Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Trollking z miasteczka Poznań. Od listopada 2013 przejechałem 197863.90 kilometrów i mniej już nie będzie :) Na pięciu różnych rowerach jeżdżę z prędkością średnią 27.88 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl
Trollking na last.fm

Archiwum bloga

  • DST 62.30km
  • Czas 02:22
  • VAVG 26.32km/h
  • VMAX 51.00km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 157m
  • Sprzęt Czarnuch :)
  • Aktywność Jazda na rowerze

Żurawinowo

Wtorek, 23 lipca 2019 · dodano: 23.07.2019 | Komentarze 12

Rano przywitał mnie dźwięk kropli deszczu bębniących o parapet, co oznaczało, że jeśli uda mi się w ogóle wyruszyć, to w żadnym wypadku nie mam brać szosy. Decyzję ułatwiał fakt, że wciąż jej nie miałem :)

Gdy opady zamieniły się w najpierw w mżawkę, a potem już praktycznie zanikły, mogłem startować, oczywiście dosiadając Czarnucha. Niebo było jakieś szare (jak śpiewa Klasyk), ale w sumie jechało się fajnie, znów głównie po drogach i znów walcząc z paskudnym, zmiennym wiatrem. Czyli znów pseudoszoszing, ale tym razem z marnym skutkiem :)

Trasa: Poznań - Luboń - Wiry - Komorniki - Szreniawa - Rosnowo - Chomęcice - Konarzewo - Trzcielin - Dopiewo - Dopiewiec - Palędzie - Gołuski - Plewiska - Poznań. Relive TUTUTU :)
Dożynki w wersji saute
Z ogłoszeń parafialnych: jakby ktoś planował spotkanie z Matką Boską, to już może sobie wpisać w grafik 12-13 grudnia, bo wtedy będzie w Konarzewie :)

W okolicach Rosnówka miałem okazję ponownie zaobserwować dwa przepiękne, potężne żurawie, które gratis zafundowały mi jeszcze koncert swojego śpiewu. Piękna rzecz. A ja po raz miliardowy żałowałem, że nie miałem przy sobie porządnego sprzętu do robienia zdjęć, więc wyszła jedynie pikseloza:


No i rzecz najważniejsza - pod koniec wypadu dostałem upragnione info o możliwości odbioru szosy. Oto na czym stanęło: po analizie wszystkich plusów i minusów, zamiast jeszcze czekać i inwestować dwie i pół stówy w same części, zakupiłem w fajnej cenie komplet nowych kół, zdecydowanie budżetowych, ale traktuję je testowo. Nie chciałem inwestować w jakieś wypasy, te mają z grubsza to, co mi się sprawdziło - względnie niską wagę, płaskie szprychy, piastę dającą możliwość zmiany kasety z 10 na 11, co mnie zapewne czeka przy kolejnej wymianie napędu (już nie za tak długo...). Stare koła są w stanie: przednie w bardzo dobrym, tylne (jeśli uda mi się znaleźć gdzieś jakiś cudem na jakieś aukcji bębenek lub zareklamować) do odratowania, choć misja to niełatwa, więc przy odrobinie szczęścia może będę miał dwa komplety. Najważniejsze, że saga póki co się skończyła, pan serwisant zachował się wporzo, a jak się będzie jeździło? Się okaże. Na razie wykonałem tylko test podczas jazdy do i z pracy (doliczony do dystansu).




Komentarze
Trollking
| 20:26 środa, 24 lipca 2019 | linkuj Jacek, dzięki za podwójne potwierdzenie słów Jurka - co fachowcy, to fachowcy :)
JPbike
| 11:15 środa, 24 lipca 2019 | linkuj Jurek ma rację odnośnie ilości zapadek w manetce no i Tomku - nie kombinuj z szukaniem bębenka, tylko wymień całą piastę.
Trollking
| 20:33 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj No tak, w sumie logiczne :)
Jurek57
| 20:31 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj I na koniec info ! O czym na pewno wiesz. :-)
Im wyższa liczba przełożeń tym wątlejsza konstrukcja mechanizmów. Łańcuch, kaseta.
9 czy 11 a miejsce dla nich tyle samo na bębenku ! :-)
Trollking
| 20:24 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj W sumie zapewne masz rację. Nie pamiętam, jaką kasetę miałem oryginalnie w szosie, ale chyba Tiagrę, potem zamieniłem na Ultegrę, która o wiele bardziej mi pasuje. Jednak to była wersja 10 rzędowa, najwyżej pozostanę przy niej (jeśli będzie dostępna, chyba tak), nie muszę na siłę robić 11-tki.

Zgadzałoby się z tymi szprychami. Już nie chcę innych :)
Jurek57
| 20:16 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Normalne okrągłe szprych są tylko "przeciągane " jak drut. A płaskie dodatkowo "kute" co podnosi ich wytrzymałość i żywotność.
Klamki maja indeksacje ! Tzn. że każdy bieg wskakuje w odpowiednią zapadkę (ząbek). I tu musie być jak 9 to 9 jak 11 to i klamka 11 !
Trollking
| 20:06 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj DaruS - masz rację, ale częściowo :) Przednie koło ma 20 szprych, stare miało 24, tył został taki sam. Brawo za spostrzegawczość :) Teraz jak się przesiądę, to będę się uczył, bo już zapomniałem co to szosa :)

Roadrunner - według info producenta przód waży 850 gramów, tył 1150 gramów. Czyli bez cudów, ale też bez tragedii, na czymś podobnym do tej pory jeździłem.

Jurek - tak, te kółka są na łożyskach, to był istotny element podczas wybierania, a tym razem odpuściłem sobie markę Shimano. Wziąłem na płaskich szprychach, bo wydawały mi się mocniejsze niż te klasyczne - może to kwestia kół Bontragera, ale przez cały dystans 22 tysiaków+ tylko delikatnie się scentrowały. Co do zmiany klamek to z 9 a 11 chyba faktycznie, ale z 10 na 11 wydaje mi się, że już przerabiałem i tu konieczności nie było. Dzięki za pomysł z tą piastą, faktycznie, może to będzie i tańsze, i rozsądniejsze :)
Jurek57
| 20:01 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Pamiętaj że szosowa piasta jest nieco węższa od mtb-owskiej. Różnica mała ale konsekwencje poważne.
Najlepiej zleć zakup serwisantowi. Jak się pomyli i nie dopyta jego problem.Ale każdy uczciwy sprzedawca winien o tym wiedzieć.
Jurek57
| 19:50 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj A ... i zamiana z np. 9 na 10 czy 11 to również obowiązkowa wymiana klamek !!!
Jurek57
| 19:47 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Ten drugi komplet powinieneś mieć już na łożyskach. Różnica w cenie niewielka a żywotność i osiągi (przy Twojej jeździe) nieporównywalna.
Shimano w niższych modelach kurczowo się trzyma "konusów" co nie do końca jest zrozumiałe.
Pamiętaj też że płaskie szprych są kila razy droższe od standardowych. A ich wymiana to spory wydatek.
Nie kupuj/szukaj nowego bębenka do starej piasty bo to zły kierunek.
Jeśli już chcesz reanimować to co zostało kup całą tylną kompletną piastę i daj przepleść.Z tym nie będzie kłopotu a koło będzie praktycznie nowe !
Roadrunner1984
| 18:38 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj jaka waga ?
DaruS
| 17:57 wtorek, 23 lipca 2019 | linkuj Czyżby mniej sztuk szprych czy złudzenie optyczne?
Teraz jak się przesiądziesz to bedzie jam f16 ^^
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zwina
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]