Klasyk po zmianach

Środa, 6 maja 2020 · dodano: 06.05.2020 | Komentarze 23

Najpierw kilka słów o nowym wyglądzie BS-owego edytora. Miałem tę przyjemność zostać zaproszonym do zabawy wersją testową (dzięki!), ale niewiele wniosłem do tematu. Poddałem się, jako humanista z krwi i kości, podczas dyskusji, bo mimo że było to wersja nieskończona, zawierająca trochę fixów w backendzie, a placeholdery oraz niektóre encje w kodzie były zapewne do poprawy (czy jakoś tak, hehe), to nie rozumiałem połowy tego, co chłopaki pisali :) Potem w ogóle zmieniło się miejsce dyskusji, więc również zostałem zaatakowany nagła zmianą :)

To, co dla mnie było ważne, to możliwość wklejania zdjęć z PBS-a (jest, a nie było, więc super). Odświeżony wygląd generalnie jest bardzo OK (szczególnie porządek na własnym koncie), choć trzeba będzie się przestawić, natomiast żałuję, że nie udało mi się przekonać do pozostawienia poprzedniego sposobu wyświetlania wycieczek znajomych i nieznajomych (góra-dół), według mnie o wiele bardziej przejrzystego. Nie rozumiem też, czemu jeśli klikam tylko na znajomych, mam po lewej pasek z wycieczkami innych. No i zdecydowanie brak wyraźnego napisu widocznego od razu, kto jest autorem wycieczki. Mała ikonka z avatarem na samym dole nie jest najbardziej fortunnym pomysłem. Jednym słowem: jest dobrze, ale jeszcze bym dopracował detale :)

Co do dzisiejszego dzionka - po dwóch dniach pracy miałem W KOŃCU wolne. Ile można robić? :) Wyspałem się, zjadłem (!) i ruszyłem, wiedząc, że cudów dziś nie wykonam - wiatr temu oczywiście winny, solidniejszy niż w ostatnich dniach. Kręciłem więc spokojnie i bez spiny. Emocje za to gwarantowane były z innej strony - najpierw wpieprzył mi się z podporządkowanej pod koła dziadek w Seicento (bałem się, że uszkodzę), któremu się do tego jeszcze coś zacięło i miałem przymusowe hamowanie. Potem wyprzedziło mnie kilku gazeciarzy, a pod wiaduktem na Górczynie dżentelmen w Porshe nagle sobie przypomniał, że jedzie nie w tę stronę, więc zawrócił na podwójnej ciągłej, nadrabiając stracony czas nagłym testowaniem przyspieszenia do setki, połączonym z paskudnym pierdzeniem silnika. A to był dopiero drugi kilometr. Na szczęście potem już się uspokoiło.

Trasa północno-zachodnia: Poznań - Plewiska - Junikowo - Skórzewo - Wysogotwo - Batorowo - Lusowo - Lusówko - Sierosław - Dąbrowa - Wysogotowo - Skórzewo - Plewiska - Poznań. TUTAJ Relive.

Było Lusowo, są (już klasyczne) fotki znad jeziora. W końcu otworzyli część przy ośrodku wypoczynkowym, można było sobie pozwiedzać.
Wodny parking - Jezioro Lusowskie
Pochylona perspektywa - Jezioro Lusowskie
Panorama - Jezioro Lusowskie
Rozsypujący się pomost - Jezioro Lusowskie
Nawet rzepak się znalazł :)
Rzepak musi być - Jezioro Lusowskie
A jeśli komuś owego rzepaku i złomu mało, to proszę bardzo :)
Raz jeszcze barwy wielkopolskiej wiosny
Mijanka z emerytociągnikiem :)
A teraz czas na to, co psu zostało brutalnie zabrane (foch(, czyli spacer :)

| 20:03 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj I tak się zapewne stanie :)
| 19:30 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Z tą zmianą strony to niezła niespodzianka była :). Ale fakt faktem trzeba ją jeszcze dopracować.
| 17:24 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Malarz - dzięki! :)

Blase - brawo, dzięki za trzymanie ręki na pulsie i tego, że wsłuchujesz się w nasze sugestie :) Super by było z tym wyborem.

Lapec - 0,7 mnie nie nęci, wódy nie pijam :) Ewentualnie 0,5 piwka, to to chętnie :) Rzepak jest i dziś :)

Meteor - jesteśmy w fachowych rękach, sugestie poszły i z tego co wiem, prace trwają :)

Evita - ta pandemia ma jeden wielki plus, czyli pustkę tam, gdzie do tej pory jej nie było. Dziś odnalazłem kolejny przykład ;)

Kolzwer - a dzięki :) I w większości podzielam Twoje BS-owe wrażenia :)

Marecki - przyzwyczaimy się. Już są poprawki, będzie ok :)
| 15:21 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Oosbiście nie lubię zmian. Przyzwyczajam się do czegoś co działa i tyle. Znowu trochę mi zajmie przestawienie się..
ładny kawał jeziora..
| 10:10 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Wpis bogato zdjęciowy i z ładnymi terenami :)
Przechodząc do zmian BS męczy mnie trochę za cienka czcionka skróconych opisów wycieczek w zakładce z obserwowanymi. Tak samo ledwo widzę na starszym monitorze nazwy własnych kategorii wycieczek przy edycji wpisu. Przydało by się też oddzielić na przykład ciemniejszym tłem pasek po lewej z proponowanymi wycieczkami do obejrzenia, bo tak robi się za duży chaos. Na koniec dodam, że po wejściu w profil użytkownika wygodniej było by gdyby rozdzielczość zdjęć z opublikowanych przez tą osobę wycieczek była o połowę mniejsza, były by lepiej skumulowane na liście i bardziej przejrzyste. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy przeglądając sprzęty na BS - fajnie wyglądało by, gdyby wyświetlany dystans roweru pokazywany był w całości, czyli nie tylko z dodanych wpisów, ale jako suma kilometrów dystansu dopisanego także ręcznie.
Na plus moim zdaniem ogólna statystyka użycia roweru zaraz pod jego danymi, widok listy przy edycji wycieczek z podstawowymi danymi i w razie czego możliwość przejścia na wyświetlanie słupkowe, wygodnie przegląda się teraz rowery na BS. To takie moje przemyślenia po pierwszym dzisiejszym szoku :)
| 08:19 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Teraz to jest światowo, czyli, jak mawia "prawa strona" do d... :D
Ja też chcę wycieczki znajomych czytelnie widzieć!

A u Ciebie wakacje, no to się rozmarzę... i PUSTO, czyli relaks dubeltowy :)
| 07:07 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj @blase - super, że trzymasz rękę na pulsie :-) Dodanie nicka przy wycieczce odrobinę poprawia czytelność, ale i tak głosuję wszystkimi ręcami, nogami i kołami za powrotem list! :-)
| 06:40 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Oooo, plusik za dodanie nazwy - teraz jest lepiej. Dzięki ;]
| 06:37 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Jest siedem, teraz czas na 0,7 :)))) Dla pocieszenia mnie już też nie chcą w biurze!! WOOOLNE? <jupi>. Nie, mam spadać pracować "w terenie" bo są koronne zaległości xD.

Wyjazd bez rzepaku, wyjazdem straconym heh :)

A co do nowego wyglądu to w ogóle mi się nie podoba. Wady największe wg. mnie dwie: brak widoku komu i co komentowałem po lewej stronie i fakt, że trzeba dwa razy kliknąć żeby wpis i foty zobaczyć. Wycieczki "obcych" po prawej stronie mnie też nie interesują. Ogólnie to oddawać stary widok :P
blase
| 06:25 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Hej! Dzięki wszystkim za uwagi. Śledzę je na bieżąco ;)
Wróciła nazwa usera na liście wycieczek.
Być może pojawi się widok wycieczek w formie listy do wyboru.
malarz
| 04:06 czwartek, 7 maja 2020 | linkuj Brawo za przejechanie ponad siedmiu tys. km!
PS. Poprzedni layout był o wiele czytelniejszy od obecnego.
| 22:54 środa, 6 maja 2020 | linkuj Cenna uwaga - przekazane gdzie trzeba!

Oj, to już siedem? Dawać mi więcej pandemii!!! :)
| 22:25 środa, 6 maja 2020 | linkuj A ja pogratuluję siódemki z przodu - ależ Ci te kilometry ino furcą! :)

Co do nowego lay outu, jako z lekka półślepy powiem tak: to nie jest bs dla osób z wadą wzroku: cienkie, szaro-pajęcze literki i cyferki, że o chaosie nie wspomnę, bo już o tym pisali Szanowni Przedmówcy. Męczy mnie ten widok na tyle, że zaglądać będę pewnie już tylko wtedy, by coś dodawać ze swoich wycieczek, bo póki co żeby coś przeczytać na stronie głównej, muszę odginać maksymalnie do tyłu ekran laptopa, żeby zwiększyć kontrast. Bardzo to przykre, ale nie poradzę. Chyba, że pojawi się fakultatywnie stary widok. Jedyny plus jaki jest jak dla mnie na ten moment to fakt, że póki co nie ruszyli widoku bikelogu.
| 20:53 środa, 6 maja 2020 | linkuj Gizmo - niestety, czasy się zmieniają. To, co proste staje się de mode. Widzę plusy, ale widok wycieczek zdecydowanie do zmiany, tu podtrzymuję swoje pierwotne zdanie.

Michuss - ja gdzieś wtedy zaczynałem przygodę z BS-em i wydawał mi się ów nowy szablon naturalny. I właśnie chyba o to chodzi - zachęcić nowych, bo nie ma co ukrywać, że lekko "umieramy", opierając się na nas, starszych lub młodszych stażem "dinozaurach" :)
michuss
| 20:50 środa, 6 maja 2020 | linkuj Też wolę, żeby autorstwo wpisu było trochę wyraźniejsze niż ta mała ikonka u dołu wpisu. A co do zmian. Zawsze na początek wywołują niechęć, pamiętam jak kawał ładnych lat temu zmienił się edytor do robienia wpisów. Też psy wieszałem, a dziś jest bardzo fajny w użyciu :) Wg mnie - zmiany na plus :)
gizmo201
| 20:48 środa, 6 maja 2020 | linkuj Największy plusem BSa była prostota, a teraz największym minusem jest brak odpowiedniej przejrzystości!
| 20:15 środa, 6 maja 2020 | linkuj Bitels - ta, przyzwyczaimy się, sporo kwestii się poprawiło. Minusy mam nadzieję zostaną zlikwidowane :)

Gizmo - na komórce jeszcze nie patrzyłem, jak sytuacja wygląda. Zresztą staram się używać BS-a tylko na kompie. Ale z tego co wiem, zmiany miały być głównie "promobilne". Z tego co wiem, szablony póki co zostaną takie same. Ja już się trochę opatrzyłem z tym widoczkiem, więc szoku nie było. Z tymi kaflami fakt, też do mnie to nie przemawia.

Roadrunner - hehe, szybko Ci poszło ogarnięcie :) Nie no, stronkę da się rozgryźć, ale zmiana jest spora. Przetestujemy na żywca, zobaczymy. Wiem jak jest ze mną z każdymi zmianami w systemach w pracy - jeżę się na początku, potem widzę plusy :) Pomysł dobry z kopią.

Kamil - spokojnie, niedługo wracam :/

Meteor - nie mam pojęcia, też mnie to zastanawia. Na razie przekazałem sugestie tyczące się wycieczek. Mam nadzieję, że Blase się odniesie - sporo się narobił nad całością, myślę że weźmie pod uwagę nasze opinie :)
| 17:44 środa, 6 maja 2020 | linkuj Jeśli chodzi o wycieczki znajomych to mogę się podpisać pod tym co napisałeś, dodając jeszcze tylko "na uja muszę dwa razy kliknąć zanim przejdę do wpisu na bikelogu?"
| 17:06 środa, 6 maja 2020 | linkuj To się narobiłeś.
| 17:01 środa, 6 maja 2020 | linkuj Dobra coś tam już ogarnąłem i sobie dopowiedziałem na nurtujące problemy :P
Ale i tak Hujnia. Plus to to że BS dalej jako tako żyje
Ale zrobiłem coś jeszcze w obawie przed śmiercią strony, mianowicie programem HTTrack Website Copier skopiowałem jakiś czas temu całą moją aktywność na BS od ponad 10 lat do kilku gigowego folderu :D:D:D:D w starym stylu.
| 16:57 środa, 6 maja 2020 | linkuj Jestem tak rozjebany tym co sie odjebało że nie wiem co napisać.
Nie wiem czy to tak na stałe czy można się przenieść do starej wersji.
Bo w nowej ani nie widac aktywności znajomych , albo podczas próby logowania wypierdziela mi półprzeźroczysty czarny ekran. Gdyby nie fakt że dodałem do ulubionych już zalogowany stary profil to za H bym to nie wszedł i nie komentował.
H totalna i nie widać opcji dodawania aktywności. Jeśli się to nie zmieni to dla mnie BS umarł i nie wiem czy bede tu cokolwiek dodawał bo i takiej opcji nie widzę. HELP
gizmo201
| 14:45 środa, 6 maja 2020 | linkuj Ano masz rację, mi jakoś też ten wygląd nie podchodzi. Coś jakby przerost formy nad treścią, za duże kafle i w ogóle jakiś taki chaos. Szczególnie na komórce widać różnicę, dobrze że można wybrać wersję komputer. Zdecydowanie nie podoba mi się wchodzenie na swój bikelog, nie dość że trzeba rozwinąć i kliknąć to jeszcze jest przeskok z nowego wyglądu na stary. Aż boję się pomyśleć jakie tutaj zmiany wymyślą. Brakuje mi większej przejrzystości i harmonii w tym wszystkim.
| 13:53 środa, 6 maja 2020 | linkuj Wygląd BSa dziś mnie zdziwił. Póki co na minus, chociaż to pewnie kwestia przyzwyczajenia się.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iezda