powinienem zrobić pełen przegląd, żeby utrzymać krossowe pięć lat gwarancji, ale to już temat na zupełnie inną historią.

Szosą ruszyłem w okolicach dziewiątej. Celem było wykonanie "kondominium", bo dawno nie miałem okazji z powodu zamkniętej drogi w maju. Jako że w jednym z wpisów Jacka dowiedziałem się o czymś, czego wolałbym nie wiedzieć, też niespecjalnie spieszyło mi się w te rejony - wolałem oszczędzać nerwy. Dzisiaj jednak wiatr (znów silny i upierdliwy) skierował mnie ku klasykowi (Poznań - Luboń - Mosina - Dymaczewo - Łódź - Stęszew - Komorniki - Poznań).

No i zaraz za Dymaczewem natrafiłem na to, czego się obawiałem. Co gorsza, jest tego więcej niż myślałem. O co chodzi? Ano o to - masową rzeź drzew na praktycznie całym, kilkukilometrowym odcinku do Witobla. Poleciały zdrowe, dorodne drzewa.

Rzeź z bliska (trasa Dymaczewo - Łódź)
Zdrowe, dorodne drzewa pod toporem ((trasa Dymaczewo - Łódź)
Tu było jeszcze niedawno zielono od drzew :( ((trasa Dymaczewo - Łódź)
Kolejne, kolejne i kolejne... :/ ((trasa Dymaczewo - Łódź)
Dla porównania (specjalnie odszukałem, jednak czasem archiwum BS-a się do czegoś przydaje) te same miejsca na dwóch fotografiach lat poprzednich.


Kląłem bezgłośnie. A im dalej, tym bardziej z użyciem głosu. Zaczepiłem nawet robotników, którzy akurat wyjątkowo nic nie wycinali, pytając (a co, nie miałem zamiaru szczypać się ze słowami): po kiego ta maskara? Już wiem na pewno: na lewo droga będzie poszerzana (po co?), po prawej będzie śmieszka (tym bardziej po co?). Ręce mi już opadły całkowicie. Podsumowałem: a było tu tak ładnie. Otrzymałem odpowiedź: no było... 

Zatrzymałem się też na chwilę przy Jeziorze Dymaczewskim. Mam nadzieję, że ta DDR-ka jednak jakimś cudem nie powstanie. Wiem, marzę... A już myślałem, że o niej zapomnieli...
Z budowy kolejnej niepotrzebnej śmieszki w wielkopolskiej Łodzi
Kawałek Jeziora Dymaczewskiego
W Mosinie przydybałem taki oto egzotyczny polityczny sąsiedzki duet. Najpierw zrobiłem zdjęcie, a potem (nie kłamię!) zauważyłem pewne, hmmm, detale. Ci paskudni wandale :)

Dystans zawiera dojazd do pracy.





Komentarze
Trollking
| 20:00 wtorek, 9 czerwca 2020 | linkuj Lapec - nie dziwę się :/
Lapec
| 06:21 wtorek, 9 czerwca 2020 | linkuj Zabrakło mi słów - przepraszam. Masakra ;/
Trollking
| 16:17 poniedziałek, 8 czerwca 2020 | linkuj Wiadomo :/ Niedobrzy, niedobrzy... :)
Evita
| 09:09 poniedziałek, 8 czerwca 2020 | linkuj No, napiszę: Kurwa. Wiadomo a''propos czego.
A emblematy wokół Pączka- no cóż... ci wandale niedobrzy ;)))
Trollking
| 19:30 niedziela, 7 czerwca 2020 | linkuj Raodrunner - gorzej, bo trąba powietrzna jest rzadkością, ludzkie debilizmy zdarzają się ostatnio zbyt często :/ Z wymienionych przez Ciebie powodów ograniczam czyszczenie napędu do minimum, hehe :)

DaruS - nie, nie, to jeszcze nie ten etap, jeszcze widać sporo krągłości :) Najgorsze co może być to kasowanie drzew, żeby "ułatwić" życie rowerzystom. Dwa nieszczęścia naraz :/
DaruS
| 18:53 niedziela, 7 czerwca 2020 | linkuj Jak piszesz ''zużyty napęd'' mam przed oczyma Twoją zębatkę z treka z zebami niczym u rekina.

Kazda wycinka drzew smuci, a ta pod ścieżkę - co gorsza pewnie nie wygodną i nie przemyślaną jak to często w naszym kraju bywa - jakby bardziej.

Zgadzam się, że bikestats to świetne archiwum.
Roadrunner1984
| 15:10 niedziela, 7 czerwca 2020 | linkuj Na zdjęciach wygląda jak by trąba powietrzna [przeszła :P
To czego nie lubie to czyścić napęd , człowiek sie na męczy a zaraz wygląda tak samo uwalony jak poprzednio :(
Trollking
| 22:13 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Oj, nie jest. Ale w sumie przeanalizujmy sytuację - zgodnie z logiką projektantów musiałbyś dojechać do Dymaczewa samochodem, bo od samej Mosiny nie ma póki co planu na super hiper ultra bezpieczną DDR-kę (ufff), a w Stęszewie czeka Cię nawrotka (bo tam też nie ma super hiper). Zakładając (żyjemy w Polsce), że jeszcze przed zakończeniem budowy tego czegoś zakwitnie wzdłuż zakaz jazdy rowerem, zbluzga Cię jakiś miliard (bo nowa śmieszka ich zachęci do testowania) niedzielnych rowerzystów za blokowanie wąskiej śmieszki, a szoszoni dostaną mandaty za olewanie absurdu, więc wszyscy będziemy o wiele bardziej, cholera, radośni!
kamilzeswaja
| 22:01 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Będzie z czego robić wykałaczki. A jak wybudują DDRki, to wybiorę się tam z przyczepką.
Żartuje oczywiście, chociaż do śmiechu wcale nie jest.
Trollking
| 21:27 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj BUS - dokładnie taką miałem dziś refleksję... Na tej drodze byłem tylko ja, ze dwa samochody oraz... robotnicy poszerzający drogę i masakrujący teren pod DDR-kę :/

JPbike - tak, zauważyłem, nawet upewniłem się "u źródła", że to będzie śmieszka. Pisałem załamany o tych planach w tamtym roku (nawet dzwoniłem do urzędu w Stęszewie, żeby mieć pewność), ale że nic się długo nie działo, to sądziłem, że temat został zapomniany. Niestety - to antyrowerowe gówno tam jednak powstanie :(
JPbike
| 21:20 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Ależ bezmózgi wymyślili z tą wycinką dorodnych drzew ...
A zauważyłeś na odcinku Łódż - Witobel (po stronie na jezioro) że na polu robią chyba ddr-kę?
BUS
| 21:12 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Najlepsze jest to, że oni te ścierwa robią na drogach na których w 99,9% jestem jej jedynym użytkownikiem.. nikogo z przodu, nikogo z tyłu, nikogo z przeciwka..
Trollking
| 18:14 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Huann - no opadają :( Dobrze, że ten duet da się przedzielić czymś normalnym. Rowerem :)

Marecki - no widzisz, ja mam dwie lewe ręce do takich spraw. Dętkę wymienię, coś tam podreguluję, ale już ambitniejsze sprawy wolę zostawić fachowcom. Tu też rżną w lasach (nie pozdrawiam Nadleśnictwa Babki), ale jak widać mają rozmach także gdzieś indziej... :/
Marecki
| 16:31 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Kiedyś też korzystałem z warsztatów, ale bycie skazanym na łaskę i długi czas obróbki przez pana serwisanta przelało czarę. Wystrczyło kilka stów na narzędzia, trochę filmików z youtuba i poza precyzyjnym centrowaniem kół (bo te podstawe też zrobię) ogarniam wszystko. Szkoda drzew, u mnie z kolei rżną lasy jak nigdy, niektóre miejsca nie do poznania.
huann
| 16:31 sobota, 6 czerwca 2020 | linkuj Ręce (jak gałęzie) opadają :(((

Na ostatnim zdjęciu dwaj naczelni kanalarze RP (to a propos Mierzei) - bo wprawdzie niby Dr Kosiniak - ale jednak Mr Kamysz... :/
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa emobs
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]