avatar Ten blog rowerowy prowadzi Trollking z miasteczka Poznań. Od listopada 2013 przejechałem 197915.40 kilometrów i mniej już nie będzie :) Na pięciu różnych rowerach jeżdżę z prędkością średnią 27.88 km/h i się wcale nie chwalę.

SSS-etka :)

Sobota, 28 marca 2020 · dodano: 28.03.2020 | Komentarze 17

Czyli spontaniczna sosnowiecka setka. A ja naprawdę planowałem dzisiaj zrobić tylko pięć dych. Ale... nie wyszło :)

Rano wstałem, zobaczyłem, że pogoda najgorsza nie jest, wypiłem kawę i ruszyłem. Zamierzałem wykonać klasyczne "kórełko", czyli pętelkę dookoła Kórnika, ale gdy z Dębca przez Luboń, Łęczycę, Puszczykowo, Mosinę, Rogalinek, Rogalin i Mieczewo dotarłem do Mościenicy, jakoś odechciało mi się wracać. Szybki sms do Żony, która dziś pracowała z domu (taki standard ostatnio), obiekcji nie zobaczyłem, postanowiłem więc kontynuować jazdę na ciut większym odcinku. Z tyłu głowy miałem oczywiście świadomość, iż aura od jutra ma się spieprzyć, a do tego nie wiadomo co dalej z zakazami. Żal było nie skorzystać.

Po chwili już żałowałem, bo co prawda do tej pory wiatru specjalnie nie czułem, lecz gdy znalazłem się na nieosłoniętej drodze wojewódzkiej, zostałem trafiony. No ale przecież miałem zamiar wracać swoimi śladami, więc zostanie mi to oddane, myślałem. Oczywiście się myliłem, bo w sumie wyszło prawie 100% niezbyt silnego, ale jednak wmordewindu. Życie :)

Nie za bardzo wiedziałem, dokąd jechać, prócz tego, że przede mną jest Śrem. Boczkiem minąłem Kórnik, ciesząc się, że będę kręcił lasem. No tak, dawno mnie tu nie było... Las jeszcze stoi, ale dziurawy jak ser szwajcarski. Cóż się dziwić, skoro i tam jest moje ukochane Nadleśnictwo Babki? :/

Minąłem Czmoń, a także boczkiem-boczkiem... Orkowo :) No nie mogłem nie zatrzymać się i nie pozdrowić ziomali :)

Na wysokości Śremu, do którego nie wjechałem (życie mi miłe, a to miasto jest wybitnie antyrowerowe), zatrzymałem się i otworzyłem mapę w telefonie, szukając inspiracji, bo zabrakło mi kilku kilometrów do nawrotki. Po chwili już wiedziałem :) Przejechałem przez Wartę i najpierw zawitałem do Pyszącej, słynnej z tego, że po głośnej akcji zamknięto tamtejszy pseudocyrk...

... by po chwili być u celu. W... Sosnowcu :)

Nie wiem o co chodzi, całkiem sympatyczna ta miejscowość - pusta, cicha... Nie rozumiem jej złej famy w Polsce, hehe :)

Powrót nastąpił z grubsza swoimi śladami, choć w Rogalinku odbiłem na Sasinowo, Wiórek, Czapury i Starołękę, a przez Las Dębiński wróciłem do domu. Żeby nie było, że ściemniam z wiatrem. Oto flagi, gdy jechałem w jedną stronę...

...a to to samo miejsce gdy jechałem w drugą. Oj, szły słowa powszechnie uznawane... :)

Z rzeczy przyjemniejszych - na wysokości Śremu trafiło mi się małe stadko saren, w tym ładny koziołek.
Widok na Śrem z sarnami na pierwszym planie
Jeszcze spokojne
Już zaniepokojone
Rowerzystów jak mrówków. Wiemy już jednak, iż jeździć możemy, jednak najlepiej solo, maksymalnie we dwójkę. I akurat na szosach w większości zasada ta była pilnowana. Nawet dwukrotnie miałem okazję pojeździć ze zmianami, ale postanowiłem odpuścić - mimo wszystko.

Trafił mi się za to widok niespodziewany w czasach zarazy - samotna grzybiarka. Bez maseczki, a zapewne bez obaw o akurat tego wirusa :)

Trochę wstyd, że pierwsza stówa wpadła dopiero pod koniec marca, ale naprawdę nie miałem kiedy. A i jakoś ochota na dłuższe dystanse jest średnia. Ważne, że z głowy :) TUTAJ Relive.

A po południu wyprowadziłem jeszcze psa po Dębinie. I tu mnie naprawdę szlag trafił. Czy, do cholery, tak ciężko zrozumieć, że zakaz łażenia w grupach jest po coś? Czy naprawdę trzeba brać ze sobą na rowery czy spacer całą rodzinę, od dzieci przez ciotki, wujków i babcie? Czy naprawdę trzeba mieć IQ jak z Mensy, żeby skojarzyć, że w lesie, gdy trafią na siebie po cztery osoby z jednej i cztery osoby z drugiej strony na wąskiej ścieżce, to siłą rzeczy nie da się zachować bezpiecznej odległości? Czy naprawdę nie da się zrozumieć, że zamknięcie parkingu jest po coś i nie parkuje się gdziekolwiek, byle się wepchać tam, gdzie wiadomo, że jest na pewno i tak sporo mieszkańców okolicy? Czy naprawdę... Ech, szkoda gadać. Poniżej mały kolaż z tego, co widziałem. I naprawdę, nie były tam same spokrewnione osoby, mogę się założyć. Polacy i Ukraińcy w radosnych kursach na rowerach miejskich (tam dopiero musi być syf), romantyczne randki ze smartfonami przy pyskach - oto rzeczywistość w Polsce. Jeśli po weekendzie ilość zakażeń nagle wzrośnie, nie będzie to przypadkiem. Sami sobie to zafundujemy. I nie piszę to jako osoba panikująca, bo raczej patrzę na tę zarazę z dystansem, ale to co się dzieje na świecie to nie ściema. Niestety.

| 17:03 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Dzięki :)

Sosnowieś polecam jako kolejną podpoznańską misję :) A pomysł z zablokowaniem mieszczuchów jedyny słuszny!
| 06:15 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Graty - dystansik godny :)

Można śmiało stwierdzić że Sosnowieś jednak istnieje :)

Co do "naszego" Sosnowca to oni poszli po rozum do głowy - rowery miejskie będzie można wypożyczać najwcześniej po pierwszym maja. I dobrze!!
| 19:00 niedziela, 29 marca 2020 | linkuj JPbike - się zgadza :) No i faktycznie, lepiej nie komentować... :/

BUS - tylko że nawet nie wiedziałem, że robię setę, póki się nie zorientowałem :) Jak już to gówno minie trzeba się będzie zgrać. Dzięki za potwierdzenie tego, co odczuwałem w praktyce - gdy podczas powrotu w Rogalinku zobaczyłem, że już nawet nie z boku, ale daje mi centralnie w pysk z zachodu, wiedziałem, że to nie może być przypadek :) Zazdro i gratuluję, że Tobie się udało skorzystać, cóż, ja wziąłem na siebie to, co złe :)
BUS
| 18:12 niedziela, 29 marca 2020 | linkuj Wszystkie prognozy mówiły o wietrze północnym a tak naprawdę był... południowo-wschodni xD który potem przerodził się w... północno-zachodni xD tak, 180 stopni. Miałeś to szczęście jechać ciągle pod wiatr ;) był słaby.. ale ja jechałem prawie ciągle z nim ;) najpierw do Obornik, potem zaczął kąsać jak jechałem do Szamotuł. Najgorzej było Kaźmierz-Tarnowo Podgórne bo już ostro dawał z prawej. No ale skręciłem w TP w lewo... i pełna wiksa do chaty.
| 18:06 niedziela, 29 marca 2020 | linkuj Trza było gadać... w sobotę też jechałem 100 kilosów ale.. ja tam miałem wiatr w plecy przez ok. 60% drogi ;P
| 10:00 niedziela, 29 marca 2020 | linkuj Ano, Spontaniczne setki są fajne :)
Ostatnia kolażowa fota - nie skomentuję :(
| 22:28 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Oj, jak już to haft Hatifnata :)

Sądzę, że w Polsce, prócz tego, że wszystko jest dość przypadkowe, akurat to przypadkowe nie jest :)
| 22:07 sobota, 28 marca 2020 | linkuj "Bo wszyscy Polacy - to jedna rodzina" (tjaaa...)

Piękna setka - w sumie Ci wyszło coś na kształt hatifnata!
Ja też dziś widziałem sarenki, a co do reszty lasu - to u Was są Babki i wieś Sosnowiec, a u nas brak lasu we wsi Sosnowiec-Pieńki, a wcześniej czasem (ale to na parkingu w lesie) babki. Przypadek? Nie sądzę ;)
| 21:21 sobota, 28 marca 2020 | linkuj No niestety, szybko to nie przyjdzie :/

Jakbyś mieszkał w górskim miasteczku to byś albo się górami znudził, albo je przestał zauważać - znam z autopsji :)
gizmo201
| 21:17 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Znaczy zamkli granicę i trzeba czekać aż otworzą. Pewnie szybko to nie nastąpi ...
| 21:15 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Ja za to bym mógł mieszkać w jakimś górzystym miasteczku, co by pagórki machać. Chodź jak jestem w Wleniu to już powoli ich wzniesienia przestają robić na mnie wrażenie. Obecnie to szykowałem się na pętlę karkonoską, ale lipa z wirusem wyszła!
| 20:57 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Gizmo - wiesz, jakoś mi to nie przeszkadza, choć oczywiście więcej hopek by się przydało. Dla mnie rower to niemal codzienność, sama jazda jest sednem, ale w tle jest muzyka, audiobooki, radio, inspiracje do napisania o czymś. Nie mam czasu się nudzić :)

Lavinka - nic na siłę :) Mi dziś wyszedł spontan, a jakby to miało być planowane to bym pewnie nie ruszył w ogóle :) No i tak, Wy macie młodą do opieki, a to zdecydowanie zmienia rowerową mobilność. Ale spokojnie, odbijecie sobie :)

Roadrunner - patrzyłem, ale nigdzie Cię nie widziałem :) Dzięki! Co do częstszych setek to nie, nie, niech smakują co jakiś czas :)

DaruS - o, dobrze wiedzieć, że nie tylko u mnie był upierdliwiec. Szoszoni na bank by się tłumaczyli, że są jedną wielką rodziną. Kolarską :) Masakra :/

Grigor - dziękuję :) Sam siebie zaskoczyłem :)
| 20:10 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Seta u Ciebie to rzadkość, więc podwójne gratki za wytrzymałość :-)
DaruS
| 19:55 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Ten wiatr dziś rzeczywiście zdradziecki był, na szczęście nie aż tak bardzo mocny, ale zawsze upierdliwy. Ludzi faktycznie dzisiaj tłoczno, szczególnie na popularnych ścieżkach rowerowych czy pieszych miejscówkach. Wyprzedzali mnie też koledzy na szosowkach g chyba bylo ich siedmiu - zakładam że byli rodziną...
| 19:08 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Nooo Setka to jakieś święto heheh.
Jak w Sosnowcu byłeś to niedaleko mnie :P
Tak to jest jak z okręgu zrobi się prosta 50 i spowrotem trzeba zrobić kolejne 50 dych :P
Może warto było by co 2-3 dzień robić setkę.
Gratulacje
lavinka
| 19:06 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Oj kusisz do robienia setek. Niestety chwilowo mam nadbagaż małej siedmiolatki i to nas z Meteorem nieco ogranicza dystansowo. Głównie z obaw o ewentualne awarie albo inne problemy, bo wszelkie służby zajęte czym innym. Może jak się cieplej zrobi, po prostu pojedziemy z namiotem i już.
gizmo201
| 19:01 sobota, 28 marca 2020 | linkuj Płaskości, ach płaskości. Nie nudzą Cię one zrobić 101m upa na 111km ? Mnie by chyba coś trafiło, tak bez konkretnego podjazdu.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa accza