Przez Rzeczpospolitą Mosińską :)

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 22.04.2018 | Komentarze 10

W trasę ruszyłem około 9:30, tak wcześnie (jak na wolny dzień) głownie dlatego, że chciałem uniknąć dwukołowych tłumów zagrażających życiu kolarza przyzwyczajonego do tego, że jeździ się raczej rozsądnie, a nie samym środkiem, zerka się co jakiś czas za siebie, samo to, że rower jedzie nie jest powodem do euforii pozbawiającej możliwości korzystania z mózgu, jak również potrafiącego odebrać telefon podczas jazdy (najczęściej przez zestaw słuchawkowy), bez konieczności nagłego wyhamowywania w panice z tych 10 km/h. Nie do końca się udało, ale ryzyko zminimalizowałem :)

Tak jak się spodziewałem, kręciło się spoko, głównie dzięki pustym, naprawdę pustym drogom, nawet w Luboniu. Zresztą tam przyuważyłem ciekawostkę - zawsze, gdy w "normalne" niedziele jeździłem tamtędy o tej porze, pod kościołem stały zaparkowane samochód na samochodzie. W niedzielę niehandlową - miejsca wolne aż krzyczały. Widocznie jedna, pewnie ta bardziej nudna świątynia bez tej drugiej to średnia atrakcja :)

Wykonałem "kondominium" w wersji: Poznań - Luboń - Puszczykowo - Mosina - Dymaczewo - Łódź - Stęszew - Szreniawa - Komorniki (bez korków) - Poznań. Wiatr jak zwykle pomagać nie chciał, ale średnią nadrobiłem minimalną (jak na podpoznańskie realia oczywiście) ilością zatrzymań. A jedno z nich zafundowałem sobie sam, wykonując nagłe hamowanie, gdy zauważyłem, że przed wjazdem do Mosiny zmieniono powitalną tablicę na taką oto:

To jest w ogóle ciekawa sprawa (kiedyś o niej wspominałem, ale dawno temu), o której mało kto wie i fajnie, że miasteczko o tym trąbi - podczas Wiosny Ludów bowiem Mosina była... stolicą Polski. Co prawda nie do końca formalną i przetrwała całe pięć dni, ale... :) Dla ciekawskich kilka informacji z Wiki oraz artykuł z Wprost. I niech ktoś mi powie, że WLKP to nudny teren!

Od jutra załamanie pogody - deszcze i burze siakieś. Szkoda, bo było całkiem sympatycznie... :/ A tymczasem... weź tu pisz spokojnie Bikestatsa :)

| 13:08 sobota, 28 kwietnia 2018 | linkuj Hehe, nic mi o tym nie wiadomo :)
| 07:26 sobota, 28 kwietnia 2018 | linkuj Aha, a już myślałem że to Skynet zaczął być aktywny ... ;-)
| 20:37 poniedziałek, 23 kwietnia 2018 | linkuj A jest taki mit, że jak się nie zasłania kamerki (nawet jeśli tak jak ja, w ogóle się jej nie uzywa), to hakerzy mogą przechwycić obraz bez Twojej wiedzy. Czy to prawda czy nie, nie wiem, ale zakleiłem na wszelki wypadek :)

| 20:13 poniedziałek, 23 kwietnia 2018 | linkuj A co tam robi taśma malarska zaślepiająca kamerkę w laptopiku? :)
| 21:58 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj Kropa pozdrawia (zapewne) chrapiąc :)

Tak, tylko czekać, aż okaże się, że Jezus jednak robił te zakupy w niedzielę. Czy coś :)
| 21:49 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj Cześć Kropka :)
A co do synergii obu typów świątyń - jeśli to się sprawdzi na dłuższą metę, to ino patrzeć, jak "prawo-wierny" rząd znów zrobi wszystkie niedziele handlowe: otóż taca sama się nie zapełni! ;)
| 20:09 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj Katana - zobaczymy jak tu będzie, na razie prognozy są na: cholera wie :) A na moje to groźnie robi się już 10-12, zaczynają się wylęgać :)

Ania - ona co chwilę ma coś do dodania :) Ale za to po południu poszła na pierwszy w życiu długi spacer i aktualnie mam najspokojniejszego psa na świecie, aż nie poznaję :)

Grigor - hehe, czyli BŚ :) Choć nie, to raczej Kreska, nie Kropka :)
| 19:33 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj Kropka nad bs :-)))
| 19:17 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj Kropa chciałaby pewnie dodać swoje pięć groszy :)
Katana1978
| 13:19 niedziela, 22 kwietnia 2018 | linkuj e u mnie padać nie będzie - najwyżej pokropi :P. Ale fakt rano jeździ mniej szaleńców rowerowych ...groźnie zaczyna się już ok 12

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa obser